Hyppykiikku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maalisprinssi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maalisprinssi

Vieras
heippa kaikille!
Nyt tarttis kokemuksia hyppykiikusta. Ihan vaan siksi, että semmonen saatiin lahjaksi.
Meidän terkkari ei semmoista suositellut käytettävän. Kuulemma altistaa varvistamiseen.
Meillä poika tykkäs ihan mielettömästi siitä, kun testattiin laitetta. Aivan innoissaan ja tykkäsi kovasti siinä hyppiä.
Tuli vaan mieleen, että ei kai tuollaisia valmistettaisi, jos niissä lapselle olisi pahasti haittaa.
Kertokaa te, joilla kyseinen laite ollut käytössä, mitä teillä tykätty ja onko varvistellut sen vuoksi kävelemään oppiessa.

ei vielä kävellä, eli varvistamiseen en voi ottaa kantaa. mut meillä poika tykkä tooosi paljon olla hyppykiikussa, ja oon kyllä antanu toisen nauttiakki. meillä on ikivanha kiikku, tosi ruma, mut poika ei siitä välitä!kunhan saa pomppia! (=

itse opiskelen terv.huoltoalaa, ja olen törmännyt paljon tietynlaisiin epäluuloihin neuvolan puolelta ""nykyajan hömpötyksiä"" vastaan. kannattaa ottaa neuvot vähän suodattaen vastaan, vaikka neuvola pitäisi ollakin se asiantuntevin paikka. maalaisjärjellä pääsee pitkälle! ajattelisin samoin kuin sinä, että tuskin laitetta tehtäis, jos se aiheuttais lapselle vahinkoa.

Meillä kanssa poika tykkäsi (7kk). Laita sellaiselle korkeudelle, että jalat ylettyvät kunnolla maahan, ei vain varpaat. Ettei vauva ala sitten varvistella myöhemmin kun pitäisi kävelemään opetella. Ei tosiaan mitään haittaa varmaan ole, ei vauva siinä viihdy sen enempää kuin mitä kerralla jaksaa..

hyppykiikku tosiaan voi aiheuttaa pahoja vaurioita kantapään nivelissä jos sitä käyttää liikaa! Eli kohtuu käyttö on syytä muistaa, vaikka vauva viihtyisikin siinä vaikka kuinka kauan ja nukkuisi sitten väsyneenä hyvin. Olen nähnyt monet hyppykiikulla pilatut jalat työssäni lasten kanssa. Vähemmän nykyään onneksi! Ilmeisesti valistus on mennyt perille. Eli kun kantapään nivelet kulutetaan vauvana vääränlaisella rasituksella, se vaikuttaa läpi ihmisen elämän, ei ainoastaan kävelemään oppimiseen.

Kysyin hyppykiikun käytöstä neuvolassa ja terveydenhoitaja sanoi että voi käyttää kunhan asentaa kiikun oikealle korkeudelle eli niin että jalkapohjat ylettyy kunnolla maahan. Tällöin ei pitäisi tulla ongelmia varvastamisen kanssa. Meillä poika alkoi kiikkumaan puolivuotiaana. On siinä kerrallaan korkeintaan puoli tuntia, yleensä noin vartin ajan. Tykkää kovasti!

joutava kapine, kuin myös se ensiaskelkävelykärry, ei siis taaperokärry, se on ihan hyvä vaan semmone mihin vauva laitetaan jo pienenä pussiin istumaan että saa sitte potkiskella itseään eteenpäin. Ei ihme että nykyään on ni paljon kaikenlaisia tuki-ja liikuntaelin vaivoja jo lapsilla kun pienen kehoa kuormitetaan jo pienenä väärin. Ei pienen nivelet, lihakset, selkäranka ja muu ole tarkoitettu moiseen röykytykseen. Antakaa lasten kasvaa ja kehittyä sieltä lattialta ponnistaen. Noh, vaatihan se vähän jaksamista äidiltä että lapsi viihtyy...

jeesus että oot hyvä äiti ku et käytä minkäänlaisia turhanpäiväsiä kapistuksia!! täydet kymmenen pistettä viitseliäisyydestäsi vauvan kanssa!

ps. lapset jotka saavat olla hyppykiikussa/muissa typerissä laitteissa ovat varmasti vahinkoja!

Eihän hyppykiikku edes ole mitenkään kovin uusi kapistus. Olen nyt pienen pojan äiti ja aion laittaa hänet hyppimään heti kuin vain mahdollista. Olen myös itse vauvana hyppinyt ja nauttinut siitä hyvin paljon, mielestäni minusta tuli ihan normaali ja terve aikuinen:)

Meillä jo kaksi neitiä hyppäilly hyppykiikussa eikä mitään vikaa kummassakaan. Toinen on 9v ja toinen 6v ja nyt neiti 7kk vuoro hyppyillä tossa ;o) ..Nauttii aivan suunnattomasti..Enkä kyllä oo kellosta kattellu kuinka se siinä on (niinkuin en edellistenkään kohdalla) hyppyilee kun teen ruokaa, tai imuroin yms hommia....

Meillä myös esikoinen tykkäs kovasti hyppykiikusta!! Suositusikä on 4kk, tänään viimeksi näin mainoksen vaulvalehdessä ;) Eli sitä nuoremmille ei suositella.

Eikä siitä mitään haittaa ole, tuskin kukaan tuntikausia meinaa pitää. Meidän neiti pomppi kovaa vauhtia heti ku tajus mitä siinä pitää tehdä. Toinen oli vauvakeinu sitten ku oppi istumaan!

Kantapäässä EI todellakaan ole niveliä, tarkoitit varmaan nilkkaa................... Tärkein asia tässä hyppykiikun käytössä on se, että todellakin kiikun korkeus on oltava semmoinen, että lapsen JALKAPOHJA koskettaa maata hyppiessä/seisoessa. Lapsen jalan AKILLESJÄNNE jäykistyy, jos lapsi hyppii vain varpaillaan, ja alkaa näin ""varvastamaan"".

Yhteistyössä