Hyväksikäyttöä sukupolvesta toiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aggie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aggie

Vieras
Aloitan nyt tästä keskustelun, koska aihe on vaivannut minua vuodesta toiseen.

Minua käytti seksuaalisesti hyväksi äitini isä. Alkua en muista, olin kai taaperoikäinen ja loppui siihen kun aloin välttelemään tätä ihmistä noin kymmenen vanhana.

Hyväksikäyttö oli alapääni hinkkaamista housuntaskujen kautta ja kahvipydässä hinkkasi jaloillaan pöydän alta, kaikkien läsnäollessa ja muiden huomaamatta.

Äidille kerroin 12 vuoden ikäisenä, kun äiti päätti siinä iässä ottaa nämä asiat puheeksi, kysellen, onko kukaan kosketellet minua tms.

Kerroin mitä hänen isänsä oli minulle tehnyt. Äiti järkyttyi. Ei ollut uskonut, että se enää tekee sitä ja kuvitteli olleensa ainut.

Otettiin selvää, äitini siskoista kahta (kolmannesta ei tiedetä, sairasteli silloin eikä olla kysytty vielä tänäpäivänäkään) oli käytetty hyväksi, sekä naispuolisista serkuista osaa (voimakkaimmat persoonat jätettiin rauhaan). Molemmat äidin siskoista luulivat olleensa ainoita, eivätkä hekään olleet ymmärtäneet suojella lapsiaan.

Vasta tänäpäivänä tajusin, että kaikki äitini velien tyttäret jätettiin rauhaan.

Toisin kuin useimmat hyväksikäytetyt, en syyllistä itseäni tapahtuneesta. Sen sijaan tunnen jonkinlaista katkeruutta äitiäni, tätejäni, sekä vanhempia serkkujani kohtaan. Itse tekijä on haudassa.

Kysynkin nyt teiltä naiset ja äidit, voisitteko teoriassa kuvitella jättävänne lapsenne valvomatta hyväksikäyttäjänne (vanhuksen) seuraan? Tämä oli toistuva kuvio meidän suvussa, joten haluaisin tietää, voiko tällaista tapahtua muuallakin.

Aika uskomattomalta tuntuu, että luottaa vielä senkin jälkeen, kun on itse tullut hyväksikäytetyksi. voisiko syynä olla niin kova häpeä, että se estää asian käsittelemisen, esillenostamisen ja sen ajattelemisen? Onko asia niin kipeä, että mieluummin toivoo, että se katoaa, kun siitä ei puhu ja on muutenkin niinkuin mitään ei olisi tapahtunut?

En voisi jättää. Nämä pedofiilit eivät lopeta, ennen kuin kuolevat. Sanoi minulle poliisi. Eli ovat erittäin sairaita ihmisiä.
En jätä lastani minkään miehen seuraan, paitsi isänsä. Sen verran olen nähnyt tätä sairasta maailmaa.

Hälytyskellojen täytyy alkaa soida jo silloin, kun joku yrittää tehdä itseään suosituksi lapsellesi. Pedofiili kutoo verkkonsa tietoisesti, ja ensimmäiseksi hankitaan vanhempien luottamus, että jättävät lapsensa "turvallisen" aikuisen seuraan. Siitä se homma etenee.

Mulla on kaksi tyttöä, kolmevuotias ja vauva, ja minun mittapuussani "liiallinen" miesten antama huomio tuntuu musta pahalta ja tungen väliin jos tulee sellainen "tunne". Tätä tunnetta tulee joskus joidenkin miesten kohdalla, ei läheskään kaikkien.

..Äitini isäpuoli oli aikoinaan hyväksikäyttänyt äitiäni ja hänen siskoaan. Sittemmin muistan itse lapsuudestani kun löydettiin serkkupuolieni eli kyseisen miehen tyttären lasten kanssa hänen autostaan seksilehtiä. Koskaan hän ei ollut minulle paha, tosin osasin vältellä häntä koska ÄITINI oli opettanut minulle sen. Inho ja viha yms kulkivat mukanani.

