Hyvä SUOLAISEN PIIRAKAN ohje??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohjetta utelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ohjetta utelee

Vieras
Tekis mieli tehdä ensimmäistä kertaa nyt juhannuksen kunniaksi... mutta ei ole ohjetta. Ja koska en ole ennen valmistanut, ei ole minkäänlaista hajua miten se tehdään tai mitä siihen tulee... Sellainen, jossa olisi lihaakin...

Alkuperäinen kirjoittaja ohjetta utelee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä tein vasta tämmöstä:
-valmis piirakkataikina
-kinkkusuikaleita
-purjoa
-ranskankermaa 2dl
-kasvisrasvasekoite 1dl
-juustoraasetta

oli hyvää :P

Millainen piirakkataikina?

Pakasteesta, en muista merkkiä. Mutta piirakkataikina nimellä se taisi olla siellä

pelkkä pohja koko peltiin

200g voita
1prk kermaviiliä
6dl vehnäjauhoja
3tl leivaria

jos on jäänyt aamusta puuroa (vesipohjaista) sekaan voi heittää kauhallisen

voi ja kermaviili sekaisin sitten jauhot joissa on leivinjauhetta.. jos haluaa pohjaankin voi laittaa maustetta esim oreganoa tms mistä itse tykkää

täytteet oman maun mukaan itse käytän yhdistelmiä kinkku-ananas-aura
tonnikala-feta, kana-vuohenjuusto, kana-feta ja kaikkiin tietty kasviksia mista itse tykkää ja tomaatit päälle osaan teen ns. pizzakastikkeen pohjalle joka kostuu tomaattimurskasta tom.pyreestä reilusti mausteita ja sweetcili -soosista
juustoraastetta reilusti kaiken päälle

Alkuperäinen kirjoittaja pirullinen emäntä:
pelkkä pohja koko peltiin

200g voita
1prk kermaviiliä
6dl vehnäjauhoja
3tl leivaria
Alkuperäinen kirjoittaja pirullinen emäntä:
jos on jäänyt aamusta puuroa (vesipohjaista) sekaan voi heittää kauhallisen

voi ja kermaviili sekaisin sitten jauhot joissa on leivinjauhetta.. jos haluaa pohjaankin voi laittaa maustetta esim oreganoa tms mistä itse tykkää

täytteet oman maun mukaan itse käytän yhdistelmiä kinkku-ananas-aura
tonnikala-feta, kana-vuohenjuusto, kana-feta ja kaikkiin tietty kasviksia mista itse tykkää ja tomaatit päälle osaan teen ns. pizzakastikkeen pohjalle joka kostuu tomaattimurskasta tom.pyreestä reilusti mausteita ja sweetcili -soosista
juustoraastetta reilusti kaiken päälle

Hei kiitos, juuri kahlasin läpi suolaisia piirakoita ja useat niistä ovat vuokiin tehtäviä, juuri tuommoista pellillisen kokoista pohjaa etsin!
:)

Yhteistyössä