Hyväksytkö kuolemantuomion?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Kamalalta kuulostaa nuo teidän kidutusmenetelmät, melkein pahempaa kuin kuolemantuomio :o Ei rikollisiakaan ole oikeus kiduttaa, on heilläkin ihmisarvo...millainen ihminen pystyy kiduttamaan edes rikollista? Ihan ammatillisista syistä vieläpä.

Kyllä mä voisin sinne mennä vaikka ihan itse sitä ihmistä kiduttamaan, joka on mun lähimmäistä satuttanut.
Tällainen ihminen siihen pystyisi
:kieh:

Mä olen yleensäkin enemmän hyvityksen kuin rangaistuksen kannalla. Ihan jo lastenkasvatuksessakin, mutta myös rikoksissa. 12 vuotta linnaa, jossa saa ilmaisen ruuan, mahdollisuuden suorttaa vaikka akateemisen loppututkinnon...onko se läheskään riittävä hyvitys rikoksen uhrille tai uhrin omaisille? Minusta pitäisi löytää keinoja, joilla rikoksen tekijä nimenomaan hyvittäisi tekemisensä uhrille tai tämän omaisille eikä niin, että rikoksen tekijä sovittaa tekonsa yhteiskunnalle, mutta uhri tai uhrin omaiset eivät saa mitään hyvitystä. Tosin tämäkin on asennekysymys, monille riittää hyvitykseksi tarpeeksi pitkä linnatuomio.

Kamalalta kuulostaa nuo teidän kidutusmenetelmät, melkein pahempaa kuin kuolemantuomio :o Ei rikollisiakaan ole oikeus kiduttaa, on heilläkin ihmisarvo...millainen ihminen pystyy kiduttamaan edes rikollista? Ihan ammatillisista syistä vieläpä.

No mietippä sitä jos sulla oisi tyttölapsi ja joku idiootti pedofiili käyttäys tyttöäs hyväks useita vuosia ennenkuin saisit tietää ni mitäpä mieltä oisit siitä pedofiilistä silittäisitkö päätä ja sanot voi voi täytyy antaa anteeks vai!!!!!????

Kyllä. Pahinta mahdollista kohtelua he ansaitsevatkin. Kuolemalla pääsevät liian helpolla. Mun mielestä ainakin pedofiilien ihmisarvo menee siinä pakkasen puolelle ja pahasti kun he viattoman lapsen likaavat. Eikä siihen kidutukseen tarttiskaan ihmisiä, kun olis vaan sellaisia huoneita mistä ei pääsis mihinkään ikinä ja siellä olis kaikkee juttuja..

No sanotaanko näin, että ei hirveästi vaatisi multakaan yritystä, että pystyisin potkikaan kaikki luut paskaksi siltä äijältä, joka nyt sen vastasyntyneenkin tappoi kun ensin oli hänet raiskannut.

Vitut sellasella mitään ihmisarvoa ole.. Siinä vaiheessa kun tekee jotain niin pahaa jollekin niin viattomalle on ihan turha tulla itkemään ihmisarvoa tai armoa. Sitä voi siellä pipissä päässään miettiä ennen kuin menee tunkemaan elimensä pienen ihmisen ruumiinaukkoihin. Piste.

Alkuperäinen kirjoittaja Eemiskä:

No mietippä sitä jos sulla oisi tyttölapsi ja joku idiootti pedofiili käyttäys tyttöäs hyväks useita vuosia ennenkuin saisit tietää ni mitäpä mieltä oisit siitä pedofiilistä silittäisitkö päätä ja sanot voi voi täytyy antaa anteeks vai!!!!!????

Tai mikse poikakin kun ei välttämättä noi pedofiilit kato kumpaa sukupuolta on!

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Kuinka moni vain uhoaa? :xmas:

En mä ainakaa uhoa vaan tarkoitin sitä että mitä se sit on todellisuudessa et ja ei sitä ei voi kelleen antaa anteeks jos omaa lasta käytetään seksuaalisesti hyväksi ja joittenki lapset on kuolleet tän pedofiilin toimesta! Ja jos sen vois estää ni toivoisin korkeampia ja ei niin helppoja tuomioita noista!

