HyväksikäyttöKÖ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei, onko minulla tässä tilanteessani mitään oikeasti tehtävissäni muuta kuin oppia elämään asian kanssa?
Eli koen että minua on seksuaalisesti hyväksikäytetty minun ollessani erittäin humalassa/yrjökunnossa. Itse olen siis nainen ja tämä mies kenet koen tehneen väärin tässä tilanteessa on ollut täysin selvinpäin. Koin miehen olevani kaverini vielä tuolloin ja olin hänelle sanonut selvinpäin useampaan otteeseen että en halua hänen kanssaan mitään seksuaalista kontaktia.
Minun muistikuvieni mukaan minä olen tuona yönä päässyt kotiin ja sammunut samantien sänkyyni. Mies on tullut myös luokseni SELVINPÄIN yöksi, omasta pyynnöstään, ei minun kutsusta, mutta olen hänet kuitenkin päästänyt, ja siis olen juuri edellisenä iltana selvinpäin ollessani hänelle sanonut tämän etten hänen kanssaan mitään halua.
Kysyin mieheltä kuitenkin eihän silloin yöllä ole mitään tapahtunut? Mies myöntää että on! Olemme kuulemma yhdynnässä olleet ja hän on sitten loppujenlopuksi mennyt wc-tiloihin ejakuloimaan.

Voin niin pahoin tästä tilanteesta, mikä sairas pervo käyttäytyy tällä tavoin kun olen varsin selväksi tehnyt että minä en halua niin eihän se tarkoita sitä että tämä olisi ok silloin kuin minä olen tiedottomassa tilassa!
Onko minulla mitään tehtävissä?

Hei, onko minulla tässä tilanteessani mitään oikeasti tehtävissäni muuta kuin oppia elämään asian kanssa?
Eli koen että minua on seksuaalisesti hyväksikäytetty minun ollessani erittäin humalassa/yrjökunnossa. Itse olen siis nainen ja tämä mies kenet koen tehneen väärin tässä tilanteessa on ollut täysin selvinpäin. Koin miehen olevani kaverini vielä tuolloin ja olin hänelle sanonut selvinpäin useampaan otteeseen että en halua hänen kanssaan mitään seksuaalista kontaktia.
Minun muistikuvieni mukaan minä olen tuona yönä päässyt kotiin ja sammunut samantien sänkyyni. Mies on tullut myös luokseni SELVINPÄIN yöksi, omasta pyynnöstään, ei minun kutsusta, mutta olen hänet kuitenkin päästänyt, ja siis olen juuri edellisenä iltana selvinpäin ollessani hänelle sanonut tämän etten hänen kanssaan mitään halua.
Kysyin mieheltä kuitenkin eihän silloin yöllä ole mitään tapahtunut? Mies myöntää että on! Olemme kuulemma yhdynnässä olleet ja hän on sitten loppujenlopuksi mennyt wc-tiloihin ejakuloimaan.

Voin niin pahoin tästä tilanteesta, mikä sairas pervo käyttäytyy tällä tavoin kun olen varsin selväksi tehnyt että minä en halua niin eihän se tarkoita sitä että tämä olisi ok silloin kuin minä olen tiedottomassa tilassa!
Onko minulla mitään tehtävissä?
Kasva aikuiseksi, ja opi vastaamaan omista toilailuistasi.

Kamala tilanne sinulle ja tokihan tuo kertomasi mukaan selvä hyväksikäyttötapaus on. Suosittelen että keskustelet asiasta jonkun ammattilaisen (terveydenhuolto, poliisi tms kunhan nyt joku) kanssa, tai ota nyt aluksi ainakin yhteys raiskatuksi tulleiden kriisipalveluun, en nyt muista minkäniminen on mutta google varmasti löytää ja voi kai keskustella ihan anonyymistikin ja purkaa tuntoja. Joka tapauksessa tsemppiä asian käsittelyyn.

