Hyvän mielen lahjakorteista sun muista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä-Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä-Äiti

Vieras
Ennen kun aloitan siivoukseni, haluan kertoa, että tulin tänään ajatelleeksi tuota lahjakorttien jakoa näin jouluisin...

Esimerkiksi tiedän perheen kuka on saanut tuon lahjakortin. Tilanne meni niin, että ostettiin asunto (iso,hieno), mutta ei jaksettukaan käydä töissä, ei ollut millä maksaa lainaa, joten se jäi maksamatta, maksamatta kunnes pankki tuli ja myi asunnon... ---> perhe muutti muualle, vuokralle. Koska asunto oli vain toisen nimessä, oli vielä toisen luottotiedot käyttämättä. Pikavippejä, pikavippejä, lomamatkoja, kaukomatkoja, autoja, taulutelevisioita, merkkivaatteita, mitä ikinä saattaa ajatellakaan... kaikki ostettiin pikavipeillä!!! Muunmuassa lokakuussa viimeksi tehty lomamatka ulkomaille. Ja nyt, koska tilanne on noin huono (pankki häätänyt asunnostaan jne.) olivat neuvolasta saaneet lahjakortin.

No.

Meidän perhe. Kolme pientä lasta. Omistuasunto on, minä kotihoidontuella, lisäksi iltatöissä, mies tekee kahta työtä!!! Kaikkemme tehdään, että toimeen tullaan (ja siis ihan ok tullaankin mutta paljon se vaatii töitä!!!) liikaa rahaa meillä ei ole. Niin en mä nyt sanois että periaatteessa meidän perhe olisi ollut mitenkään sellainen etteikö mekin oltais tuollaienn "lahjakortti" asaittu... olen kyllä todella ylpeä siitä, että osataan hoitaa asiamme.

Eihän siitä olekaan esim. toimeentulotuen varassa elävillä kiinni, etteikö sitä rahaa olisi tarpeeksi elämiseen, sitä ei vain osata käyttää. Mutta se ei ole niiden perheiden lasten vika että vanhemmat ovat idiootteja.

Mä laskin huvikseni, että jos minä, mies ja vauva jäätäis tt-tuelle, saatais kuukaudessa vuokran, sähkön ja terveydenhoitomenojen lisäksi melkein tuhat euroa rahaa. Siis ihan älytön määrä. Sillä rahalla todellakin pärjää, jos miettii, mitä sillä ostaa. Minunkin tuntemat tt-tukiasiakkaat ovat just näitä, jotka itkevät kun ei ole rahaa ja kuitenkin on rahaa polttaa, juoda ja tilata osamaksulla taulutelkkuja, läppäreitä yms..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eihän siitä olekaan esim. toimeentulotuen varassa elävillä kiinni, etteikö sitä rahaa olisi tarpeeksi elämiseen, sitä ei vain osata käyttää. Mutta se ei ole niiden perheiden lasten vika että vanhemmat ovat idiootteja.

Mä laskin huvikseni, että jos minä, mies ja vauva jäätäis tt-tuelle, saatais kuukaudessa vuokran, sähkön ja terveydenhoitomenojen lisäksi melkein tuhat euroa rahaa. Siis ihan älytön määrä. Sillä rahalla todellakin pärjää, jos miettii, mitä sillä ostaa. Minunkin tuntemat tt-tukiasiakkaat ovat just näitä, jotka itkevät kun ei ole rahaa ja kuitenkin on rahaa polttaa, juoda ja tilata osamaksulla taulutelkkuja, läppäreitä yms..

Ei ole lastenvika ei.
Vaan eipä nuo lapset mitenkään vähälle ole jääneet, kun kumminkin kaukomatkoille yms. ovat päässeet. Kotona on kaikki muutenkin viimeisen päälle.

kyllä oot väärin laskenut

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

kyllä oot väärin laskenut

Kyllä ne perusosat ihan netistä löytyy. Meidän nelihenkiselle perheelle pitäisi jäädä reilusti yli tonni joka on älytön summa ilmaista rahaa.

Meillä käy mies töissä pienipalkkaisessa töissä, itse kotihoidontuella. Me saatiin se kortti, kun neuvolantäti halusi sen meille antaa, kun tietää että talous on tiukka, ja lomautuksia miehellä ollut useita viikkoja nyt. Myönnettäköön, että ehkä olisimme saaneet ilman korttiakin jouluruuat hankittua, mutta kyllä se vaan oli iso apu, ja hyvän mielen siitä sai, kun ei tarvitse taloutta vetää ihan miinukselle joulun takia.

Meillä rahat käytetään elämiseen ja työmatkoihin, ei todellakaan viinaan ja tupakkaan ja osamaksuostoksiin. Eli järkevästi eletään, mutta oli kyllä ihanaa saada tuollainen avustus, pidän sitä minun ja mieheni joululahjana. =) Että ei ne kaikki perheet ole mitään hulivilihunsvotteja, jotka kortin saa.

Yhteistyössä