hyvä uutinen keski/pientuloisille perheille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja A shadieeyah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

A shadieeyah

Vieras
niin mie sen ainakin käsitän eli juttu koskee tätä:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200810238476949_uu.shtml

Puolison tulot eivät tulevaisuudessa vaikuta työmarkkinatukeen.

Asiasta on syntynyt yksimielisyys sosiaaliturvan remonttia valmistelevassa komiteassa. Myös vanhempien tulojen vaikutus on pohdinnassa, sanoo valtiosihteeri Terttu Savolainen sosiaali- ja terveysministeriöstä. Asiasta kertoi ensimmäisenä Yle.

Savolaisen mukaan komitean neuvotteluihin on nostettu myös kotihoidontuen korottaminen ja kaikkien vähimmäisetuuksien sitominen indeksiin. Linjaukset näistä tehdään vielä tämän syyskauden aikana.

Tai täällä lukenut joskus että on silleen nippa nappa tilanteessa eläviä että mies tai vaimo on nippa nappa kohtuu palkkasessa työssä ja toinen osapuoli on kotona syystä tai toisesta ja ei saa esim. työmarkkinatukea miehen tulojen takia(vaikka todellisuudessa pärjäämistilanne olisi siinä ja siinä ).

nyt se antaa enemmän mahdollisuuksia tai helpottanee talouksien tilannetta. Ja sivussa tuli mieleen että antaako ehkä kenties mahdollisuuden että voi hoitaa sen yli 3v:n kotona halutessaan(jos ei ole mahdollisuutta palata työelämään).

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Ainakin se tasa-arvoistaa puolisot; nyt joutuisin elämään miehen tuloilla jos jäisin työttömäksi ja se olisi todella ala-arvoista.

joo tää oli se ehkä mitä hain..
Että se toinenkin puoliso saa jotakin ettei jää niinku tyhjäkätiseksi :)

Tässä nyt vaan unohdetaan taas eräs vähemmistö, eli ne jotka ei saa mitään tukia syystä tai toisesta :(
Esim. alle 25v. kouluttamaton henkilö ei saa työkkäristä mitään!

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Tässä nyt vaan unohdetaan taas eräs vähemmistö, eli ne jotka ei saa mitään tukia syystä tai toisesta :(

Itseasiassa kyllä saa.
Olen kokenut senkin. Kun on 5kk työvoimatoimen piteessä(harjoittelu/kurssi) niin sitten kyllä saa kotona ollessaankin tukea.

No en minä vaan saa/ole saanut mitään :(

mutta ootko ollut kurssilla/harjoitelussa yhtäjaksoisesti 5kk? itse kun olin niin sitten sain tukea kyllä kotona ollessa ja siitäkään ei nyt edes niin hirvittävän kauan edes ole..

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

mutta ootko ollut kurssilla/harjoitelussa yhtäjaksoisesti 5kk? itse kun olin niin sitten sain tukea kyllä kotona ollessa ja siitäkään ei nyt edes niin hirvittävän kauan edes ole..

Ei, mulle ei edes tarjottu mitään, sanottiin vaan että täältä et mitään saa :(

Yhteistyössä