Tukinainenhan se oli! Josko sitä kautta saisit jotain apua/neuvoa tilanteesi. Tällaiset avonaiaet keskustelupalstat ovat siitä ikävä, että aina voi tulla joku tunneälytön kusipää aukomaan päätään vaikka toisella on jo muutenkin paha olla.
https://tukinainen.fi/

En nyt halua kuulostaa ikävälle, mutta jos sinulla ei ole itselläsi muistikuvia tapahtumista ja siitä, miten olet itse tilanteen kehittymiseen osallistunut, niin eikö ole aika rajua alkaa syyttää toista hyväksikäytöstä?

• Tykkää
Reactions: .....
En nyt halua kuulostaa ikävälle, mutta jos sinulla ei ole itselläsi muistikuvia tapahtumista ja siitä, miten olet itse tilanteen kehittymiseen osallistunut, niin eikö ole aika rajua alkaa syyttää toista hyväksikäytöstä?

Siksi sitä kutsutaankin hyväksikäytöksi. Käytetään toisen humalatilaa hyväksi, jolloin oma arviointikyky ei toimi.
Humalatilan vuoksihan Suomessa saa kaiken anteeksi. (Miehenkin kannattaa tässä tapauksessa sanoa olleensa muistamattoman humalassa)

Tämähän siinä on kun olen kuitenkin täysissä sielunvoimissani selvipäin ilmaissut selkeästi samana iltana oman itsemäärämisoikeuteni muutamaankin otteeseen, ja muutenkaan en ole lähettänyt mitään signaaleja että asiat olisi toisin. Ja se että jos minä olisin jostai aivan järjetttömästä syystä tässä ehdotellutkin jotain yrjökunnossa niin olisi toisen pitänyt selvinpäin ollessa kunnioittaa sitä mitä olen sanonut ennen tätä tiedotonta tilaani.. :/
Ja tämä mies on ollut aivan 100% ilman minkään päihteen vaikutuksenalaisena ollut.
Ja minun on mahdotonta uskoa että minä olisin ”aloitteen” tilanteessa tehnyt koska mielipiteeni asiasta on ollut selvinpäin täysin selvä. Ja vaikka olisin tehnyt niin kyllä epätoivoisenkin päässä pitäisi aivot raksuttaa että ei tämä ole ihan okei..

Kinkkinen tilanne, mutta voisit kyllä vastaisen varalle miettiä omaakin käytöstäsi tilanteessa.
Ei kannattaisi juoda itseään muistamattomaan tilaan, eikä ainakaan sen seurauksena raahata kämpilleen miestä sen paremmin kuin naistakaan.
Ehkä olet joutunut hyväksikäytön uhriksi, ehkä kännissä olet käyttäytynyt tavalla jonka toinen on tulkinnut väärin?
Jos naisella on oikeus muuttaa mieltään naidaanko vai ei, voisi yhtä hyvin ajatellla, että humalassa olet antanut ymmärtää että ymmärrät antaa?
Muistamattomuus humalatilan takia ei kuitenkaan oikeuta sinua syyttämään miestä mielestäni raiskauksesta, sillä olet voinut käyttäytyä tilanteessa kuitenkin eri tavalla kuin selvinpäin olisit tehnyt.
Ota opiksesi, vähennä viinan juontia bilettäessäsi, älä kulje kännissä hämärissä paikoissa, äläkä missään nimessä suostu raahaamaan kämpillesi miehiä, äläkä lähde heidän mukaansa,vaikka ajattelisit viattomasti vain yöpyä heidän luonaan.
Miehet ovat niitä jotka raiskaavat, mutta aivan kuten katuryöstön yhteydessäkin, myös uhrilla on mahdollisuus pienentää riskiä tulla ryöstetyksi tai raiskatuksi.
Ps pidä ravintolassa huolta lasistasi, äläkä jätä sitä vartioimatta.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Siksi sitä kutsutaankin hyväksikäytöksi. Käytetään toisen humalatilaa hyväksi, jolloin oma arviointikyky ei toimi.
Humalatilan vuoksihan Suomessa saa kaiken anteeksi. (Miehenkin kannattaa tässä tapauksessa sanoa olleensa muistamattoman humalassa)

