Hyvää sunnuntaita tolle "miehelle" vaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kerttuleppä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En kirjoittanut sitä pätkää, johon tällä kommentilla vastaan, mutta olen ihan samaa mieltä. Sääliksi käy sellaisia, jotka kuvittelee, että nuo kuvalailut ovat "normaalia" miehen käytöstä.

Mun mies EI jumita koneella, EI pelaa pleikkaria, EI nukua mua pidempään, päinvastoin, kun minä hoidan miehen työn luonteesta johtuen yöheräämiset (miehellä vastuulla ihmishenkiä, eli pakko mennä töihin skarppina), EI kulje baareissa, EI kuluta vapaa-aikaansa harrastuksissa, vaan joko perheensä tai sivutyön kanssa.

Pitäkää rima korkealla, tytöt! Älkää hyväksy mitä hiippareita tahansa lastenne äidiksi!
tais mennä puurot ja vellit ja äidit sekaisin?? =)

En kirjoittanut sitä pätkää, johon tällä kommentilla vastaan, mutta olen ihan samaa mieltä. Sääliksi käy sellaisia, jotka kuvittelee, että nuo kuvalailut ovat "normaalia" miehen käytöstä.

Mun mies EI jumita koneella, EI pelaa pleikkaria, EI nukua mua pidempään, päinvastoin, kun minä hoidan miehen työn luonteesta johtuen yöheräämiset (miehellä vastuulla ihmishenkiä, eli pakko mennä töihin skarppina), EI kulje baareissa, EI kuluta vapaa-aikaansa harrastuksissa, vaan joko perheensä tai sivutyön kanssa.

Pitäkää rima korkealla, tytöt! Älkää hyväksy mitä hiippareita tahansa lastenne äidiksi!

Peesi tähän. Enpä kirjoittanut minäkään siitä ja samaa mieltä olen.

Mulla on mies, joka kieltäytyy kaikista ylitöistäkin (vaikka miten paljon saisi rahaa), koska se on pois perheen yhteisestä ajasta. Ei käy baareissa, koneella istuu vasta, kun lapset nukkuvat (meillä ei ole edes mitään pleikkareita). Minä olen aina hoitanut yöheräämiset, koska lapset ovat olleet pelkällä rintamaidolla, mutta mies herää aina aamuisin. On aamuvirkku ja minä jotain täysin muuta :D Ai juu eikä tuo juo ollenkaan ja tekee kotitöitäkin ;)

Miksi kaikesta pitää tehdä tappelu ja etsiä vikoja?
Puhu sille miehelle rauhallisesti ja kerro omista tuntemuksistasi. Kerro toiveesi.
Ällöttää toi erolla uhkaaminen koska tuskin sinäkään aivan täydellinen olet.

Mä olen vaan onnellinen että löysin rinnalleni miehen joka ei ole addiktoitunut mihinkään. Ei televisioon, ei penkkiurheiluun, ei pleikkaan, ei nettiin. Mun rinnalla se ei vaan toimisi. Kaippa olen niin huomion kipeä ja haluan antaa ihmisellä taas vastavuoroisestikin huomiota&läheisyyttä että ei toimisi se jos joutuisin jokun "elottoman" kanssa mieheni jakamaan.

Eikä tuo ole valitellut - taitaa tykätä läheisyydestä ja hellyydestä.

