Hyvä ruoka kanasuikaleista ja kermasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tarina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tarina"

Vieras
Kaapissa siis aineina 5dl kuohukermaa ja paketti maustamattomia broiskun filesuikaleita. Paprikaa ja muuta toki löytyy lisäksi. Mitä keksin noista tämän päivän ruoaksi? Ruokaa syö myös 1,5v taapero, joten ei mitään kovin tulista. Keitot ei uppoa. Karppiruoaksi sopivaa, kiitos :)

Tuostahan saa mitä vaan!! Paistat ne suikaleet pikasesti pannulla, ja maustat samalla mielesi mukaan. Sit uuniin. Kyytiin ne paprikat ja sipulia, tavallsita ja valkosipulia jos löytyy.
Jos sulla on jotain säilykkeitä, ananas? persikka? tms, nii kyytiin vaan aina paranee.

Mä paistelisin kasviksia ja suikaleet, sit vain maustaisin. Paitsi tuo, mitä joku sanoi kukkakaalimuusikin kuulostaa hyvältä, kermaisen kanakastikkeen kanssa....

Meillä on isännän ja pojan suosikki, kastike johon tulee kanasuikaleita, ananasta ja paprikaa, maustetaan sweet chili soosilla miedosti! Joskus suurustan vielä ruokalusikallisella jauhoa, ja näin sitä pystyy syömään pelkästään salaatin kanssa! Pojalle tosin keitän aina vähän riisiä kaveriksi :)

Miksi kahdessa neljästä ehdotetaan hedelmiä, kun nimenomaan sanoin, että karppiruokaa :/

Miten ihmeessä saan tuon kukkakaalimuusin tehtyä ja onnistumaan?? Olen pariin kertaan koittanut, ja lopputuloksena "ryynejä", joista erottunut voi ja kerma erikseen, nam :P

Paista kanat pannulla, mausta hyvin, hauduta kermassa n. 15 minuuttia, lisää kasvikset ja anna hautua vielä, kunnes ne on pehmeitä. Voi syödä ihan vaikka ilman mitään lisukkeita. Wok vihanneksia oon laittanu yleensä sekaan.

Mulla ainakin on kukkakaalimuussista tullut tasaista... keitän ensin kukkakaalit suolavedessä, survon ne ja laitan vähän kermaa ja voita sekaa, tosi hyvää ja maukasta. Lattumuusi on myös herkullista.

Yhteistyössä