Ei ole kovin tervettä tuokaan, että soisi jollekin ihmiselle elinikäisen kidutushuoneen :o Eikö se sitäpaitsi olisi puoskari, joka niitä rikollisia kiduttaisi? Ja niillä, kun ei ole mitään henkilökohtaista vihaa rikollisia kohtaan. Ei sitä voi etukäteen kuvitella, miten ajattelisi tai toimisi, jos läheiselle tehtäisiin jotain pahaa. Se rikollisen kidutus/murha ei kuitenkaan tuo niitä omaisia takaisin...täytyy olla jo aika paljon kylmäpäisyyttä, että pystyisi kiduttamaan oikein kunnolla ihmistä, oli hän miten rikollinen tahansa. Ei saisi alentua rikollisen tasolle, en näe paljon eroa kiduttajan ja alkuperäisen rikollisen välillä.

Kyllä hyväksyisin. Oikein suunnitelmalliset henkirikokset ja toistetut lapsiin kohdistuneet rikokset. Ylipäänsä erityisen törkeät rikokset, joissa kidutetaan toista ihmistä.

Mielestäni ihmisarvo on loukkaamaton, pysyvä asia eikä sitä voi menettää. Yksikään ihminen ei ole Jumalan asemassa eikä siten saisi päättää kenenkään hengestä. Ajatteluuni vaikuttaa ehkä myös se, etten usko, että on olemassa läpensä pahoja ihmisiä, jotka ns. syntyvät pahoina...suurimmalla osalla rikollisista on varmasti jotain napsahtanut päässä, mikä voi periaatteessa sattua kelle vain. Olen ehkä epänormaali, mutta kyllä säälisin ihmistä, jota kidutettaisiin raa´asti, oli hän rikollinen tai ei, en sellaista pystyisi katsomaan enkä hyväksymään.

Eli et vielä tiedä sitä tunnesidettä mikä syntyy kun sulle oma lapsi syntyy!! EI millään pahalla mut lasten hyväksi käytölle jota jatkuu useita vuosia ni sille tekijälle multa ei heru minkään moista myötätuntoa! Onneksi niin ei ole käynyt omien lasten kohdalla mutta tiedän tapauksen kun sijaisperheessä asuvan naapuri oli käyttänyt useita vuosia lasta seksuaalisesti hyväksi. En vaan ymmärrä et mitä sä niitä puolustat!? Tuskin enään jos ois sulla omia lapsia!

Ei ole kovin tervettä tuokaan, että soisi jollekin ihmiselle elinikäisen kidutushuoneen :o Eikö se sitäpaitsi olisi puoskari, joka niitä rikollisia kiduttaisi? Ja niillä, kun ei ole mitään henkilökohtaista vihaa rikollisia kohtaan. Ei sitä voi etukäteen kuvitella, miten ajattelisi tai toimisi, jos läheiselle tehtäisiin jotain pahaa. Se rikollisen kidutus/murha ei kuitenkaan tuo niitä omaisia takaisin...täytyy olla jo aika paljon kylmäpäisyyttä, että pystyisi kiduttamaan oikein kunnolla ihmistä, oli hän miten rikollinen tahansa. Ei saisi alentua rikollisen tasolle, en näe paljon eroa kiduttajan ja alkuperäisen rikollisen välillä.

Jos mulle lupa annettais kiduttaa joku lapsenraiskaaja, niin kyllä se helposti kävis. Ei tarvis kun miettiä sen saastan tekoa, niin johan lähtis. Siinä vaiheessa kenenkään tytsi 18v:n on turha tulla mua vertaamaan siihen lapsenraiskaajaan.

Mielestäni ihmisarvo on loukkaamaton, pysyvä asia eikä sitä voi menettää. Yksikään ihminen ei ole Jumalan asemassa eikä siten saisi päättää kenenkään hengestä. Ajatteluuni vaikuttaa ehkä myös se, etten usko, että on olemassa läpensä pahoja ihmisiä, jotka ns. syntyvät pahoina...suurimmalla osalla rikollisista on varmasti jotain napsahtanut päässä, mikä voi periaatteessa sattua kelle vain. Olen ehkä epänormaali, mutta kyllä säälisin ihmistä, jota kidutettaisiin raa´asti, oli hän rikollinen tai ei, en sellaista pystyisi katsomaan enkä hyväksymään.

