Hyi minua, olenpa kiero äiti....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tykkään hernekeitosta, mutta lapset ei...niinpä kierona lisään ruokakermaa + basilikaa ja lopuksi vielä soseutan keiton. Pienillä vippaskonsteilla päästään kaikkia tyydyttävään lopputulokseen ja ipanat vetivät tyytyväisenä 2 lautasellista "herkkukeittoa". Kiero minä :whistle: :D

no mä en tykänny pienenä kaalilaatikosta ja isä sitten ihan pokkana sanoi että se on makaroonilaatikkoa..mä sit vaan ihmettelin että missäs ne makaroonit on ja pistelin sen kaalilaatikon nassuun =)

Mä en ymmärrä... Miks lapsille pitää valehdella? Jos ne ei pidä jostain ruuasta, niin pakkoko sitä on huijaamalla yrittää syöttää?
Mä suuttuisin verisesti jos joku piilottais sieniä tai homejuustoa mun ruokaan :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
no mä en tykänny pienenä kaalilaatikosta ja isä sitten ihan pokkana sanoi että se on makaroonilaatikkoa..mä sit vaan ihmettelin että missäs ne makaroonit on ja pistelin sen kaalilaatikon nassuun =)

:laugh: aika hyvä

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Mä en ymmärrä... Miks lapsille pitää valehdella? Jos ne ei pidä jostain ruuasta, niin pakkoko sitä on huijaamalla yrittää syöttää?
Mä suuttuisin verisesti jos joku piilottais sieniä tai homejuustoa mun ruokaan :kieh:

tai miks pitäis tanssia "pillin mukaan" ja jättää jokainen ruoka aine pois ja tehdä erikkoruuat jos ei "neiti/herra" tykkääkkään siitä?

Meillä on käynyt niin että jostakin ruoka aineesta on tullutkin tykätty sen ansiosta että se on ensin piilotettu johonkin ruokaan..ja vasta sen jälkeen mainittu mitä siinä on.

Mä en pienenä sietäny sinihomejuustoa!
Ja mun faijalla oli pakottava tarve saada AINA laittaa sinihomejuustoa lasagneen, joka kerta sen sieltä maisto ja siltikin väitettiin ettei ole.
Loppupeleissä en syöny enää lasagneakaan ollenkaan, kun jäi kammo siitä mausta...
Enkä tänä päivänäkään syö sinihomejuustoa.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

tai miks pitäis tanssia "pillin mukaan" ja jättää jokainen ruoka aine pois ja tehdä erikkoruuat jos ei "neiti/herra" tykkääkkään siitä?

Meillä on käynyt niin että jostakin ruoka aineesta on tullutkin tykätty sen ansiosta että se on ensin piilotettu johonkin ruokaan..ja vasta sen jälkeen mainittu mitä siinä on.

Niin ja eihän se ole piilottamista, jos esim. hernekeiton soseuttaa. Eikä meillä pompita tosiaankaan ruokapuolessa lasten pillin mukaan. Monesti se tykkääminen on vaan reistaamista ja kokeilua. Kyllä mä niitä nirppanokkia olen aikuisistakin nähnyt muutaman työelämässä, jotka jopa seisovassa pöydässä nyrpistelevät ja narisevat ruuasta kuin pahaiset kakarat. Mun miehen lapsuudessa lihamurekkeeseen on sieniä piiloteltu ja nykyään on semmoinen sienihullu, että ei oo tosikaan.

:laugh: mä en syöny pienenä kotiranskalaisia. vaan mäkkärin ranskalaiset meni. äiti oli säästäny niitä ranskalais pusseja ja niihin laitto mulle ranskikset :whistle: ei kelvannu.

eikä kelpaa muuten vieläkään ällö-löllö uuniranskikset ellei ne oo tosi hyvin maustettuja ja ollu uunissa 300 lämmöllä 45 min :)

No mutta ei tarvii tehdä eri ruokia. Meillä kaikki syö tai on syömättä just sitä ruokaa mitä tarjotaan. Mä en vaan ymmärrä miks lapsille pitää valehdella? Eihän kenenkään ole pakko ihan joka ruuasta tykätä?
Meidän lapset maistelee aika ajoin niitä ruokia, joista eivät pidä, ja on käynyt niinkin että ne on alkaneet maistua. Ajan myötä...

No mutta ei tarvii tehdä eri ruokia. Meillä kaikki syö tai on syömättä just sitä ruokaa mitä tarjotaan. Mä en vaan ymmärrä miks lapsille pitää valehdella? Eihän kenenkään ole pakko ihan joka ruuasta tykätä?
Meidän lapset maistelee aika ajoin niitä ruokia, joista eivät pidä, ja on käynyt niinkin että ne on alkaneet maistua. Ajan myötä...

tähän täysi peesi! Mun mielestä ruokiin ei piilotella mitään. Jos ei maistu, ollaan syömättä. Jos kysytään mitä siinä on vastataan rehellisesti.