Kieltämättä on hassua, miten alkoholia voidaan syyttää kaikesta. Nainen on ollut niin kännissä, ettei oikein itsekkään tiedä mitä on halunnut ja mitä on tapahtunut vai onko tapahtunut ja nyt hänellä ei enää ole vastuuta tilanteesta, koska alkoholi.

On aika ikävää, jos tavallisen ihmisen pitää arvioida toisen humalatilaa ja sitä, miten paljon alkoholi vaikuttaa juuri nyt arviointikykyyn. Joidenkin arviointikyky hämärtyy yhdestä lasista viiniä ja joku ei tarvitse pisaraakaan alkoholia ollakseen täysin holtiton valinnoissan.

Toki tilanne on selvä, jos toinen on aivan tolkuttomassa kunnossa tai tiedoton, mutta aika harvoin se on näin... se, ettei muista tapahtumia ei todenna sitä, että ihminen olisi käytökseltään vaikuttanut mitenkään umpikänniselle ja kykenemätön päättämään omista asioistaan.

Viimeksi muokattu:
Tämähän siinä on kun olen kuitenkin täysissä sielunvoimissani selvipäin ilmaissut selkeästi samana iltana oman itsemäärämisoikeuteni muutamaankin otteeseen, ja muutenkaan en ole lähettänyt mitään signaaleja että asiat olisi toisin. Ja se että jos minä olisin jostai aivan järjetttömästä syystä tässä ehdotellutkin jotain yrjökunnossa niin olisi toisen pitänyt selvinpäin ollessa kunnioittaa sitä mitä olen sanonut ennen tätä tiedotonta tilaani.. :/
Ja tämä mies on ollut aivan 100% ilman minkään päihteen vaikutuksenalaisena ollut.
Ja minun on mahdotonta uskoa että minä olisin ”aloitteen” tilanteessa tehnyt koska mielipiteeni asiasta on ollut selvinpäin täysin selvä. Ja vaikka olisin tehnyt niin kyllä epätoivoisenkin päässä pitäisi aivot raksuttaa että ei tämä ole ihan okei..

Sinun mielesi muuttuminen tai arviointikykysi pettäminen ei kuitenkaan ole muiden ihmisten vastuulla. Et olisi maailmassa ensimmäinen nainen, joka on muuttanut mieltään.

Aloitteen tekeminenkään ei ole rikos. Eikä kyse ole siitäkään teitkö sinä vai mies aloitteen.

Mitä enemmän tilanteesta kerrot, sen enemmän koen, että sinä et vain halua olla vastuussa omista valinnoistasi. Kenties se krapulassa harmittaa, mitä tuli tehtyä, mutta ei sulla ole mitään oikeutta pilata toisen ihmisen elämää siksi, että toimit itse omasta mielestäsi typerästi.

Ole aikuinen ja ota vastuu omista tekemisistäsi, vaikka se ikävää onkin.

Minäkin olen monesti selvinpäin vannonut, etten ikinä enää juo tequilaa, mutta aina silloin tällöin humalassa idea vaikuttaakin ihan hyvältä...

Veemäinen tilanne, mutta jos et muista tapahtumien kulkua, niin anna olla. Käsittele asia yksin/ammattilaisten kanssa, mutta unohda "oikeuden hakeminen".

