Hyvä vai huono juttu? Lapsivieraan ruokkiminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Höpsö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Höpsö"

Vieras
Jos te menisitte kyläilemään tuttuun paikkaan, ja siellä olis ruoka tehtynä teidän vuoden ikäiselle lapselle, niin tykkäisittekö? Aikuisille tarjolla suolaista piirakkaa ja salaattia.

Ensin mietin että kai lapsi voisi tuota piirakkakin syödä, mutta sitten tuli mieleen että olisiko vaikka pieni keitto tai kiusaus parempi vaihtoehto? Tulevat suoraan asioilta, joten nälkä varmaan on kaikilla.

Mukavasti ajateltu :) Omani olisivat varmasti kyllä löytäneet syötävää ilman erityistä keittoa tai kiusausta, esim. sitä salaattia voi syödä, piirakkaakin maistaa, leipää teillä varmasti on ja siihen vaikka juustoa päälle.

[QUOTE="akka";29030361]Olishan se aivan ihanaa kun huomioitais myös se pikkuvieras.Oletan kyllä että noin pienelle lapselle vanhemmat on varanneet omat ruuat mukaan.[/QUOTE]

No sitäkin mietin, että luultavasti heillä on lapselle joku ruoka mukana. Mutta sitten taas tuntuis musta jotenkin kurjalta kun en tavallaan olisi huomioinut tätä pientä vierasta.

Ja tässä kun omalle vauvalle kuitenkin alan porkkanaa ja perunaa sosetta varten keittämään, niin äkkiä siitä saisi pienen jauhelihasopan samalla tehtyä.

Jos et sitten vedä hernettä nenuun, kun se ruoka ei kelpaakaan. Ja oletko varma, että kyseiselle lapselle sopii valmistamasi ruoka? Meidän lapsi oli porkkanalle allerginen, joten nuo ruoat olisi suoralta käsin jäänyt syömättä. Ja meidän lapset on aina inhonneet kiusauksia. Ja yksi noista on yhä koululaisena hyvin huono syömään perunaa.

Vuoden vanhalle olen aina itse varannut ruokaa mukaan.

[QUOTE="vieras";29030395]Jos et sitten vedä hernettä nenuun, kun se ruoka ei kelpaakaan. Ja oletko varma, että kyseiselle lapselle sopii valmistamasi ruoka? Meidän lapsi oli porkkanalle allerginen, joten nuo ruoat olisi suoralta käsin jäänyt syömättä. Ja meidän lapset on aina inhonneet kiusauksia. Ja yksi noista on yhä koululaisena hyvin huono syömään perunaa.

Vuoden vanhalle olen aina itse varannut ruokaa mukaan.[/QUOTE]

En tietenkään hermostu, jos ei ruoka kelpaa :)
Ja tiedän että lapsella ei ole allergioita.

Enkä mä tässä kysynyt, että söisikö palstalaisten lapset keittoa tai kiusausta, vaan sitä, että miltä tuntuisi jos kylässä oli ruoka tehtynä lapselle.

Hyvä juttu tietysti. Toki ottaen huomioon, että ootte etukäteen sopinu, että onko jotain ruokavalio juttuja. Jos ei olis tietoa, niin ottaisin tytölle syötävät mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Höpsö ap;29030411:
Enkä mä tässä kysynyt, että söisikö palstalaisten lapset keittoa tai kiusausta, vaan sitä, että miltä tuntuisi jos kylässä oli ruoka tehtynä lapselle.

Ihan mukavalta silloin, jos tiedät mikä kelpaa meidän ongelmasyöjällekin. Mutta monesti tuntuu vaivaantuneelta, kun on tehty lapsille ruokaa, mistä jo itse tietää etukäteen, että se ei tule uppoamaan. Olenpa saanut yhdessä kyläpaikassa haukut niskaani, kun pöytää kattaessa emäntä kysyi, että minkäkokoiset lusikat lapsille laitetaan. Vastasin, että ihan sama, kun eivät tuota ruokaa syö pahemmin. Hernekeitto vaan sattuu olemaan meidän lasten inhokkiruokaa. Sain kuulla kuinka lapset kyllä oppivat syömään mitä vaan, kun heitä opetetaan. Eipä vaan oppineet, vaikka sitä useasti yritettiin opettaa, samaten päiväkoti ja jopa koulu. Kummasti vaan kyseisellä emännällä on ruokalajeja, jotka eivät itselleen uppoa :whistle:

TottaKai kiva mut Ehdottomasti kannattaa kysyä. Voi olla esim et ovat lapsen Just punkkineet et saa Sit tyytyväisenä mennä kylään. Ihana jos olet noin reipas mut KYSY NIILTÄ:)