Hyvää täytekakkua oli vaikka itse sanonkin

Kotiäiti Narniasta

Aktiivinen jäsen
14.01.2008
1 869
0
36
Tein tänään pikaisesti sellaisen kolmen munan kakun sydämen malliseen vuokaan. Puolet jauhoista perunajauhoina tietty.

Täytteeksi mansikkarahkaa ja päälle sitä vaaleanpunaista tomusokeria ja oli kyllä tosi hyvää. Vähän pelkäsin, että tulee ällömakeeta, kun on se tomusokeri siinä päällä, mutta ei yhtään. Se rahkasisälmys tasapainottu sen täydellisesti. Kakkua otettiin monta kertaa lisää (aikuisetkin siis) ja perästä tuli vielä keittiöön ystäväni sanomaan, että oli muuten tosi hyvää toi kakku. :)

itse sain kanssa kehuja kun tein täytekakun johon toiseen kerrokseen laitoin mansikkarahkaa ja toiseen kerrokseen vaniljarahkaa. sain kiitosta kun kakku ei ollut liian makea! ja hyvin meni kaupaksi

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse sain kanssa kehuja kun tein täytekakun johon toiseen kerrokseen laitoin mansikkarahkaa ja toiseen kerrokseen vaniljarahkaa. sain kiitosta kun kakku ei ollut liian makea! ja hyvin meni kaupaksi

Minä teen nykyisin aina rahkaa väliin. Tekee tosi hyvin kauppansa ja on mielestäni paljon parempaa kuin jotkut hillot tms. välissä. Banaanista en tykkää yhtään.

Sitä suu tottuu tuollaiseen makeaan kun käyttää paljon tomusokerikuorrutuksia ettei enää edes huomaa sitä makeutta itse.

Höh. Siitä en tiedä. Enpä itse käytä paljon mitään tomusokerikuorutuksia. Viimeksi olen tehnyt tuollatavalla kakun päälisen viisi vuotta sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Sitä suu tottuu tuollaiseen makeaan kun käyttää paljon tomusokerikuorrutuksia ettei enää edes huomaa sitä makeutta itse.

Höh. Siitä en tiedä. Enpä itse käytä paljon mitään tomusokerikuorutuksia. Viimeksi olen tehnyt tuollatavalla kakun päälisen viisi vuotta sitten.

No muuta makeaa voi myös mättää niin että turtuu makean makuun ja joutuu aina enemmän sokeria laittamaan.

No muuta makeaa voi myös mättää niin että turtuu makean makuun ja joutuu aina enemmän sokeria laittamaan.

Siis täh? Niin eli siis sinä tiedät, että se kakku oli oikeasti ihan kauheaa paskaa ja minä vain olen ihan turta makeasta? Ja vieraat pelkästään kohteliaisuudesta kehui sitä ja otti monta kertaa lisää? Vai mikä pointti tässä nyt on?

Siis täh? Niin eli siis sinä tiedät, että se kakku oli oikeasti ihan kauheaa paskaa ja minä vain olen ihan turta makeasta? Ja vieraat pelkästään kohteliaisuudesta kehui sitä ja otti monta kertaa lisää? Vai mikä pointti tässä nyt on?

Sanoin vaan, että jos alkaa mennä makeaa kakkua eikä enää huomaakaan makeaa, niin silloin syynä voi olla, että on syönyt niin paljon makeaa, että on jo ihan turta makealle, vähän kuin liian suolan kanssa. Makea kakku, makea kuorrutus, onhan se makeaa.

Vieraat aina kohteliaasti sanovat, että onpa hyvää kakkua. Mutta silti kantsis sokeria ja rasvaa välttää.

Sanoin vaan, että jos alkaa mennä makeaa kakkua eikä enää huomaakaan makeaa, niin silloin syynä voi olla, että on syönyt niin paljon makeaa, että on jo ihan turta makealle, vähän kuin liian suolan kanssa. Makea kakku, makea kuorrutus, onhan se makeaa.

Vieraat aina kohteliaasti sanovat, että onpa hyvää kakkua. Mutta silti kantsis sokeria ja rasvaa välttää.

Ei helvetti?!?! :laugh: :laugh: Eihän tällästä olekaan. :laugh: :laugh: :headwall: :headwall: :headwall: En minä kyllä yrittänytkään väittää, että se ei ois makea ollut. Totesinpa vaan, että se ei ollut LIIAN makea vaan oli oikein hyvä ja tasapainoinen se maku. Ja totta helvetissä täytekakku on makea ja sitä olettaa ,että se on makeaa.