Kerran teininä ystävättäreni tuli kyläilemään mummolaani. Siellä tämä äitini isäpuoli oli halaillen meitä vastassa. Hän puristi näyttävästi kaverini (silloin n. 15-16v) rintoja ja peppua.. Sen jälkeen keskustelin asiasta mm äitini kanssa..

Ja mummoni ei ole ikinä uskonut hyväksikäyttöjuttuja..

IKINÄ en olisi voinut jättää kumpaakaan sukupuolta olevia lapsia mummolaani hoitoon, mikäli se ois joskus ollut mahdollista. Luoja teki asiat niin, että kyseinen mies kuoli ja mummo jäi yksin.. Mummolleni olen joskus esikoisen antanut hoitoon muutamiksi tunneiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Aggie:
Mulla on kaksi tyttöä, kolmevuotias ja vauva, ja minun mittapuussani "liiallinen" miesten antama huomio tuntuu musta pahalta ja tungen väliin jos tulee sellainen "tunne". Tätä tunnetta tulee joskus joidenkin miesten kohdalla, ei läheskään kaikkien.

Siis tarkoitan tähän vanhemaan tyttöön kohdistuvaa huomiota tarkoitan.

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:

Mummolle kun äitini sanoi kertoi minun jupakan jälkeen asiasta, mummo sanoi kuin pyssyn suusta "En minä tiennyt mitään!" Ei väittänyt valheeksi, ei kauhistellut tms. Itkeskeli kyllä hiljaa itsekseen... Kyllä me kaikki tiedetään että se tiesi, sulki vaan silmänsä.

Sama tunne tulee itsellekin. Voisin repiä silmät sen päästä, joka tyttööni koskisi!

Kysynkin nyt teiltä naiset ja äidit, voisitteko teoriassa kuvitella jättävänne lapsenne valvomatta hyväksikäyttäjänne (vanhuksen) seuraan? Tämä oli toistuva kuvio meidän suvussa, joten haluaisin tietää, voiko tällaista tapahtua muuallakin.

Tässäkin ketjussa on taas vaan puhuttu miespuolisista hyväksikäyttäjistä.
Ehkä miespedofiilit ovat yleisempiä,ehkä heistä vaan puhutaan enemmän mutta myös naiset voivat olla pedofiilejä,muistakaa se.
Eli mummot,äitipuolet,tädit...

Aloitan nyt tästä keskustelun, koska aihe on vaivannut minua vuodesta toiseen.

Minua käytti seksuaalisesti hyväksi äitini isä. Alkua en muista, olin kai taaperoikäinen ja loppui siihen kun aloin välttelemään tätä ihmistä noin kymmenen vanhana.

Hyväksikäyttö oli alapääni hinkkaamista housuntaskujen kautta ja kahvipydässä hinkkasi jaloillaan pöydän alta, kaikkien läsnäollessa ja muiden huomaamatta.

Äidille kerroin 12 vuoden ikäisenä, kun äiti päätti siinä iässä ottaa nämä asiat puheeksi, kysellen, onko kukaan kosketellet minua tms.

Kerroin mitä hänen isänsä oli minulle tehnyt. Äiti järkyttyi. Ei ollut uskonut, että se enää tekee sitä ja kuvitteli olleensa ainut.

Otettiin selvää, äitini siskoista kahta (kolmannesta ei tiedetä, sairasteli silloin eikä olla kysytty vielä tänäpäivänäkään) oli käytetty hyväksi, sekä naispuolisista serkuista osaa (voimakkaimmat persoonat jätettiin rauhaan). Molemmat äidin siskoista luulivat olleensa ainoita, eivätkä hekään olleet ymmärtäneet suojella lapsiaan.

Vasta tänäpäivänä tajusin, että kaikki äitini velien tyttäret jätettiin rauhaan.

Toisin kuin useimmat hyväksikäytetyt, en syyllistä itseäni tapahtuneesta. Sen sijaan tunnen jonkinlaista katkeruutta äitiäni, tätejäni, sekä vanhempia serkkujani kohtaan. Itse tekijä on haudassa.

