No siis noudatat vain säännöllistä ruokailurytmiä. Aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Vaihdat rasvan öljyyn ja kasvirasvalevitteisiin. Kaikki tuotteet kevyt versioihin. Suosit muutenkin ruuanlaitossa ruokia joita ei kuorruteta voilla ja kermalla

Herkuttelet hedelmillä, marjoilla, itsetehdyllä rahkalla jne. Jätä mehut kokonaan pois ruokavaliosta koska niissä on aivan turhia kaloreita. Kyllä perus kotiruuallakin laihtuu jos syö kohtuudella ja käyttää tervettä järkeä. Esim. päivä voisi olla:
Aamupala:
Veteen keitetty puuro + marjoja & mehukeittoa
Pala ruisleipää kevyt levitteellä + kevyt juusto/leikkele
Kasviksia
Maitoa/Kahvia
Lounas:
Ruokaisa salaatti (ei majoneesiin upotettu

)
Maitoa/vettä
Pala leipää/hedelmä tms.
Välipala:
Kahvia/muuta juomaa
Hedelmä/jugurttia/välipalapatukka tms.
Päivällinen:
Tavallista kotiruokaa + salaattia
Leipää + lisukkeet
Maitoa/vettä
Iltapala:
Leipää/jugurttia/hedelmää/marjoja/soppaa tms.
Ei ihan normaali päivä. Ei tarvii olla kitukuurilla mutta kun kiinnittää huomiota siihen millaista ruokaa sinne suuhun lappaa. Ei vaaleita leipiä, mahdollisimman vähän sokeria ja rasvaa. Pidät herkutteluhetkiäkin välillä niin ei tule turhia repsahduksia.
Kuitenkin ennen kaikkea suosittelisin elämäntaparemonttia. Tuottaa paremmin tuloksia pitkällä aikavälillä eikä ole niin vaikeaa kun ei tarvitse muuttaa koko elämäntapaa kerta rysäyksellä. Päätät että joka viikko teet ruokaremonttia jollakin osa-alueella. Eli pienillä askelilla oikeaan suuntaan

Näin ne muutokset tulee ihan huomaamatta ja ilman varsinaista ponnistelua. Mä itse olen laihtunut tuolla tavalla ja sen kyllä hyväksi havainnut. Mehutkin jäi ruokavaliosta ihan vahingossa nyt keväällä eli ilmeisesti sitä on jo tiedostamattaan alkanut suosimaan terveellisempää vaihtoehtoa

Ja mikä parasta, kun syö muuten terveellisesti niin silloin kun tekee mieli herkutella niin sitä herkuttelee hyvällä omallatunnolla kun "herkut" on luokkaa myslipatukoita/marjoja&luonnonjugurttia jne. Eikä se silloin se satunnainen pitsa/hampurilainen tunnu missään.
Googleta kevyet reseptit niin antaa melko hyvin vastauksia ja sieltä vain ideoita poimimaan.