[QUOTE="vieras";25065968]Miksi kaikesta pitää tehdä tappelu ja etsiä vikoja?
Puhu sille miehelle rauhallisesti ja kerro omista tuntemuksistasi. Kerro toiveesi.
Ällöttää toi erolla uhkaaminen koska tuskin sinäkään aivan täydellinen olet.[/QUOTE]

Millä muulla teiniangstiin juutunut "mies" saadaan tajuamaan että kyse on oikeasti hänen perheestään? Tuskin ap on täydellinen, totta. Mutta jos asenne on pahaisen teinin niin auttaako pelkkä puhuminen? Vallankin kun tuo on jo jatkunut, eikös ole ollut samanlainen jo ennen heidän ekan lapsen syntymää. Onhan naisenkin vaan kasvettava ja otettava vastuu lapsesta kun se syntyy. Mikä sanoo että miehen ei tarvitse? Ja jos ei puhetta ymmärrä niin onko muuta vaihtoehtoa kuin väläyttää tulevaa, eli sitä että saa jatkaa teinimenolla, mutta yksin. Ei mieskään voi kaikkea saada. Käyttäytyä itsekäästi ja pitää samalla sitä perhettä siinä. Tekee vaan valinnan, kumpi parempi. That´s it.

[QUOTE="vieras";25064754]eiköhän tuossa ole syytä ihan yhtäpaljon molemmissa... turha kina tulossa[/QUOTE]

Nimenomaan. Big deal, jos istui pitkään koneella ja aamulla väsytti. Itse en olisi pakottanut miestä heräämään.

[QUOTE="noju";25066018]Millä muulla teiniangstiin juutunut "mies" saadaan tajuamaan että kyse on oikeasti hänen perheestään? Tuskin ap on täydellinen, totta. Mutta jos asenne on pahaisen teinin niin auttaako pelkkä puhuminen? Vallankin kun tuo on jo jatkunut, eikös ole ollut samanlainen jo ennen heidän ekan lapsen syntymää. Onhan naisenkin vaan kasvettava ja otettava vastuu lapsesta kun se syntyy. Mikä sanoo että miehen ei tarvitse? Ja jos ei puhetta ymmärrä niin onko muuta vaihtoehtoa kuin väläyttää tulevaa, eli sitä että saa jatkaa teinimenolla, mutta yksin. Ei mieskään voi kaikkea saada. Käyttäytyä itsekäästi ja pitää samalla sitä perhettä siinä. Tekee vaan valinnan, kumpi parempi. That´s it.[/QUOTE]

Ja nyt jos kuultais tämän miehen versio tästä asiasta niin olis varmasti aivan eri. Kun tälläkin palstalla ihmiset asettuu vaan sen kirjoittajan asemaan. Voi olla että tämäkin aloittaja vaan vinkuu ja narisee suhteessaan. Ei anana miehen tehdä omalla tavallaan mitään vaan puuttuu kaikkeen. Tai mies sittenkin tekee ja on perheensä kanssa, mutta kun mikään ei riitä.
Mutta eihän me sitä tiedetä, tiedetään vaan se mitä tänne kirjoitetaan.

Sulla tulee ap olemaan ikävää, jos mies kyllästyy ja jättää sinut. Yritä ymmärtää, että kukaan ei oletäydellinen. Se ei ole lopulta iso asia, jos mies istuu koneella, joskus jopa myöhään viikonloppuna. Hän kuitenkin on siellä kotona teidän kanssanne eikä ryyppäämässä ja pettämässä jossain kaupungilla.
Jos pakotat miestäsi heräämään jostain periaatesyysttä ja nalkutat hänelle, hän varmasti pakenee sillä tietokoneella ololla tympääntyneisyyttään ja vihaisuuttaan marttyyrivaimoaan kohtaan. On ihan samalla tavalla sinun vastuullasi luoda kotiin mukavaa ja välittävää tunnelmaa kuin miehen; asiaan kuuluu, että joskus voi joustaa, vaikka toinen ei käyttäytyisi sillä fiksuimmalla tavalla. Suostuihan se mieskin heräämään, vaikka oli sinulta todella typerää vaatia sitä.

Jos uhkaat erolla tämän tapauksen vuoski, olet todella keskenkasvuinen ja itsekäs ihminen. Ajatteletko yhtään lapsiasi?

