hyvä ja helppo vohvelitaikina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

????

Vieras
Ostin vohveliraudan ja haluisin nyt tietää jonkun hyvän ja helpon ohjeen. Lueskelin netistä ohjeita, mutta mistäs niistä tiiät mikä on hyvä...niitä on kauheesti erilaisia.

Mulla on myös kysymys vohvelintekoon liittyen: jos kaupasta ostaa sen Sunnuntain valmistaikina pussin johon pitää lisätä vain se vichyvesi niin voiko sen vichyn tilalla käyttää vettä? :/

KYllä niillä ainakin hyviä lättyjä saa :p Siinä ohjeessa lukee etttä lättyihin lisätään vain vesi mutta vohveleita jos tekee niin pitäis laittaa vichyä....Mietin et kelpaako siihenkin vesi vai epäonnistuuko koko taikina sillon :|

Tässä vähän kovatöisemmän taikinan ohje, mutta nämä on oikeasti kaikkein parhaimman makuisia! :p :p

Vanhanajan vohvelit

25g rasvaa
3dl kuohukermaa
3 munaa
½dl vettä
2dl vehnäjauhoja

Sulata rasva. Vaahdota kerma ja toisessa kulhossa munat. Yhdistä vaahdot ja lisää vesi ja jauhot. Sekoita joukkoon rasva. Paista vohvelit.

Siis tuota vichyvettä suositellaan ihan vaan sen takia että tulee rapeampia sillä kuin tavallisella vedellä.

Mä oon käyttänyt ihan tällaista perusohjetta, mutta hyvää tulee. Joskus lisään taikinaan ripauksen kanelia ja kardemummaa myös :p

6 dl maitoa
4 dl vehnäjauhoja
1 muna
150 g margariinia sulatettuna (vajaa 1,5 dl)
3 tl sokeria
1 tl leivinjauhetta
veitsenkärjellinen suolaa

1. Sekoita jauhot maitoon.
2. Lisää muut aineet.
3. Vohvelit tarjoillaan heti lämpimänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Tässä vähän kovatöisemmän taikinan ohje, mutta nämä on oikeasti kaikkein parhaimman makuisia! :p :p

Vanhanajan vohvelit

25g rasvaa
3dl kuohukermaa
3 munaa
½dl vettä
2dl vehnäjauhoja

Sulata rasva. Vaahdota kerma ja toisessa kulhossa munat. Yhdistä vaahdot ja lisää vesi ja jauhot. Sekoita joukkoon rasva. Paista vohvelit.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Siis tuota vichyvettä suositellaan ihan vaan sen takia että tulee rapeampia sillä kuin tavallisella vedellä.

Mä oon käyttänyt ihan tällaista perusohjetta, mutta hyvää tulee. Joskus lisään taikinaan ripauksen kanelia ja kardemummaa myös :p

6 dl maitoa
4 dl vehnäjauhoja
1 muna
150 g margariinia sulatettuna (vajaa 1,5 dl)
3 tl sokeria
1 tl leivinjauhetta
veitsenkärjellinen suolaa

1. Sekoita jauhot maitoon.
2. Lisää muut aineet.
3. Vohvelit tarjoillaan heti lämpimänä.

Kokeilin reseptiä 2x, kun vaikutti hyvältä ja luulin aluksi epäonnistuneeni aineksien suhteen, mutta kun ei toimi niin ei toimi tämä resepti! Ellei sitten pidä ylipursuavista, silti kohoamattomista, vetisiksi jäävistä ja rasvaisista vohveleista!:(
Ei kannata tuhlata raaka-aineita tähän reseptiin!

Näistä tulee taatusti rapeita ja hyviä kun vielä mustaa paiston jälkeen nostaa ne ritilälle ,ei päällekkäin.

2dl vettä
2dl kermaviiliä
1/2 tl suolaa
3 1/2 dl vehnäjauhoja
1dl sulatettuavoita
2dl kuohukermaa vaahdotettuna

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:

Vanhanajan vohvelit

25g rasvaa
3dl kuohukermaa
3 munaa
½dl vettä
2dl vehnäjauhoja

Näitä ei kannata kokeilla, oli meinaan niiiiin mauttomia ettei tosikaan :x :x
Hyvät kermat vaan meni "hukkaan"

vinkki: ennenkuin laitatte taikinaa raudalle niin laittakaa sihen voita tasaisesti joka paikkaan niin ei pala niin helposti ja välttämättä kaikissa ohjeissa lue sokeria niin sitä voi laittaa sihen oman maun mukaan ohjeen tekijä ei välttämättä käytä sokeria ps. itse laitan sokeria taikinaan tai lätyn päälle:)

1 l maitoa
4-5 dl jauhoja
1 tl leivinjauhoa
1dl sokeri-makeutusnestettä
1/2 tl suolaa
3munaa

Vatkaa ensiksi 3munaa ja sokeri vaahdoksi lisää maito -sekoita-lisää sokeri ja suola ja leivinjauho ja sitten vehnäjauhoja paista sitten vohvelit ja nauti joko kerman ja hillon kanssa tai ihan sellaisinaan <3 tästä satsista riittää isommallekkin porukalle

1 l maitoa
4-5 dl jauhoja
1 tl leivinjauhoa
1dl sokeri-makeutusnestettä
1/2 tl suolaa
3munaa

Vatkaa ensiksi 3munaa ja sokeri vaahdoksi lisää maito -sekoita-lisää sokeri ja suola ja leivinjauho ja sitten vehnäjauhoja paista sitten vohvelit ja nauti joko kerman ja hillon kanssa tai ihan sellaisinaan <3 tästä satsista riittää isommallekkin porukalle

Hyvä ohje, vielä kun koitin toisella kerralla gluteenittomalla jauhoseoksella tuli vohveleista aivan mainioita! :)

Yhteistyössä