Missä se hyväksikäytön raja sitten menee?
Känniset ihmiset tapaavat baarissa ja lähtevät jommankumman kämpille naimaan.
Aamulla katsellaan kumppania ihmeissään, mietitään mitähän sitä on tullut yöllä tuouhuttua, pukeudutaan ja hipsitään ankeaan aamuun krapulaa potemaan omille kämpille, ikävimmässä tapauksessa odottavan puolison luokse.
Kuka siinä ketäkin hyväkseen käyttää ja kenellä on se vastuu ymmärtää toistensa humalatilasta koska on "oikeus" harrastaa seksiä ja koska ei.
Ap. kännissä kuin käki ja mies tod.näk. selvinpäin, mutta ei se Ap:n vastuuta tilanteesta millään tavalla poista, kertoo vain kyvyttömyydestä käyttää viinaa kohtuudella ja ehkä ihmistyypistä joita itsekin tunnen.
Muisti poissa pelistä jo aikaa sitten, mutta juomista voi jatkaa vielä tuntikausia ilman sammumista ja juuri siksi ajautuu tilanteisiin joissa ei kykene ymmärtämään mitä tekee.
Kuinka se toinen osapuoli sen voisi tietää?

Minäkin olen monesti selvinpäin vannonut, etten ikinä enää juo tequilaa, mutta aina silloin tällöin humalassa idea vaikuttaakin ihan hyvältä...

Veemäinen tilanne, mutta jos et muista tapahtumien kulkua, niin anna olla. Käsittele asia yksin/ammattilaisten kanssa, mutta unohda "oikeuden hakeminen".

Jep. Minäkin olen saanut aika monta helvetin hyvää ideaa humalassa, vaikka ei ne seuraavana päivänä enää niin hyville ole tuntuneet:ROFLMAO:

LISÄÄN VIELÄ ALKUPERÄISEEN ASIAANI että kyseessä ei ole siis mikään tuntematon random mies kehen olisin tutustunut samana iltana/mikään tinder-mies. Vaan oikeasti ihminen kenet olen pidemmän aikaa tuntenut ja tiennyt..
Asiasta kävin psykologin kanssa jo keskustelemassakin ja käyn jatkossakin, mutta silti minun on vaikea tätä koko tilannetta ymmärtää. En ymmärrä miksi toinen ei ole uskonut sitä mitä minä olen selkeästi selvinpäin sanonut? Kuka selvinpäin oleva haluaa koskea toiseen joka on aivan räkäkännissä baarin pilkun jälkeen ja mennä sitten hoitelemaan/ejakuloimaan itsensä vessaan?
Kyseessä oleva mies tietää kyllä että silloin kuin olen ollut juhlimassa niin tilani on se että menetän muistini/en ole selväjärkinen.
Mutta ikinä ei ole mitään näin kamalaa tapahtunut vaikka on eri paikoissa rymytty elämän aikana menemään, vaan tämä tapahtuu tuntemani ihmisen toimesta omassa kodissani johon olimme selvinpäin sopineet hänen voivan tulla yöksi (hänen kysymästään, ja minun selvennöksestä että minä en sitten mitään halua).

Anteeks jos tulee epäselvästi kaikki teksti, olen edelleen järkyttynyt ja shokissa.

LISÄÄN VIELÄ ALKUPERÄISEEN ASIAANI että kyseessä ei ole siis mikään tuntematon random mies kehen olisin tutustunut samana iltana/mikään tinder-mies. Vaan oikeasti ihminen kenet olen pidemmän aikaa tuntenut ja tiennyt..
Asiasta kävin psykologin kanssa jo keskustelemassakin ja käyn jatkossakin, mutta silti minun on vaikea tätä koko tilannetta ymmärtää. En ymmärrä miksi toinen ei ole uskonut sitä mitä minä olen selkeästi selvinpäin sanonut? Kuka selvinpäin oleva haluaa koskea toiseen joka on aivan räkäkännissä baarin pilkun jälkeen ja mennä sitten hoitelemaan/ejakuloimaan itsensä vessaan?
Kyseessä oleva mies tietää kyllä että silloin kuin olen ollut juhlimassa niin tilani on se että menetän muistini/en ole selväjärkinen.
Mutta ikinä ei ole mitään näin kamalaa tapahtunut vaikka on eri paikoissa rymytty elämän aikana menemään, vaan tämä tapahtuu tuntemani ihmisen toimesta omassa kodissani johon olimme selvinpäin sopineet hänen voivan tulla yöksi (hänen kysymästään, ja minun selvennöksestä että minä en sitten mitään halua).

