Esikoista odottaessani (-07) pahoinvointi alkoi jo 5+ viikoilla ja jatkui TODELLA rajuna viikolle 14 asti. Olin sairaalassa jopa 10 päivää tiputuksessa yhtäsoittoa kunnes pääsin kaksi päivää ennen joulua kotiin. Olin joulun ajan ihan ok kunnossa, kunnes ennen vuoden vaihdetta se yhtäsoittoinen oksentaminen alkoi taas. Sairaalaan en kuitenkaan enään mennyt vaan kärsin kotona muiden hoivatessa.
Silloin ärsytti nimenomaan kommentit että kokeile syödä sitä ja tätä ja ole ajattelematta oksentamista niin kyllä se siitä... Ja niin varmaan
Toista lasta kun aloin odottamaan niin kaikki oli vaan huolissaan eikö minulle jäänyt kammoa synnytyksestä... Tiuskaisin kaikille että mikäs siinä nyt on mutta pahoinvointi raskauden aikana ei ole hävinnyt mielestäni. Halusimme kuitenkin mieheni kanssa lapset suhteellisen pienellä ikäerolla joten toinen tyttömme syntyi
04/09 (esikoinen siis 07/07).
Tokaisin ja mainostin myös kaikille että kyllä minä sen kestän, eihän se seuraava raskaus ainakaan pahempi voi olla. Ja kissan villat!!!
Toista lasta odottaessani oksensin koko raskauden ajan alusta loppuun, vielä synnyttämään lähtiessäni. Pahoinvointi olkoi tuolloin 6+ viikolla.
Olin vähän väliä sairaalassa tiputuksessa ja aina vähintään kolme päivää peräkkäin. Siinä tuntui jo sekä fyysinen- että psyykkinen terveys loppuvan, niin minulla kun läheisilläni. Haastetta tietysti loi taapero jonka kanssa olisi pitänyt pysty ja jaksaa olla, ja sairaalassa olo ajalle hoitajien kankkiminen oli aivan älytöntä.
Nyt olen ollut hyvin onnellinen näistä kahdesta ihanasta tytöstä eikä uusi raskaus ole tullut mieleenkään. Tottakai kaikki koko ajan kyselee milloin seuraava olisi tulossa (nuoro kun kuulemma vielä ole, ikää 24 vuotta) mutta vastaan aina yhtä jyrkästi että ei tällä hetkellä käy mielessäkään
Nyt paniikki kuitenkin päällä, sillä ehkäisystä huolimatta PELKÄÄN olevani raskaana?!?

Kuukautiset olleet myöhässä jo erittäin reilusti ja kaikki oireet viittaisivat siihen. Panikoin koko ajan niiiiin paljon ja kun kaksi päivää sitten tein raskaustestin se näytti negatiivista. Jotenkin silti pelko jyllää kovin ja uuden testin teen viimeistään ensi viikolla jos oireet ei helpota. Vaikka edellisten aikana testi on heti alussa näyttänyt selvää plussaa tämä tuntuu erilaiselta...
Mutta panikoiden vaan eteenpäin, onneksi yöunien menettäminen ei tällä viikolla haittaa päin vastoin, olen nimittäin vuorotyössä ja tämä viikko pitäisi jaksaa valvoa ARMOTTOMASTA väsymyksestä huolimatta
Toivon kaikkea hyvää ja tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville ja kyllä se rankka odotus sitten palkitaan kun vauvan saa syliin. Sen voin sanoa kokemuksesta