[QUOTE="vieras";25066110]Ja nyt jos kuultais tämän miehen versio tästä asiasta niin olis varmasti aivan eri. Kun tälläkin palstalla ihmiset asettuu vaan sen kirjoittajan asemaan. Voi olla että tämäkin aloittaja vaan vinkuu ja narisee suhteessaan. Ei anana miehen tehdä omalla tavallaan mitään vaan puuttuu kaikkeen. Tai mies sittenkin tekee ja on perheensä kanssa, mutta kun mikään ei riitä.
Mutta eihän me sitä tiedetä, tiedetään vaan se mitä tänne kirjoitetaan.[/QUOTE]

Varmasti totta tämäkin. Näitä netissä notkuja miehiä vaan on läjittäin ja miehiä jotka ei kertakaikkiaan vaan ota mitään vastuuta.

On siis vaikea sanoa kumpi tässä on kana ja kumpi muna...kumpi syy ja kumpi seuraus.

Mutta sen verran sanon, noihin kommentteihin että ei saa herättää. Millois äidillä on oikeus olla heräämättä aikaisin aamulla? Jos muksu on vaikka valvottanut kolmeen niin äitin on vaan herättävä. Mutta jos mies valvoo tietokoneen ääressä (vapaa ehtoisesti) neljään niin hänelle toki on suotava kunnon aamu-unet. Tätä en tule koskaan ymmärtämään...

[QUOTE="vieras";25066152]. Suostuihan se mieskin heräämään, vaikka oli sinulta todella typerää vaatia sitä.

?[/QUOTE]

Miestä ei voi vaatia koskaan heräämään oman lapsensa kanssa? Mutta raskaana olevan äidin on herättävä joka riivatun aamu, halusi tai ei. Mitäs jos äiti heittäytyy yhtä uppiniskaiseksi kuin mies ja kiukkuaan kun pitää OMAN LAPSEN kanssa herätä? niin...kuka on keskenkasvuinen? Mies joka valvoo omaa tyhmyyttää eikä sitten jaksa oman lapsensa kanssa herätä vai äiti joka joutuu viran puolesta joka tapauksessa heräämään?

Alkuperäinen kirjoittaja häh;25066268:
Miestä ei voi vaatia koskaan heräämään oman lapsensa kanssa? Mutta raskaana olevan äidin on herättävä joka riivatun aamu, halusi tai ei. Mitäs jos äiti heittäytyy yhtä uppiniskaiseksi kuin mies ja kiukkuaan kun pitää OMAN LAPSEN kanssa herätä? niin...kuka on keskenkasvuinen? Mies joka valvoo omaa tyhmyyttää eikä sitten jaksa oman lapsensa kanssa herätä vai äiti joka joutuu viran puolesta joka tapauksessa heräämään?

Koskaan? Tässä oli kyse yhdestä aamusta. Ei muuteta tosiasioita toiseksi. Se mieskin herää joka aamu viikolla töihin. Miksi hänen on pakko tehdä niin ja mennä tienaamaan ruokaa perheelleen, vaikka haluttaisi jäädä nukkumaan ja pelamaan tietokoneella? Eikö miehen työssäkäynti ole juuri sitä vastuunkantoa? Mistä tiedät ettei ap: n mies herännyt lauantai- aamuna? Ja koki siksi oikeutetuksi nukkua sunnuntaina? Älkää ihan oikeasti olko näin kakkamaisia miehillenne, Suomessa on jo ihan tarpeeksi yh- äitejä yhteiskunnan elätteinä!

Mun mies käyttäytyy välillä samaan tyyliin ja muuten en varmasti sietäsi sitä, mutta kun tuo ukko on masentunut vaikeasti, niin annan armoa ja nielen.. Lääkitys ja hoito on ja silloin kun on parempana, on mitä ihanin mies, mutta nuo vaikeat kaudet syö koko perhettä.. Ja uskon, etten voi loppuelämää viettää tähän tyyliin, rajansa munkin jaksamisella ja sietokyvyllä on.