Hyi helkkari mikä yö!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lex
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lex

Aktiivinen jäsen
25.12.2005
6 572
2
36
Tiedätteko sen sen säikähtämisen tunteen, kun olette juuri pelästynyt tosi pahasti ja tuntuu kuin salama löisi kehon läpi?

Heräsin viime yönä kuopuksen sängystä (olin nukahtanut sinne kun laitoin häntä nukkumaan) yhtäkkiä ihan silmittömään kauhun tunteeseen. Ei mitään unia, ei syytä pelästyä, ei mitään. Vain aivan hirveä paniikki tyhjästä.

Olin aivan tolaltani, pyörin ja hyörin keittiössä eikä kauhu helpota millään... Siis se fyysinen puristus ja säikähdyksen fyysinen tunne.
10 minuuttia meni, sitten oksensin monta kertaa koko mahan tyhjäksi ja palelin.
Istuin kuumassa suihkussa lämmittelemässä ja oksensin. Joka paikkaan sattui, olo oli kuumeinen mutta mitatessa ei mitään.

En saanut oikein nukuttua koko yönä, ja aamulla sai nousta päänsärkyisenä.

Hyi helv*, taasko uusi paniikkihäiriö? Vai vaan joku mahatauti? Ei tällaista ole vielä koskaan ollut...|O

Mulla on kyllä paniikkihäiriö, mutta tällaista kohtausta ei ole ollut aiemmin.
Hyvä lääkitys on pitänyt kohtaukset poissa jo melkein kaksi vuotta, en perkele halua että jotain alkaa TAAS....

Ymmärrän että olet hermona. Itselläni oli yksi "järkyttävä" paniikkikohtaus, jonka jälkeen en syönyt/nukkunut/pystynyt rauhoittumaan ainakaan viikkoon. Menin heti lääkäriin, pyysin lähetteen psyk.polille ja minulle aloitettiin pyynnöstäni vuoden kestävä terapia. Ihan muutamia, satunnaisia, pienempiä mutta inhottavia kohtauksia ollut näiden parinkymmenen vuoden aikana sen jälkeen. Välillä olen ollut mielialalääkityksellä erinnäisiin elämään kriiseihin liittyen, välillä en. En ota siitä paiseita, lääkitys kohdallaan:). Hae keskusteluapua ja miettikää tarv.lääkityksen vaihtoa, jos kohtaukset uusiutuvat pahana, toivotaan että jäi tähän yhteen. Ymmärrystä sinulle roppakaupalla, tiedän sen hirveän epämääräisen pahan olon tunteen, jota ei osaa selittää tai järkeistää.

• Tykkää
Reactions: Lex
[QUOTE="vieras";25849591]Kuulostaa siltä, että olet saanut hengityskatkoksen. Kun heräsit, nukuitko selälläsi tai muuten hankalassa asennossa?[/QUOTE]

Mikä ihme se on?

Mulla oli sellainen olo, etten saa tarpeeksi happea, vaan jouduin rauhoittamaan itseäni ja keskittymään hengittelemään oikein syvään ja rauhallisesti. Haukotutti ja pyörrytti. Tosin ei mikään ihme, jos olen ennen heräämistäni vaikka hyperventiloinut, vaikken siitä mitään muistakaan.

En muista miten nukuin. Todennäköisesti aika ahtaasti kun lapsen sänkyyn olin nukahtanut =)

Viimeksi muokattu:
Mitään paniikki kohtauksia ole, olet vaan vitun sekaisin, pää tilttaa, olet pöpi, tollo, vihannes. Mikis lapsias ei oteta huostaan, kuulostat ihan sekopäältä, sellaselta pimeältä tyypiltä, tyhmältä.

• Tykkää
Reactions: Lex
Mikä ihme se on?

Mulla oli sellainen olo, etten saa tarpeeksi happea, vaan jouduin rauhoittamaan itseäni ja keskittymään hengittelemään oikein syvään ja rauhallisesti. Haukotutti ja pyörrytti. Tosin ei mikään ihme, jos olen ennen heräämistäni vaikka hyperventiloinut, vaikken siitä mitään muistakaan.

En muista miten nukuin. Todennäköisesti aika ahtaasti kun lapsen sänkyyn olin nukahtanut =)

Kuulostaa hengityskatkokselta, nykyään puhutaan kai uniapneasta. Uniapnea on unenaikainen pitkä hengityskatko.

Alkuperäinen kirjoittaja Olet piimeä;25849648:
Mitään paniikki kohtauksia ole, olet vaan vitun sekaisin, pää tilttaa, olet pöpi, tollo, vihannes. Mikis lapsias ei oteta huostaan, kuulostat ihan sekopäältä, sellaselta pimeältä tyypiltä, tyhmältä.

...täällä on taas näitä vähemmän upeita lähimmäisiä liikenteessä. Mitä jos ottaisit väriliitusi ja menisit värittämään askartelukirjaasi?:).

...täällä on taas näitä vähemmän upeita lähimmäisiä liikenteessä. Mitä jos ottaisit väriliitusi ja menisit värittämään askartelukirjaasi?:).

Niitä katos harrasta enää. jatka sinä niissä omissa värityksissäs :) Päästänsä pimeähän tuo tyyppi on, mitäs tuota nyt kieltämään. Onko tuossa itsellenne valehtelussa jokin syy, tehän puhutte ihan paskaa aloittajalle ja itsellenne. :)

Paniikkikohtaus,itsellekin tulee noita myös öisin.
Ei ole kiva herätä siihen,että ensin unessä koko maapyörii,kunnnon huimausta.Sitten kun herää niin onkin ihan paniikissa.Levotonolo jne..
Kaipa tässä pitäisi itsekin sinne lääkäriin mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja No en minä;25849674:
Niitä katos harrasta enää. jatka sinä niissä omissa värityksissäs :) Päästänsä pimeähän tuo tyyppi on, mitäs tuota nyt kieltämään. Onko tuossa itsellenne valehtelussa jokin syy, tehän puhutte ihan paskaa aloittajalle ja itsellenne. :)

Hirveen hyvä yritys, mua et saa enempää provosoitua;). Love you too honey!

Yhteistyössä