Anteeks jos tulee epäselvästi kaikki teksti, olen edelleen järkyttynyt ja shokissa.
No onhan se ällöttävää käyttäytymistä. Mutta asialle et oikein mitään voi enää tehdä.
Se on tapahtunut ja mitä nopeammin asian hyväksyt, sen nopeammin voit siitä päästä yli.

Mikäli olen oikein asian ymmärtänyt, molemmilla osapuolilla,naisella ja miehellä on oikeus muuttaa mielipidettään asiasta saman illan aikana.
Olen lukenut tapauksista jossa nainen on muuttanut mieltään seksistä miehen kämpillä ja asiaa pidetään oikeana tapana toimia.
Miksi sitten miehen päätös harrastaa seksiä ei voisi muuttua samalla tavalla?
Aiemmin seksistä kieltäytynyt voi hyvinkin haluta harrastaa asiaa jos, vaikkakin humalaiselta naiselta tulee siihen kannustavia viestejä.
Ehkä mies oletti syystä tai toisesta sinunkin muuttaneen mielipidettäsi seksin harrastamisesta?

Jos naiset rupeavat marisemaan jokaisesta kännipanostaan voidaan todeta ettei aitoja uhreja oteta enää kovin tosissaan tulevaisuudessa...

Tällaiset omat mokat ja muiden syyttelyt vain heikentävät tosiaan oikeiden uhrien tilannetta, kun kohta hekään eivät saa enää oikeutta kun tällaisia miesvihajia on liikenteessä.

un naiset marisee kaikesta ja feminismi kukoistaa ja keksitään mitä vain miesten pään menoksi ei kukaan kohta usko uhreja olevankaan oikeasti.

Jos naiset rupeavat marisemaan jokaisesta kännipanostaan voidaan todeta ettei aitoja uhreja oteta enää kovin tosissaan tulevaisuudessa...

Tällaiset omat mokat ja muiden syyttelyt vain heikentävät tosiaan oikeiden uhrien tilannetta, kun kohta hekään eivät saa enää oikeutta kun tällaisia miesvihajia on liikenteessä.

un naiset marisee kaikesta ja feminismi kukoistaa ja keksitään mitä vain miesten pään menoksi ei kukaan kohta usko uhreja olevankaan oikeasti.

Naiset sahaavat omaa oksaansa, kun tekevöt itsestään epäuskottavia marttyyreitä.

Tää on vähänkuin se susitarina isommassa mittakaavassa :o

-olet juonut itse (mies ei sinua humalaan hyväksikäyttömielessä juottanut)

- Et ole todennäköisesti humalassa itse häntä torjunut (ei kieltäytymistä joten mies ei ole syyllinen minkään näköiseen "pakottamiseen")

- Tiesit itse kenen kanssa ja mihin menossa yöksi (sopinut asian jo aiemmin selvinpäin)

Joten mistä voit miestä syyttää?

Totta hemmetissä jos ämmä ite tyrkyttää niin mies kuin mies useimmiten on valmis antamaan, oli nainen humalassa tai ei.

Sammuneena onkin taas eriasia.

”On ikävä kuulla, että mies ei ole kunnioittanut asettamiasi rajoja oman koskemattomuutesi suhteen. Seksuaalinen kanssakäyminen vaatii aina kaikkien osapuolten vapaaehtoisen suostumuksen toimintaan. Tiedoton / tajuton henkilö ei kykene tätä suostumusta antamaan, jolloin ei kenelläkään ole oikeutta tehdä seksuaalisia tekoja kyseiselle henkilölle.”

Yhteistyössä