Hyvä Joulumieli -kampanjan lahjakortti ongelma!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä-äiti;22601782:
No mä oon sitten kai normaalia tyhmempi. Tyhmä myös sen takia, että kuvittelin, että tuolla lahjakortilla vois ostaa oikeasti niitä juttuja, mitä just nyt tarvitsee. Mun mielestä tyhmää ostaa kamalasti ruokaa varastoon. Mielummin käyttäsin ton rahan ruokaan, pesuaineisiin ja vaippoihin. Niihin menis tuo 70e kerralla. Mutta pitääpä hamstrata just vaikka niitä Piltti-purkkeja vauvalle.

no köyhänhän sen vasta kannattaakin haamstrata.
mekin ollaan vähävarainne perhe ja hamstrataan pakakstimin ruokaa ja kuivatavaroita. on ainakin ruokaa jos käykin niin etä rahaa ei tulekan juuri silloin kun pitäisi

No mä oon sitten kai normaalia tyhmempi. Tyhmä myös sen takia, että kuvittelin, että tuolla lahjakortilla vois ostaa oikeasti niitä juttuja, mitä just nyt tarvitsee. Mun mielestä tyhmää ostaa kamalasti ruokaa varastoon. Mielummin käyttäsin ton rahan ruokaan, pesuaineisiin ja vaippoihin. Niihin menis tuo 70e kerralla. Mutta pitääpä hamstrata just vaikka niitä Piltti-purkkeja vauvalle.

Sä sait 70 euroa ilmaista ruokarahaa. Ole kiitollinen siitä.

Osta kuivatavaraa, säilykkeitä ja vaikka niitä Pilttejä sitten.

Tee normaalit ruokaostokset ja siihen sitten lisäksi esim. jauhoja, kahvia, sokeria, puurohiutaleita, riisiä, pastaa, vauvalle purkkiruokaa ja jouluksi suklaata :) Helposti kauppaan 70e uppoaa.

En yhtään ihmettele, jos olet köyhä. Vauvallekin ruuat valmiina purkista. Nehän on törkeän kalliita verrattuna itse tehtyihin soseisiin. Nähtävästi et osaa yhtään suunnitella tulevaisuutta ja raha-asioitasi, jos sulle on ylivoimainen tehtävä mennä ostamaan perheelle ruokaa 70 eurolla. Oletko ihan oikeasti aikuinen ihminen, jos et tiedä sen vertaa, et mikä tuote on elintarvike ja mikä ei? Jos mulle joku antaisi 70 euroa ylimääräistä, saisin sen hetkessä kulumaan kuiva-aineisiin. Ostaisin mm. puurohiutaleita ja jauhoja. No, ap tuskin leipoo mitään itse ja vauva syö varmaan vain valmispuuroa, joten mihin niitä hiutaleita sit edes tarvii.

Et oikeesti oot köyhä mut ainut mitä sulta puuttuu on lelut?? :headwall: :O :O

Köyhä-äiti- osta kortilla jauhoja ,makaroonia ,riisiä,kahvia .teetä.Suolakurkkuprk,punajuurisäilyketttä,ananassäilykkeitä,persikkasäilykkeitä.
Ruokakermaa,anjovista, 10kg perunoita yms yms Äkkiä tulee 70e käytettyä.
Mieti kotona mitä tarvit.

Anna se kortti jollekin joka sitä oikeasti tarvitsee ja on kiitollinen.

Se kortti on henk.kohtainen. Ja kyllä sille tarvetta on. Hassusti pitää vaan käyttää se sitten. Näin joulun alla ois ollu kiva ostaa sillä vaikka niitä lahjoja. Jouluna ei olla kotona, joten ruualle ei ole juuri silloin tarvetta. Mutta tää säilykepurkki juttu tulikin jo selväksi.

Ajattele asiaa niin, että kun sillä 70e täytät varastojasi, niin jää sitten sitä rahaa vaikka lahjoihin. Ja voithan ostaa lahjaksi vaikka sitä suklaata ja kahvia, esim joulun kyläpaikkaanne tai vaikka pähkinöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä-äiti;22602041:
ÖÖ..ja tämä liittyi aiheeseen miten?? Täällä kyselen ja ihmettelen, eritelläänkö kassalla ruuat muista tavaroista pois, jos tuolla kortilla maksan?..ja sä tuut kirjottelemaan jotain kiitollisuudesta. Nähtävästä täällä ei saa mistään mitään muuta kirjottaa kuin ylistystä vain joka asiasta.

