Hyvä maitohappobakteerivalmiste?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kide
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kide

Jäsen
10.03.2008
241
0
16
Terveppä terve :wave:

Täällä olisi yksi 5kk täysimetyksellä ollut pieni mies, jonka vatsa kaipaisi selvästi jotain apuja. Pienen ikänsä on ollut masuvaivainen, ilmavaivoja pääasiassa. Kiinteet otettu kuvioon nyt viikko takaperin, muttei juuri muutosta edelliseen niistä ole ollut. Ja nyt mietin, että olisko kellään suositella hyväksi havaittua maitohappobakteerivalmistetta, josko siitä sais avun. Toki muutkin vinkit ovat kovasti tervetulleita.

Rela-tippoja ollaan koitettu, mutta niistä tuli kauhiat vatsaväänteet, joten niiden kokeilu loppui lyhyeen. Cyplatoneja käytetään ja ollaan käytetty ja ne kyllä tuntuvat hieman asiaa auttavan. Disflatylitkin olleet kokeilussa, muttei tunnu tomivan yhtä hyvin, kun cuplatonit meillä. Jumppa, hieronta ja asennonvaihdot myös auttavat.

Poikamme nukkuu yöt hyvin, joten mitään sen "vakavempaa" allergiaa en usko olevan. Joitakin ruoka-aineita olen oppinut välttämään omassa rukavaliossani, jotka selkeästi masuvaivoja pahentaa.

Tässä tämä siis lyhykäisyydessään, kiitos jo etukäteen :)

Kide

Heippa!

Meillä ollaan käytetty mahavaivoihin apteekista ostettavaa lactofilus jauhetta. Sellanen oranssi (valkosta ja sinistäkin vähän) paketti jossa on valmiita annospusseja. Käy odotusaikana ja vauvasta vaariin. Kaikille sama annos ja noi annospussit on käteviä kun ei tarvi esim reissussakaan mittailla.

Oon antanut aina kaikille jos jollain näyttää maha olevan sekaisin ja eipä olla sairastettu mahatauteja koko porukalla! Luulen että tuota samaa mun kotona oli lapsena mutta silloin se oli sellasessa lasipurkissa.

Toivottavasti saatte avun!!

Vauva sai sairaalabakteeriin antbioottia viikon vanhana ja siitä lähtien on käytetty Lactophilus-jauhetta. Nyt ikää vähän yli puoli vuotta ja yhäti annetaan, täysimetyksellä 5kk ikään asti. On sopinut hyvin.

Siksi tuota antamista jatkettiin kun tyttö on syönyt pari muutakin antibioottikuuria (sama infektio iski uudestaan 3kk iässä, sekä 5kk tuli korvatulehdus).

Kiitos kaikille vastaajille :flower:

Ostin eilen juuri noita Gefilus plussia, kun apteekista niitä suosittelivat.
nyt jäädään sit odotteleen, josko niistä on mitään apua vaivaan =)

Yhteistyössä