En kidutusta hyväksy minäkään, mutta kliinisen teloituksen.

Ja kyllä, uskon, että on läpeensä pahoja ihmisiä, joilla ei ole mitään tunteita muita ihmisiä kohtaan ja nauttivat näkemästään kärsimyksestä ja pelosta.

Ja jumalolentoihin en usko muutenkaan, joten sitä on turha tähän asiaan sekoittaa.

Nii-ih.

Mä olen juossut kiinni toisen pojista, joka kiusasi pikkuveljeäni.
Jätkät pitivät kiinni ja mä löin.

Ja myöhemmin, paljon myöhemmin mä olin sen saman tyypin kanssa pulassa vieraassa kaupungissa ja joo, mietin uudestaan.

Mutta esim pedofiili on fyysisesti ja henkisesti kiduttanut pientä lasta ja hänellekkö sopiva rangaistus on vankilaa täysylläpidolla + suojelulla?

Eli et vielä tiedä sitä tunnesidettä mikä syntyy kun sulle oma lapsi syntyy!! EI millään pahalla mut lasten hyväksi käytölle jota jatkuu useita vuosia ni sille tekijälle multa ei heru minkään moista myötätuntoa! Onneksi niin ei ole käynyt omien lasten kohdalla mutta tiedän tapauksen kun sijaisperheessä asuvan naapuri oli käyttänyt useita vuosia lasta seksuaalisesti hyväksi. En vaan ymmärrä et mitä sä niitä puolustat!? Tuskin enään jos ois sulla omia lapsia!

En ole mielestäni yhtään rikollista puolustellut. Koska en hyväksy murhaa ja kidutusta, en hyväksy sitä myöskään rikollisia kohtaan, niin yksinkertaista se on. En ota kantaa siihen, ansaitseeko joku kuolla, mutta ihmisellä ei saa olla valtaa päättää toisen elämästä ja kuolemasta. Ei ole puolustamista etsiä syitä sille, miksi joku tekee niin kuin tekee, ennaltaehkäisy olisi paljon tehokkaampaa, jos olisi selvyys siitä, mikä ajaa ihmisen murhaamaan, raiskaamaan tms. Harva uskoo, että kukaan syntyy pahana, joten sen rikollisen elämässä on täytynyt tapahtua jotain, olisi hyvä jos mielenvikoja tutkittaisiin entistä enemmän.

suomen rangaistukset tietäen voin sanoo et jopa kannattasin tietyissä tilanteissa kuolemanrangaistusta.en todellakaan haluais naapurikseni mitään lastentappajaa/pedofiilia tms. ja kun suomessahan ne ei pitkään istu kumminkaan niin mielummin tahtosin et ne sit vaiks kylmäks pistettäs.

en muutenkaan pidä murhaajia tms. niin pahoina kuin pedofiilia ja mun mielestä suomessakin pitäs ruveta miettiin uusiksi noita rangaistuksia.eihän ne kovemmat rangaistukset rikollisuutta vähennä mutta tietäspä ainakin ettei myöskään ihan heti oo vastaan kävelemässä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ja kyllä, uskon, että on läpeensä pahoja ihmisiä, joilla ei ole mitään tunteita muita ihmisiä kohtaan ja nauttivat näkemästään kärsimyksestä ja pelosta.

Ja jumalolentoihin en usko muutenkaan, joten sitä on turha tähän asiaan sekoittaa.

Ihan oikeastiko uskot, että joku vauva voisi jo olla paha? :o Että on geeneissä määrätty, kenestä tulee paha?

Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
suomen rangaistukset tietäen voin sanoo et jopa kannattasin tietyissä tilanteissa kuolemanrangaistusta.en todellakaan haluais naapurikseni mitään lastentappajaa/pedofiilia tms. ja kun suomessahan ne ei pitkään istu kumminkaan niin mielummin tahtosin et ne sit vaiks kylmäks pistettäs.

en muutenkaan pidä murhaajia tms. niin pahoina kuin pedofiilia ja mun mielestä suomessakin pitäs ruveta miettiin uusiksi noita rangaistuksia.eihän ne kovemmat rangaistukset rikollisuutta vähennä mutta tietäspä ainakin ettei myöskään ihan heti oo vastaan kävelemässä.