Ehkäpä helpointa ostaa vain ruokaa sillä kauppareissulla kun tuon lahjakortin käytät. Tai sitten laitat eka ne ruokatavarat siihen kassalle ja maksat ne sillä kortilla ja lopuksi muut jotka maksat rahalla. Ei tuo kaupassa käyminen kuitenkaan mitään ydinfysiikkaa ole.

Jos minulla olisi epäselvyyksiä asian kanssa, ottaisin etukäteen yhteyttä ko. kauppaan ja selvittäisin asian kauppiaan kanssa, jotta ei tule ongelmia kassalla. Tarvittaessa sitten kassalla voi sanoa, että kauppiaalta on kysytty asiaa.

Hyvää shoppailua!

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä-äiti;22602056:
Se kortti on henk.kohtainen. Ja kyllä sille tarvetta on. Hassusti pitää vaan käyttää se sitten. Näin joulun alla ois ollu kiva ostaa sillä vaikka niitä lahjoja. Jouluna ei olla kotona, joten ruualle ei ole juuri silloin tarvetta. Mutta tää säilykepurkki juttu tulikin jo selväksi.

Ruokaahan sun on kuitenkin pakko ostaa ennen joulua ja joulun jälkeenkin, joten kun nyt ostat tuolla lahjakortilla ne normaalit ruokatarvikkeet ja varastoon sapuskaa. Nin sullahan jää sitä sun omaa rahaa se 70e käytettäväksi lahjoihin. Ajattele se asia noin niin se ei oo niin hankalaa...

Siis ensimmäisen kerran alennun minäkin sanomaan, mutta kyllä sä aika onnettomalta vaikutat.
Ensinnäkin toi pohdinta mikä on ruokatarvike, Voi tavaton, jos ei aikuinen ihminen tiedä mikä luokitellaan elintarvikkeeksi ja mikä ei!

Ja toisekseen, mitä hemmetin väliä sillä on ootteko joulua kotona vai ette? Kaipa sä perheinesi syöt nyt Joulukuussa / Tammikuussa muinakin päivinä kuin joulupäivinä?
Ja kun niitä muiden päivien ruokia ei tartte ostaa omalla rahalla, niin jäiskö sitten sieltä vaikka ylimäärästä niihin pirun pesuaineisiin ja vaippoihin?
Ihan oikeesti nainen, käytä nyt järkeäs.

Ja kolmanneksi tosiaan, halvemmalla pääsisit, kun et syöttäs sille lapselle ruokaa purkista, vaan tekisit itse!

ÖÖ..ja tämä liittyi aiheeseen miten?? Täällä kyselen ja ihmettelen, eritelläänkö kassalla ruuat muista tavaroista pois, jos tuolla kortilla maksan?..ja sä tuut kirjottelemaan jotain kiitollisuudesta. Nähtävästä täällä ei saa mistään mitään muuta kirjottaa kuin ylistystä vain joka asiasta.

Kyllä sä arvostelet noissa sun kommenteissasi. "Mun mielestä tyhmää kun ei saa vauvalle ostaa tarvittavia juttuja." "Tyhmää hamstrata ruokaa koko rahalla." ...

Että ei ollut pelkkää kyselyä vaan kriitiikkiä ilmaista rahaa vastaan. Sanoin vaan että ole kiitollinen siitä mitä sait, vaikka sillä voikin ostaa "vain" ruokaa.

Mä ostaisin:
-makaronia, jauhoja, puurohiutaleita, kahvia, kuivahiivaa, maitojauhetta
- tonnikalaa, tomaattimurskaa ym. säilykkeitä
-jauhelihaa, kanasuikaileita pari pakettia pakkaseen
-pakastevihanneksia, pakastemarjoja, pakasteperunoita
-leipää pakkaseen
-jotain herkkuja

siinä ois sitten loppuvuoden ja tammikuun alun ruuat kivasti, ei tarttis kun maitoa ja kasviksia hakea kaupasta

No tietysti eritellään, koska kaupallakin on ohjeet, että sillä saa antaa vain elintarvikkeita sillä kortilla. Kortin alkuperäinen tarkoitushan on nimenomaan taata se, että köyhätkin perheet saavat kotiinsa JOULUN. Toisin sanoen jouluruokaa. Mulla itselläni menee tulot reippaasti toimeentulotukirajojen alle, ja varmaan voisin saada tuon kortin, mutta jo edellisvuonna siitä kieltäydyin koska me emme vietä jolua kotona, enkä siis tarvitse rahaa jouluruokaan.

