hyvän äitin mitta?? Gallup..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katiaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Katiaana

Vieras
:D Miten mittaatte hyvän äidin??
Aika paljon ollut juttua täällä, että ruuat äiti tekee itse, ainakin 2 lämmintä ateriaa... Leivät ja leivonnaiset.... yms yms.............

Entäpä minä? Huono äiti...vai??! :'(
Teen kerran päivässä lämpimän ruuan, joskus senkin kaupan eineksistä. Leivon tosi harvoin, pakaste allas kaupassa huippu..
siivoan harvoin. Pyykit pesen joka päivä.........
Mutta olen lasteni kanssa? en ole ehkä hellan ääressä, mutta touhuan lasteni kanssa.................. Eikä minulla riittäisi aika jos olisin koko ajan helan ääressä.
Joskus jos on vieraita, tuntuu etten ehdi tehdä muuta kuin olla pata kattilan vieressä... :whistle:

Saatanpa olla kamala äiti....en jaksa leipoa, makeat leivonnaiset jäävät meillä syömättä...ruokaa laitan itsekin...mieskin laittaa -se yhteinen harrastus...mies ottaa siihen lapset mukaan...minä joskus...mulla semmonen kammo, että jos lapsi vaikka silpasee leipäveiten enkä mahda tai kerkeä mitään...sillon otan siihen kun ei tartteta terävää. Oon lasten kanssa, mutta leikkii ne paljon ittekseenkin...Hattivattileikki, kettuleikki, poninhoitoleikki...mutta ne ei leiki perinteistä kotia...ehkä hattivattileikki on kaikkein lähimpänä sitä...(muumit lähtevät saarelle, jossa on teltta ja hattivatteja)...ulkona käydään, lapsille yritän järjestää kahdenkeskeistä aikaa (pojan kanssa käytiin kahvilla ja kakulla oikeassa konditoriassa)-tänään tytön kanssa ostoksille. Jutellaan ja satuillaan yhdessä, mies hoitaa liikuntakasvatuspuolen. Siivoaminen on minusta aika kamalaa...pakkohan sitä on joskus tehdä...Ihan kamala äiti olin esim. eilen, kun tein tytölle sormikiharat ja ne kuivuessaan pörröttyivät...tytär ei tykännyt äidistä hyvää, vaan huusi itsensä nähdessään kuin peikko...ja mua roistoa alkoi naurattaa...PAHA ÄITI! No, saatiin sovittua ja laitettua ne hiukset ihan nätisti föönillä takas kuosiin...mutta muistan ikuisesti peikkotyttäreni ilmeen kun hän peilistä näki ittensä...toivottavasti pystyy edes hieman naurahtamaan joskus asialle...tyttäreni häihin en mene kampaajaksi... :whistle:

En tiedä mikä on hyvän äidin mitta, mutta ihmettelen miksi teet ruuanlaitosta niin vaikeaa. Ei siellä hellan edessä tarvitse joka päivä heilua montaa tuntia kun tekee kerralla vähän enemmän. Myös pakastimeen voi laittaa osan jos tekee isomman satsin. Meillä syödään samaa ruokaa parinakin päivänä.

Suurin osa eineksistä on mun mielestä niin pahan makuisia, et niitä syödään vain kun on pakko. Kyllä niiden lasten kanssa voi samalla touhuta kun ruoka kiehuu hellalla. Ei siinä vieressä tarvitse koko ajan seistä vahtimassa ja vähän isommat lapset voivat vaikka kattaa pöydän niin pääsevät osallistumaan. Tai ruuan voi laittaa uuniin kypsymään ja lähteä sillä välin pihalle leikkimään. Ei ollenkaan vaikeaa kun ei tee siitä niin monimutkaista...

voi olla että olen myös kamala äiti........................siivoan kyllä mut en joka päivä en osaa kunnolla leipoa...lämpimän ruuan teen kerran päivässä.mut lapseni kanssa olen ison osan päivästä

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2005 klo 11:35 mammammaa kirjoitti:
*huoh* Jokainen äiti on omalle lapselleen se paras äiti.

AIVAN!!!
Mutta pointti oli siinä, että mitä kukakin vastaa.....
Joku tossa jo sano että MINÄ teen ruuan laitosta vaikeeta.. :ashamed:
Mutta mun mielestä pää asia on että lapset saa syödä....

Siksikin laitoin tän gallupin että tulee vähä eri näkemyksiä, ilman että kukaa haukkuu toisen valintoja.

