HYI HELVETTIIIII!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AavikonNorsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AavikonNorsu

Vieras
meidän tolla kodittomista kissoista otetulla kissalla on vittu matoja..yök, mun kissoilla ei oo ennen ollut joten uutta..hyi hitto..tarttuuko ne ja joudunko desifioimaan koko kämpän ja mistä mä tiedän mikä loishäätö tohon on oikea..yök..mä oksennaaaaan |O |O

Madota Drontalilla tai Axilurilla kaikki kissasi!

Juu, ei varmaan oo aihetta paniikkiin ;) eikä tarvii desinfioida koko kämppää. Kun madotat niin puhdistat kunnolla laatikot ja vaihdat uudet hiekat jne.. 2 vkon päästä uusinta madotus. Eiköhän se siitä :hug:

Pieniä riisinjyvän näkösiä takapäästä vai puolen metrin lanka oksennuksessa? Ekaan tehoaa ainakin Axilur aika nopeesti, varmaan Mirrix myös. Jälkimmäiseenkin tais Axilur olla riittävä. Varaudu ennakoimaan vaiva, eli uusi kuuri 3-4 krt/vuosi, usein just vuoden ajan vaihtuessa aika hyvä. Ihan normaalia, jos kissa hiirestää.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
:x :x
Mullakin oli tosi kivaa, ku olin raskaana ja kissa oksenti matoja :x :x

apteekissa ne kyllä tietää, kun kuvailet ne "herttaset" madot niille :x :x :x

hyi vitun vittu..anteeks nyt mut se kissa on nukkunu meidän sängyillä yms..tarttuuko noi saakelin loiset ihmisiin?? :$

Ei ole mikään iso juttu, joka kissalla melkeinpä on joskus matoja :) Katso minkälainen matonen on, ja esim. orionin eläinlääkesivuilla on melko kattavat kuvaukset yleisimmästä madoista mitä kissoilla on. On Mirrix- matolääkettä, muitakin merkkejä on-- musta helpointa on antaa pastamuodossa, pyyhkäistä tahna kunnolla kisun turkkiin mistä pääsee sen putsaamaan- kissa on niin perisiisti eläin että ei voi antaa turkin olla tahmanen, vaikka oliskin pahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja minnaryyni:
Pieniä riisinjyvän näkösiä takapäästä vai puolen metrin lanka oksennuksessa? Ekaan tehoaa ainakin Axilur aika nopeesti, varmaan Mirrix myös. Jälkimmäiseenkin tais Axilur olla riittävä. Varaudu ennakoimaan vaiva, eli uusi kuuri 3-4 krt/vuosi, usein just vuoden ajan vaihtuessa aika hyvä. Ihan normaalia, jos kissa hiirestää.

eiku parinsentinmittainen langanpätkä mikä luikertelee..ollut samanlainen kissan hännässä yms..hyi

Alkuperäinen kirjoittaja miumau:
Ei ole mikään iso juttu, joka kissalla melkeinpä on joskus matoja :) Katso minkälainen matonen on, ja esim. orionin eläinlääkesivuilla on melko kattavat kuvaukset yleisimmästä madoista mitä kissoilla on. On Mirrix- matolääkettä, muitakin merkkejä on-- musta helpointa on antaa pastamuodossa, pyyhkäistä tahna kunnolla kisun turkkiin mistä pääsee sen putsaamaan- kissa on niin perisiisti eläin että ei voi antaa turkin olla tahmanen, vaikka oliskin pahaa.

laitatko linkkiä..kiittituo kissa ei oo muutenkaan perusterve niin pitää saada tietää

Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
:x :x
Mullakin oli tosi kivaa, ku olin raskaana ja kissa oksenti matoja :x :x

apteekissa ne kyllä tietää, kun kuvailet ne "herttaset" madot niille :x :x :x

hyi vitun vittu..anteeks nyt mut se kissa on nukkunu meidän sängyillä yms..tarttuuko noi saakelin loiset ihmisiin?? :$

No neuvolan täti sano ainakin, ettei ne tartu
Mies oli vielä sen harvan kerran poissa ja miä soitin sille ihan hysteerisenä :ashamed:

Onko vähän niinkuin spaghetti? Silloin se on suolinkainen.

