Lapsi haluaa muuttaa isälleen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ensinnäki mitä mieltä isä? ja toiseksi jos muuttaa isälleen ni mitä mieltä sinä? ja kolmanneksi jos muuttaa isälleen ni sit ei saa muuttaa viikon/kuukauden päästä takas taas tahdoakseen muuttaa isälleen

Minkä ikäinen lapsi? Jos lapsi haluaa muutta aidosti, niin sitten vaan pakkaamaan. Tosin, mä ainakin halusin muutta isän luo aina, kun tuli riitaa äidin kanssa, koskaan ei tullut muutettua.

meillä sama kuvio. mutta lapsi asuu nyt isällään ja haluaisi muuttaa tänne minun luokseni. Isä vaan ei anna. Meillä yhteishuoltajuus ja lapsi nyt 11 vuotias. on halunnut sitä jo monta vuotta

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
ensinnäki mitä mieltä isä? ja toiseksi jos muuttaa isälleen ni mitä mieltä sinä? ja kolmanneksi jos muuttaa isälleen ni sit ei saa muuttaa viikon/kuukauden päästä takas taas tahdoakseen muuttaa isälleen

Joo tätä olen lapselle selittänyt, ettei sitten ole varaa enää muuttaa mieltään. Että miettii nyt kunnolla. Mulle alkaa kohta olla aivan sama. Lapsi on välillä todella vaikea, kun olisi murrosikä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
toki jos ei ole asunut Isän luona aiemmin niin kaikki varmasti näyttää pelkältä juhlalta siellä kun arkea eletään Äidin luona

Syyksi sanoi, että siellä on parempi olla. Sanoin kyllä ettei voi tietää kun ei ole siellä koskaan asunut. Että pisimmillään on pari yötä ollut.

toki jos ei ole asunut Isän luona aiemmin niin kaikki varmasti näyttää pelkältä juhlalta siellä kun arkea eletään Äidin luona

Tuokin riippuu perheestä. Meillä ainakin tiukemmatkin säännöt kuin äidin luona. Ja todelakin se karkkipäivä on vain lauantai yms.. yms.. Lelut siivotaa eikä mtn erikoisoikeuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Syyksi sanoi, että siellä on parempi olla. Sanoin kyllä ettei voi tietää kun ei ole siellä koskaan asunut. Että pisimmillään on pari yötä ollut.

Kuulostaa epäilyttävältä jos vain pari yötä ollut. Eikö edes pidempiä aikoja? Lomat yms..? Meillä lapset on joka toinen vko to-ma ja kaikki lomat yms.. pyhät jne..

Mikä se parempi olla on? Onko isä sitten esim. ostanut spesiaalitapauksessa karkkia/pitsaa yms.. jos ollur vain niin lyhyitä aikoja?

Kuten aiemmissa teksteissä tullut ilmi, niin joskus etälapsi kuvittelee, että isin luona on aina kivaa tekemistä, herkuttelua ja hyvän tuulisia aikuisia. Toisaalta, jos lapsi on pian murrosikäinen, niin jospa kokee isän turvallisempana?

Lapsi sanoo minua noita-akaksi. Ilmeisen vittuuntunut on minuun, vaikken mitään pahaa ole tehnyt. Kuria vaan yritän pitää. Kaikki on nykyään niin huonosti hänen elämässään vaikka mikään ei ole edes muuttunut.

mites ois mahdollista sellainen pidempi ajanjakso kokeiluna? esim. kesälomalla pari-kolme viikkoa. Että tulisi se arki vastaan sekä isälle että lapselle ja sen pohjalta voisi realistisemmin miettiä jatkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:

Kuulostaa epäilyttävältä jos vain pari yötä ollut. Eikö edes pidempiä aikoja? Lomat yms..? Meillä lapset on joka toinen vko to-ma ja kaikki lomat yms.. pyhät jne..

Mikä se parempi olla on? Onko isä sitten esim. ostanut spesiaalitapauksessa karkkia/pitsaa yms.. jos ollur vain niin lyhyitä aikoja?

Noin viisi kertaa vuodessa on isällään. Aina isä ei tule edes lapsen synttäreille. Isän luona on todella paskaista, pari kertaa käynyt. Laiska on eikä ruokaa osaa juuri tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mites ois mahdollista sellainen pidempi ajanjakso kokeiluna? esim. kesälomalla pari-kolme viikkoa. Että tulisi se arki vastaan sekä isälle että lapselle ja sen pohjalta voisi realistisemmin miettiä jatkoa.

En usko, että mahdollista. Voihan sitä kysyä. Luulen, että isä vie lapsen ainakin osan ajasta vanhemmilleen. Haluaa nimittäin ryypätä aina välillä ja olla kavereiden kanssa. Joka oli hyvin tärkeää myös silloin kun olimme vielä yhdessä.

Mä en kyllä antais mennä. Tai sitten keskustelisin molempien, sekä isän sekä muksun kanssa piiiitkään asiasta.

Monesti ton ikäiset haluu muuttaa toisen vanhemman luo juuri sen takia että siellä ei ole yhtä paljon rajoja. Jos muksulle tekisi säännöt selviksi, että samat säännöt ovat sielläkin, haluaisikohan vielä?

Jos ollut vain 5 krt vuodenaikana isällään niin pitäisi kyllä PITKÄÄN HARKITA! Kuulostaa todella epäilyttävältä.

Ja itsekinn olisin tota vähän pidempään asumista kannalla. Paria vkoa vaikka aluksi.

Yhteistyössä