Tällä palstalla näkee aika inhottavaa tekstiäkin. Mua on morkattu siitä että en anna lapsille 2 lämmintä ruokaa........ Ja onpa morkattu siitäkin että satuin raha pulassa viemään 7kk ikäsen lapsen hoitoon......
jne jne...

Mutta HEI ÄIDIT :wave: , pääasia on se että lapsi kasvaa rakastavassa kodissa! :wave: Hyvää joulun aikaa! :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2005 klo 12:36 karamellielli kirjoitti:
Katsotaanpas... hyvinkin reilut puolitoista metriä pitkä ja sen verran kapea, että sopii kulkemaan ovista. Syliin mahtuu aina, huolen koosta riippumatta. Mahdun noihin mittoihin, olen siis hyvä äiti! :)

Tätä voin peesata hyvillä mielin!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2005 klo 11:54 Katiaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2005 klo 11:35 mammammaa kirjoitti:
*huoh* Jokainen äiti on omalle lapselleen se paras äiti.

AIVAN!!!
Mutta pointti oli siinä, että mitä kukakin vastaa.....
Joku tossa jo sano että MINÄ teen ruuan laitosta vaikeeta.. :ashamed:
Mutta mun mielestä pää asia on että lapset saa syödä....

Siksikin laitoin tän gallupin että tulee vähä eri näkemyksiä, ilman että kukaa haukkuu toisen valintoja.

Tällä palstalla näkee aika inhottavaa tekstiäkin. Mua on morkattu siitä että en anna lapsille 2 lämmintä ruokaa........ Ja onpa morkattu siitäkin että satuin raha pulassa viemään 7kk ikäsen lapsen hoitoon......
jne jne...

Mutta HEI ÄIDIT :wave: , pääasia on se että lapsi kasvaa rakastavassa kodissa! :wave: Hyvää joulun aikaa! :heart:

Olen ihan samaa mieltä jotta jokainen äiti on lapselleen paras, mutta myös valitettavan totta myös tuo jotta täällä palstalla myös morkataan. joskus kyselly esim. imetyksen lopetuksesta vinkkejä kun minulla on omasta mielestä hyvät syyt siihen ollu, niin olen sanut kuulla olevani huono äiti kun olen lopettamassa yms pientä. niin paljon kun tästä palstasta minulle henk.koht. onkin ollut apu (kiitos kaikille auttaneille) mutta valitettavan usein kuulee tekevänsä asioita väärin ja olevansa huono äiti..jokainen kuitenkin tekee omat ratkaisunsa ja en usko että kukaan äiti silti on huonompi toista. pääasia et lapsi voi hyvin ja häntä rakastetaan. Minusta kaikki rakastavat äidit on hyviä äitejä ja muutenkin äidit on maailman kovimpia tyyppejä :heart: oppinut arvostamaan omaa äitiäkin aivan eri tavalla kun on saanut oman lapsen...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2005 klo 12:36 karamellielli kirjoitti:
Katsotaanpas... hyvinkin reilut puolitoista metriä pitkä ja sen verran kapea, että sopii kulkemaan ovista. Syliin mahtuu aina, huolen koosta riippumatta. Mahdun noihin mittoihin, olen siis hyvä äiti! :)

Peesaan tätä. :)
Ruoka tehdään yleensä joka päivä. Kaikkea ei lasten kanssa keritä tekemään vaikka kuinka tahtoisin. Työ vaan vie niin paljon arkipäivästä aikaa. Iltaisin leikitään tai oikeastaan niin että lapset leikkii ja minä katsoin vierestä.
En yleensä leivo itse, joksu, mutta harvoin.

tällaiseen galluppiin olen vastannut ennenkin ja vastaus on tullut helposti: Äiti on hyvä kun pitää itsestään vähintään yhtä hyvää huolta kuin lapsistaankin.

Minulla on 2-ja 3-vuotiaat tytöt ja lapset aina mukana kun touhuan keittiössä. Töissä jolen joten paljo ei ehdi lasten kanssa toutuamaan.
Eineksiä meillä ei käytetä juuri lainkaan. pullat ja kakut teen yleensä itse, meillä niitä ei paljoa mene.. siivoamisesta en tykkää, mut pari-kolme kertaa viikossa imuroidaan ainaki keittiö ja eteinen. muut huoneet kerran viikossa.Pyykkiä pestään noin joka toinen päivä pari koneellista. Tiedä sit oonko hyvä äiti, ainakin tyytyväinen meidän arkeen ja elämään.

Yhteistyössä