Joku sanoi, ettei kämppää tarvi siivota. kyllä pitää ja hyvin pitääkin. Ja tarvittaessa toistaa pesu. Ja mikäli kissa ulkoilee, pitää ottaa huomioon myös muut tartuntareitit.

Ja vähintään 2 x madotus kissalle. Tai siis kissoille. Kaikki kissat pitää madottaa, vaikkei näkyviä matoja olisikaan.

Älä nyt kuitenkaan ala lattiasta kattoon desinfioimaan.Axilur-tabletit tehoaa myös suolinkaiseen, tarkistin rasiasta. Kolmen päivän kuuri.Jos on isoja kissoja,kandee ottaa se 500mg, niin ei tarvi antaa kuin puolikas tabu kerrallaan (5-kiloisen annos). Jos kissa syö huonosti pillereitä, voi myös liottaa pienessä vesimäärässä ja syöttää esim. jonkun herkun seassa.

Kissat kannattaa madottaa pari kertaa vuodessa vaikkei niillä näkyiskään matoja. Myös sisäkissat. Eläinlääkärit suosittelee. Kun niillä saattaa kuitenkin olla matoja (vaikkei näkyisi), ne on ihan yleisiä kissoilla Vaarattomia ihmiselle, mut kissoilla haitallisia. Joskus ne voi olla kissoille vaarallisia jos niitä ei hoideta. Oireita on mm kissan laihtuminen ja oksentelu. Toivottavasti sun kissa tulee kuntoon. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Miu:
Kissat kannattaa madottaa pari kertaa vuodessa vaikkei niillä näkyiskään matoja. Myös sisäkissat. Eläinlääkärit suosittelee. Kun niillä saattaa kuitenkin olla matoja (vaikkei näkyisi), ne on ihan yleisiä kissoilla Vaarattomia ihmiselle, mut kissoilla haitallisia. Joskus ne voi olla kissoille vaarallisia jos niitä ei hoideta. Oireita on mm kissan laihtuminen ja oksentelu. Toivottavasti sun kissa tulee kuntoon. :)

no toi katti on just kuulemma talolla madotettu yms..ja ollut meillä vasta 2kk..oikeesti mä voisin oksentaa..jos noi helvetti tarttuu ihmisiin..paljos noi lääkkeet maksaa..eläintalohan ne mulle nimittäin korvaa kun on meillä sijaiskissana :$ :$

lisään vielä että mato liikku samaantapaan kuin iilimato..muuttaa kokoaan

Minkä värisiä ne on?

valkosia..

Juuh, eli samanlaisia mitä miun kissa oksenti-apteekista vaan matolääkitys

eli mikä mato..joku tappaja mato vai :$ mä en mitään niin inhoo kun noita matoja hyi helkkari..alan varmaa sit heti saatana siivoo

no toi katti on just kuulemma talolla madotettu yms..ja ollut meillä vasta 2kk..oikeesti mä voisin oksentaa..jos noi helvetti tarttuu ihmisiin..paljos noi lääkkeet maksaa..eläintalohan ne mulle nimittäin korvaa kun on meillä sijaiskissana :$ :$

Alle kympin maksaa

Alle kympin maksaa

toi ei kyllä pillreitä ota..ja suuhun kun laitat jotain niin kuolaa oikeesti litroittain..

parin kympin pintaan. Otat sen mirriksin pastana ja sitte semmosen niskaan laitettavan. Niillä pitäis lähteä.

Ei ne eläinten loiset tartu ihmisiin ellei niitä syö, eikä mitään tarvi desinfioida. ota ihan rauhassa vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja soleigh:

parin kympin pintaan. Otat sen mirriksin pastana ja sitte semmosen niskaan laitettavan. Niillä pitäis lähteä.

Ei ne eläinten loiset tartu ihmisiin ellei niitä syö, eikä mitään tarvi desinfioida. ota ihan rauhassa vaan.

ei varmasti tartu?? :|

Yhteistyössä