HYI HELVETTIIIII!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AavikonNorsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hei Suolinkaistartunta on yleisin. Suolinkaistartunnan oireita ovat huonovointisuus, yskä, takkuisuus ja kaasujen kerääntyminen suoleen, joka aiheuttaa vatsanseudun turvotusta. Kissa ei välttämättä oireile suolinkaistartunnasta, oireilu riippuu siitä, kuinka paljon kissalla on matoja. Heisimatotartunnassa elimistössä olevista madoista voi irrota jaokkeita, jotka näkyvät ulosteessa. Heisimatotartunta aiheuttaa harvoin oireita kissalla. Jos kissalla on heisimatotartunta, kannattaa varmistaa että loishäätölääke tehoaa myös heisimatoihin.

ihan samat oireet ollu kissalla jonkuaika.ja nyt näin madon ..mä luulin et se yskiminen johtuu tosta kissan sairaudesta..ja kattelinkin et on lihonut..eli ne on noita suolinkaisia..eli tarviiko alka siivoo??? :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
no toi katti on just kuulemma talolla madotettu yms..ja ollut meillä vasta 2kk..oikeesti mä voisin oksentaa..jos noi helvetti tarttuu ihmisiin..paljos noi lääkkeet maksaa..eläintalohan ne mulle nimittäin korvaa kun on meillä sijaiskissana :$ :$

SIIS VOI HYVÄNEN AIKA:

Sulla itellä on kissoja, ja et tiedä, mitä matolääkkeet maksaa. Etkö ole omille kissoillesi koskaan matolääkkeitä antanut? Etkö tiedä, että kissat pitää madottaa 2 krt vuodessa vähintään ja jokaisessa kissassa on jossain elämänvaiheessa matoja. Ihminen itse ei niitä vaan välttämättä huomaa. Ja kun hän huomaa, niin matoja on jo todella reilusti

2 kk kissa kerkeää hankkia madot jo moneen kertaan uudestaan. Tai madot ei ole edes lähteneet kertamadotuksella pois. Siksi pitäis aina madottaa kahteen kertaan, kun näkee matoja. Ja tietty kaikki kissat, ei pelkästään se jossa niitä näkyviä oli. Ja tottakai myös desinfioidaan koko kämppä.

Ulkokissa, joka saalistaa, pitäisi madottaa jopa 2 kk välein, jos sen haluaisi pitää madottomana.

Alkuperäinen kirjoittaja laboraattori:
no toi katti on just kuulemma talolla madotettu yms..ja ollut meillä vasta 2kk..oikeesti mä voisin oksentaa..jos noi helvetti tarttuu ihmisiin..paljos noi lääkkeet maksaa..eläintalohan ne mulle nimittäin korvaa kun on meillä sijaiskissana :$ :$

SIIS VOI HYVÄNEN AIKA:

Sulla itellä on kissoja, ja et tiedä, mitä matolääkkeet maksaa. Etkö ole omille kissoillesi koskaan matolääkkeitä antanut? Etkö tiedä, että kissat pitää madottaa 2 krt vuodessa vähintään ja jokaisessa kissassa on jossain elämänvaiheessa matoja. Ihminen itse ei niitä vaan välttämättä huomaa. Ja kun hän huomaa, niin matoja on jo todella reilusti

2 kk kissa kerkeää hankkia madot jo moneen kertaan uudestaan. Tai madot ei ole edes lähteneet kertamadotuksella pois. Siksi pitäis aina madottaa kahteen kertaan, kun näkee matoja. Ja tietty kaikki kissat, ei pelkästään se jossa niitä näkyviä oli. Ja tottakai myös desinfioidaan koko kämppä.

Ulkokissa, joka saalistaa, pitäisi madottaa jopa 2 kk välein, jos sen haluaisi pitää madottomana.

tiedän..mut en muista..tarvinut aikoihin kun ei oo ollut kissoja..

meidän tolla kodittomista kissoista otetulla kissalla on vittu matoja..yök, mun kissoilla ei oo ennen ollut joten uutta..hyi hitto..tarttuuko ne ja joudunko desifioimaan koko kämpän ja mistä mä tiedän mikä loishäätö tohon on oikea..yök..mä oksennaaaaan |O |O

"vittumatoja"

En muista paljonko matolääke maksaa mutta alle kympin kuitenkin.
Tais olla 'flubenol vet' tms. niminen lääke jolla pitäis lähteä kaikenlaiset madot kissasta, se on kolmen päivän kuuri.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
En muista paljonko matolääke maksaa mutta alle kympin kuitenkin.
Tais olla 'flubenol vet' tms. niminen lääke jolla pitäis lähteä kaikenlaiset madot kissasta, se on kolmen päivän kuuri.

mut kun kissa on turvonnutkin..jos sillä on miljoonittain matoja nyt..niin kannattaakohan mun kuitenkin käydä lekurissa sen kanssa.vai madottelenko itse

Kokeile nyt madottaa ensin ja sit lääkäriin ellei auta. Paitsi jos kissa on kauheen huonokuntoinen ja väsynyt, niin sit nopeemmin lääkäriin. Saa loishäätöpiikin.

Alkuperäinen kirjoittaja minnaryyni:
Kokeile nyt madottaa ensin ja sit lääkäriin ellei auta. Paitsi jos kissa on kauheen huonokuntoinen ja väsynyt, niin sit nopeemmin lääkäriin. Saa loishäätöpiikin.

siis yskii ja on turvonnut..syö tosi paljon..muuten leikkisä ja ok..iltaisin alkaa toi köhiminen..haen huomenna kuurin ja kyselen apteekista että miten tarttuu yms..ei muuten mutta kun on lapsikin niin ällöttää nuo madot kissalla

Tottahan ne ällöttää, itse en syönyt hetkeen spagettia, kun oma kissa joskus oksensi semmoisen puolimetrisen luikertelevan suolinkaisen keittiön lattialle. Mut tämmöstä se on noitten eläväisten kans, aina on jotain. Meil nyt kaks lasta ja kuus kissaa, molemmat lisääntyy tod. näk. kohta yhdellä...

Yhteistyössä