Sähän saat nyt ostettua niin paljon ruokatuotteita, että sulla jää se 70€ ylimääräistä käytettäväksi vaippoihin ym. mitä koit haluavasi ostaa. Se sama raha olisi muuten mennyt siihen ruokaan. Jos leluille ym. on tarvetta, niin sittenhän kannattaa koittaa, jos saa esim. diakonian kautta lahjoituksia lapsille kuusen alle. Mutta jos rahaa on tosiaankin niin vähän, että vaippojakaan ei ole varaa ostaa, niin ehkä niitä leluja ilman selviää. Kirppariltakin niitä saa hyvin edullisesti.

Viimeksi muokattu:
Mä ostaisin:
-makaronia, jauhoja, puurohiutaleita, kahvia, kuivahiivaa, maitojauhetta
- tonnikalaa, tomaattimurskaa ym. säilykkeitä
-jauhelihaa, kanasuikaileita pari pakettia pakkaseen
-pakastevihanneksia, pakastemarjoja, pakasteperunoita
-leipää pakkaseen
-jotain herkkuja

siinä ois sitten loppuvuoden ja tammikuun alun ruuat kivasti, ei tarttis kun maitoa ja kasviksia hakea kaupasta

kannatta lukea koko ketju ennen kuin tulee kertomaan. ap ei omista pakastinta...

[QUOTE="vieras";22602340]kannatta lukea koko ketju ennen kuin tulee kertomaan. ap ei omista pakastinta...[/QUOTE]

Ai ups, luin huonosti, että on vain pieni jääkaappi.

no sit vaan enemmän noita säilykkeitä, näkkäriä ja hapankorppuja leivän tilalle, soijarouhetta, pussikeittoja ja pastoja, hernekeittoa ja joo voihan niitä pilttejä hankkia myös, vaikken niillä alkais vauvaa pelkästään syöttämään, mut reissuille esim.

Mitä te muut arvostelette toisten elämäntapoja. Kaikilla ihmisillä on eri lähtökohdat elämään ja joulu on kerran vuodessa, joten eikö köyhemmillä ole oikeutta teidän mielestä vähän muuhun kuin mitä syö normaalisti koko vuoden.
Kyseessähän on joulumieli lahjakortti. Te arvostelijat, menkää itseenne kun olette noin kärkkäitä arvostelemaan toisia. Kaikilla ihmisillä ei välttämättä ole ollut mahdollisuutta viettää joulua omassa lapsuudessaan niin onko liikaa jos haluaa vähän järjestää joulua omaan kotiin.
Teillä arvostelijoilla on varmaan aina ollut lämmin joulutunnelma kaikkine ruokineen ja lahjoineen. Hävetkää. Sinulle nimimerkki koyhä äiti hyvää joulua ja hyvää jatkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä-äiti;22602056:

Olisithan voinut sanoa, ettei teillä ole tarvetta avustukseen, koska ette ole jouluna kotona. Jouluruokaostoksiin se kortti on ideoitu.

Jotenkin harmittaa, kun ihmiset osallistuvat keräyksiin tuottaakseen vähempivaraisille iloa ja sitten sitäkään vähää ei osata arvostaa.

Hyvä Joulumieli - MLL

Alkuperäinen kirjoittaja Keräykseen osallistunut;25287055:
Olisithan voinut sanoa, ettei teillä ole tarvetta avustukseen, koska ette ole jouluna kotona. Jouluruokaostoksiin se kortti on ideoitu.

Jotenkin harmittaa, kun ihmiset osallistuvat keräyksiin tuottaakseen vähempivaraisille iloa ja sitten sitäkään vähää ei osata arvostaa.

Hyvä Joulumieli - MLL

Itse kuulun Mll:n hallitukseen ja saimme meidän paikallisyhdistykseen jaettavaksi 26kpl näitä 70e hyvä joulumielilahjakortteja. Jaoimme ne yhteistyössä srk:n kanssa, ja voi miten olenkaan epäluuloinen siitä että ne menevät todellisille tarvitsijoille. ne on siis tarkoitettu juuri ruokalahjakorteiksi, sellaisille jotka niitä todella tarvitsevat. Harmi että tässä taas tuli osoitus siitä että tämä perhe olisi vallan hyvin pärjännyt ilmankin.

Yhteistyössä