Lapseni eivät koskaan ollut vanhempieni luona! Minusta isäni teki minullekin jotain, ihan kauheaa. Vielä vanhana minulla on patoutumia ja avioliitossa ihme panikkikohtauksia. Myöhemmin erottuani olen rauhottunut ja voin hengittää.
Pidän paljon lapsenlapsiani yökylässä, nytkin poikani lapset.( Ovat seuraamassa tänäiltana Ilosaarirockia)
Lapsilla täytyy olla turva ja koskemattomuus kuten kaikille. Voihan hyvänä pitää ja halia mutta jokainen terve aikuinen tietää mikä on väärin!
Hyvä kun itse olet selvinnyt, toivottavasti myös tyttäresi!

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:

Mummolle kun äitini sanoi kertoi minun jupakan jälkeen asiasta, mummo sanoi kuin pyssyn suusta "En minä tiennyt mitään!" Ei väittänyt valheeksi, ei kauhistellut tms. Itkeskeli kyllä hiljaa itsekseen... Kyllä me kaikki tiedetään että se tiesi, sulki vaan silmänsä.

Näin siinä käy. Perhe suojelee hyväksi käyttäjää, koska totuus on liian raaka.

Olen tavannut vain yhden miehen, jota käytti äiti hyväksi. Sellaisesta ei oikein osata puhua, moni ei edes tajua, että nainenkin kykenee sellaiseen. Edelleen luullaan, että naiset vaan hoivaa ja miehet on petoja.

Alkuperäinen kirjoittaja muistakaa:
Tässäkin ketjussa on taas vaan puhuttu miespuolisista hyväksikäyttäjistä.
Ehkä miespedofiilit ovat yleisempiä,ehkä heistä vaan puhutaan enemmän mutta myös naiset voivat olla pedofiilejä,muistakaa se.
Eli mummot,äitipuolet,tädit...

Eli jatkan vielä että myös pojat voivat olla pedofiilien uhreja eikä vaan ne tytöt...

Tiedän että tekin sen tiedätte,kunhan vaan muistutin.

Ehkä jos on pienenä käytetty hyväksi, niin jotain menee rikki, eikä ehkä osaa toimia ennaltaehkäisevästi omien lastensa kanssa.

Jos minulle tai lapselleni sattuisi sellaista, tekisin asiasta niin yleisen ja julkisen, että kaikki tietäisivät varoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
En todellakaan jättäisi lapsiani hoitoon miehelle, jota vähänkään epäilisin pedofiliasta. :o

Naistako et voisi edes epäillä?

Mulle tulee joskus jostain naisesta aika outoja fiiliksiä ja haluan poikani kauas hänestä...

Mulle väitti joku, että lastensa hyväksikäyttäjät eivät ole pedofiileja (seksuaalinen kiinostus kohdistuu omaan jälkikasvuun), ja pedofiilit eivät käytä hyväksi lapsiaan. En kyllä uskonut sitä.

Äidinisäni järjestelmällisyys vaivaa minua yhä. Pedofiileistä sanotaan, että pakkomielle on niin suuri, etteivät he pysty hillitsemään itseään. Luulisi, että tämä olisi sitten käyttänyt kaikkia tyttölapsia hyväksi, eikä vain kriteereillä 1. Tyttären lapsi
2. Kiltti luonteeltaan

Onhan niitä ei-toiminnallisia pedofiilejakin kai olemassa.

Eikö silloin ole kysymys VALINNASTA?

Kylläpä tuli nähtyä outoja unia... Varmasti johtui tästä keskustelusta.
Laitoin tämän aloituksen myös toiselle palstalle. Yksi vastaus tullut, jossa vaan ihmeteltiin, että miten voin olla katkera äitiäni kohtaan, uhrihan hänkin oli.

Uhri joo, mutta eikö hänen olisi pitänyt tajuta, ettei lasta kannata jättää yksin pedofiilin seuraan?

Joo, olisi mun mielestä pitänyt ehdottomasti tajuta ettei jätä lasta pedofiilin seuraan. Ja tarkkailla miehen paikalla ollessa muutenkin hänen käytöstään lasten läsnäollessa. Tietenkin hän on myös uhri, mutta sen olisi pitänyt tehdä hänestä varovaisempi.

Mistä pedofiilin tunnistaa? Keneltä lastaan pitää suojata? Minkälaisen käytöksen pitäisi herättää epäilyjä?

Yhteistyössä