Mutta kukaan vieras ei kyllä pelkkää kohteliaisuuttaan ota kakkua kolmea palaa ja tule vielä perästä sanomaan erikseen, että oli muuten hyvää.

Mutta selvästi sulle on nyt karvas pala se, että joku saa täytekakkunsa tekemään kauppansa eikä sitä pidä tiputtaa roskiin.

Niin että onko se jokin yllätys, että makea kakku maistuu hyvälle? Vai mikä siinä niin yllätti, vai onko sun kakuissa yleensä ollut jokin vikana, ettei ole maistunut.

Yleensä vaan ihmiset tekevät jotain kermassa haudutettua juustolla kuorrutettua voissa paistettua ahventa ja ihmettelevät että onpa tämä kala hyvää. Tai sokerilla kyllästettyä kakkua.

Niin että onko se jokin yllätys, että makea kakku maistuu hyvälle? Vai mikä siinä niin yllätti, vai onko sun kakuissa yleensä ollut jokin vikana, ettei ole maistunut.

Yleensä vaan ihmiset tekevät jotain kermassa haudutettua juustolla kuorrutettua voissa paistettua ahventa ja ihmettelevät että onpa tämä kala hyvää. Tai sokerilla kyllästettyä kakkua.

:headwall: :headwall: :headwall: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Ihmiset niinkuin piilottelevat rasvaa ja sokeria ruokiinsa ja sitten leikkivät kovinkin hyvää kokkia.

Niin just. Kun on paljon sokeria tai rasvaa niin kaikki on mukamas hyvää. :laugh: :laugh: :laugh:

Niin sitä monet luulee niinkuin sinäkin kun kuorrutat sokerikakun sokerilla.

Ihmiset niinkuin piilottelevat rasvaa ja sokeria ruokiinsa ja sitten leikkivät kovinkin hyvää kokkia.

Niin just. Kun on paljon sokeria tai rasvaa niin kaikki on mukamas hyvää. :laugh: :laugh: :laugh:

Niin sitä monet luulee niinkuin sinäkin kun kuorrutat sokerikakun sokerilla.

Niinpä. Oikeasti hyvä leipuri laittaa kermakakkuun suolaa ja saa sen maistumaan silti hyvälle. Ne jotka ei osaa leipoa niin tekee sokerikakun sokerista.

:headwall: :headwall: :headwall: :laugh: :laugh: :laugh:

Et nyt selvästikään pysty ymmärtämään tätä pointtia, että olisi järkevää tehdä VÄHEMMÄN makeita eikä suolaisia kaakkuja ettei turhaan tottuisi liikaan makeaan. No mut en enää jaksa syökää te niitä sokerikaakkuja.

Et nyt selvästikään pysty ymmärtämään tätä pointtia, että olisi järkevää tehdä VÄHEMMÄN makeita eikä suolaisia kaakkuja ettei turhaan tottuisi liikaan makeaan. No mut en enää jaksa syökää te niitä sokerikaakkuja.

Sinähän varsinainen sekopää olet. Eikö siis saa makeita kakkuja enää tehdä vai? En minä tee mitenkään paljon niitä todellakaan. Ihan omituista juttua sulla. On se nyt helvetti, jos ei enää täytekakkua saa tehdä. En minä tarvitse pirusti järkeä jokaiseen liikkeeseeni vaan voin tehdä täytekakun ihan ilman järjen hiventäkään. :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja puppe:
kuka hullu muka tekee kakun ilman sokeria? siis mitä hittoa?:D paitsi tietty voileipäkakkua... eihän niitä paakkelsseja nyt joka päivä syödä!

En tajua hölkäsenpöläystäkään siitä mitä toi yrittää sanoa, mutta lääkkeensä sais kyllä ottaa tommonen sekoilija.

Alkuperäinen kirjoittaja puppe:
kuka hullu muka tekee kakun ilman sokeria? siis mitä hittoa?:D paitsi tietty voileipäkakkua... eihän niitä paakkelsseja nyt joka päivä syödä!

En tajua hölkäsenpöläystäkään siitä mitä toi yrittää sanoa, mutta lääkkeensä sais kyllä ottaa tommonen sekoilija.

niin, joskus meinaa pillerit unohtua...ja sitte tulee sokeritonta kakkua!:o

Voi apua! :laugh: :laugh:

Kyllä nyt on tainnut jollain laskea verensokerit vähän turhan alas, kun ei ole jutuissa päätä eikä häntää....taitaa olla joku, joka on ihan hitonmoisella kitudieetillä...on näemmä aivotkin jo kuihtuneet läskien ohella...

Ja ap, kiva, että kakku maistui! Mansikkarahka on älyttömän hyvää!!

Yhteistyössä