"Hyvä" asenne työntekoon kotiäidillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työäiti

Vieras
"On taas pikkuhiljaa alkanut olemaan väsynyt ja uupunut olo. Talviväsymys ?
Hiukan pientä masennusta ilmassa, koska tuntuu ettei saa mitään aikaiseksi !
Alan tässä pikkuhiljaa miettiä, pitäisikö lähteä opiskelemaan, kun poika on 2-vuotias. Tuntuu kaatuvan nää seinät joinakin päivinä päälle... Kotona vaan pelkkää siivoamista ja pyykin pesua. Mut tälläistähän tää on lapsiperheessä ?

Sitten mulle kyllä muodostuis ongelmaksi nuo aamut, jos menisin töihin tai opiskelemaan. Olen aina ollut aamu-uninen ja voin nukkua pitkälle päivää. Harmi kun tämä maailma on aina ollut niin aamupainoitteinen.
Vihaan aamuja.
Toisaalta, en tykkää myöskään, jos olisin iltavuorossa. Oispa hauskaa joo mennä klo 14 töihin ja tulla kotiin klo 22.

Eihän siinä ehdi tekemään mitään !"

Hyvä asenne.... Eihän sitä toki kannata tehdä mitään, kun arvon neidille ei tarjota työaikoja, jotka sopisivat hänelle.

Blogin osoite Memoirs of An Imperfect Angel: Onpas tylsää taas vaihteeksi.

Kyllähän se on monelle ongelmallista, että yhteiskunta toimii aamupainotteisesti, mutta se on vaan nieltävä jos aikoo olla ns. normaalissa työssä. Itse voin yrittäjänä määrittää omat työaikani, mutta kyllä asiakkaiden toiveetkin tietysti vaikuttavat.

Kyllä noi aamu heräämiset jne. on täysin asenteesta, motivaatiosta ja halusta kiinni. Jos noista aamuista on pakko tehä ongelma, niin kyllä varmaan niistä ongelma muodostuu. En käsitä tollasia velttoja ja veteliä ihmisiä, saako ne elämässään koskaan mitään aikaseks??

No mä olen ihan samaa mieltä tuon kanssa. Tässä yhteiskunnassa ei ole valinnanvaraa noiden töiden suhteen. Haluaisin tehdä 5-6 tuntista päivää, esim. klo. 11- 16. Se olisi täysin riittävä minulle. Nuo paikat vaan on kiven alla, ja omalla alalla niitä ei tunneta.

Ja mähän siis raahaudun joka aamu töihin ja teen sen 8 tuntia, mutta täyttä pakkopullaa se on.

Mä, entinen kotiäiti (8,5v olin kotona) olen palannut töihin ja kyllä minulla samanlaisia tuntemuksia on kuin ap:n kirjoittamalla ihmisellä. Kotiäitinä seinät tuntui väliin kaatuvan päälle, ja ahdisti (mutta se kai ei ole suotavaa, kun on VAAN kotona). Nyt työaamuna väsyttää, kyllä minäkin nukkuisin mielellään pitkään, vaan ei se auta, pakko mennä ;) Ja iltavuoron tekijäksi minusta ei olisi, haluan päästä töistä pois jo aikonaan!!

Et kai sinä ap vain ole kade, kun toisella on mahdollisuus olla kotona?? :D

Mulle se on ainakin ongelma, että kaikki toimii aamupainotteisesti. Ollaan aamu-uninen perhe ja välillä kyllä oikeesti kiehuu kun puol kymmenen aamulla pitäis olla jossain.

[QUOTE="vieras";25678880]Kyllähän se on monelle ongelmallista, että yhteiskunta toimii aamupainotteisesti, mutta se on vaan nieltävä jos aikoo olla ns. normaalissa työssä. Itse voin yrittäjänä määrittää omat työaikani, mutta kyllä asiakkaiden toiveetkin tietysti vaikuttavat.[/QUOTE]
Sama juttu. Vaikka nykyinen homma välillä tympiikin, niin en mä enää toisen palvelukseen haluaisi lähteä. Nyt voin sentään pääsääntöisesti päättää, mihin aikaan päivästä työni aloitan ja milloin lopetan.

Yhteistyössä