Voisit ottaa huomioon myös, että murhia on monenlaisia kuten myös pedofiliatapauksia. Sinulla on tietty mielikuva kummastakin nyt mielessäsi, mutta tapauksia on hyvin erilaisia. Kyllä henkirikos silti on aina henkirikos.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Akka:
Mutta esim pedofiili on fyysisesti ja henkisesti kiduttanut pientä lasta ja hänellekkö sopiva rangaistus on vankilaa täysylläpidolla + suojelulla?
Jos sitä pedofiiliä on lapsena henkisesti ja fyysisesti kidutettu ja käyetty seksuaalisesti hyväksi, kuolemantuomioko olisi hänelle nyt sitten oikea rangaistus? Minusta nämä kysymykset ovat suurempia ja monimutkaisempia kuin "annetaanko tukkapöllyä vai tapetaanko".

Mä voisin vihan vimmassa tappaa sellaisen ihmisen, joka mun lapsiani kiduttaisi, olisipa se sitten rikollinen tai työtään tekevä pyöveli. Mutta yhtälailla pitäisin oikeutettuna sitä, että sen rikollisen tai pyövelin omaiset tekisivät sitten saman mulle. Mä en henkilökohtaisesti usko "silmä silmästä" -käsityksen tuovan mitään hyvää maailmaan. Pikemminkin se lietsoo lisää vihaa, katkerutta ja kostonhimoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ihan oikeastiko uskot, että joku vauva voisi jo olla paha? :o Että on geeneissä määrätty, kenestä tulee paha?

Ei kai kukaan vauvana ole paha, mutta ihmisistä kehittyy erilaisia, ja joku voi kehittyä yksiselitteisesti pahaksi ihmiseksi. Johtuupa se mistä vaan, niin ihminen voi kehittyä sellaiseksi, että hän ei tunne empatiaa vaan nauttii kun aiheuttaa kärsimystä toisille.

En ole mielestäni yhtään rikollista puolustellut. Koska en hyväksy murhaa ja kidutusta, en hyväksy sitä myöskään rikollisia kohtaan, niin yksinkertaista se on. En ota kantaa siihen, ansaitseeko joku kuolla, mutta ihmisellä ei saa olla valtaa päättää toisen elämästä ja kuolemasta. Ei ole puolustamista etsiä syitä sille, miksi joku tekee niin kuin tekee, ennaltaehkäisy olisi paljon tehokkaampaa, jos olisi selvyys siitä, mikä ajaa ihmisen murhaamaan, raiskaamaan tms. Harva uskoo, että kukaan syntyy pahana, joten sen rikollisen elämässä on täytynyt tapahtua jotain, olisi hyvä jos mielenvikoja tutkittaisiin entistä enemmän.

Tiedätkä siitä että nämä pedofiilit lasten sekaantujat ovat vankilassa muista rikollisista semmoisessa asemassa että nämä joutuvat hakemaan itsensä ersityksiin ettei nämä murhaajat ja muut rikolliset tapa näitä raiskaajia ja varsinkaan noita jotka on raiskannut lapsen tai tehnyt sen molemman! Hitto soikoon ehkä kantsis miettiä mitä kirjoittaa omista mietteistä.

mutta eikö se rikollinen nimenomaan päätä sen uhrin elämästä/kuolemasta?niin miksipä sillä ois sit oikeus koskemattomuuteen jos ei ollut sen uhrillakaan?ei nämä asiat valitettavasti niin mustavalkosia ole.se on ihan yhentekevää periaatteessa vaikka näitä "motiiveja" kuin paljon tutkittas,kun ei niitä mahdollisia tulevia tekijöitä silti tuolta kaduilta pystytä bongaamaan joten niitä henki- ja väkivaltarikoksia tulis silti olemaan aina vaan.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä