Hyvän ystäväni mies pettää ystävääni...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja please
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja please

Vieras
Mä oon inhottavassa tilanteessa välitän ystävästäni todella, mutta hän on niin hyvä uskoinen ja rakastunut mieheensä. Mies on pettänyt ennenkin. Taas juorutaan että ois pettänyt ja uskon todella, että onkin ja vieläpä useita kertoja. Olen monesti mennyt ystäväni luokse yöksi, kun soittanut ettei mies vieläkään tullut kotiin (klo:2.00) hän ei ilmoita mitään ja sitten kun aamulla tulee kotiin selitykset on mitä ihmeellisempiä ja ystäväni uskoo kaiken. Ystäväni ei usko juoruja vaan on sitä mieltä, että juoruajat ovat kateellisia ja yrittävät rikkoa heidän suhteen. Miten saisin sanottua ystävälleni totuuden ilman että alkaa inhota minua?
Pahinta on että pelkään ystävän miehen tuovan jonkun sukupuolitaudin kotiin ja ystäväni on viikolla 11 raskaana. Klamydia voi ilmeisesti olla vaarallinen myös vauvalle...

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Viestintuoja ammutaan....

Näin, mutta riippuen vähän ystävyyden laadusta kertoisin asian todellisen laidan kuitenkin.

Hän on vaan liian kiltti ihminen ja jotenkin tuntuu ettei edes halua uskoa miehestään mitään, mutta todella mietityttää tuo jos esim klamydian tartuttaa..

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Viestintuoja ammutaan....

Näin, mutta riippuen vähän ystävyyden laadusta kertoisin asian todellisen laidan kuitenkin.

Oma tyttäreni ainakin toivoi että joku olisi kertonut...todisteet miehen petturuudesta löyty irc-galleriasta. Sinne meni 2 vuoden suhde jota jo pitkälle tulevaisuuteen suunniteltu. Pettäminen on niin raakaa!!!!
Ennemmin lopettais suhteen sitten jos on niin kyllästyny. :'(

Alkuperäinen kirjoittaja PJ:
laita kaverisi postilaatikkoon lappu, jossa kerrot kenen kanssa miehesi pettää. Riidelkööt sitten pariskunta keskenään ja toivotaan että mies tunnustaa.

Siis ystäväni korviin on jo kantautunut näitä pettämisiä muuta kautta, mutta hän ei usko vaan pitää kertojia vsalehtelijoina... Mies saanut taas puhuttua itsensä ulos tilanteesta.

Minä varmaan keräisin todisteita ennenkuin puuttuisin asiaan. Jos syytät pettämisestä turhaan, ystävyys saattaa todella mennä karille. Ja vielä tärkeämpää - lapsi jää ilman isää. Ota siis asiasta selvää OIKEASTI ja mieti sitten uudelleen.

Itse marssisin ehkä siinä kohtaa (kun pitävät todisteet on olemassa) miehen puheille ja vaatisin menemään testeihin ja lupauksen siitä ettei toistu. Muussa tapauksessa toimitat todisteet vaimolle.

Kyllähän pettämisestäkin voi päästä yli, ja suhde voi jatkua (varsinkin jos ystäväsi on tuon sorttinen ja kiltti) - mutta jatkuva pettäminen pitäisi tietysti saada loppumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja mulla ei mitään todisteita asiasta ole, mutta olen lähestulkoon 100prosenttisen varma asiasta...

Miä kertosin vasta sitten, kun olisin 100 prosenttisen varma. JOS se ei vaikka petäkkään...

No jos ei petä niin hyvä niin, mutta kuulisittepa niitä miehen selittelyjä yö poissa oloistaan jne... Haluisin kuitenkin, että ystävä kävisi edes klamydia testissä varmuuden vuoksi tai jotain. Olen oikeesti 100prosenttisen varma mulla ei vaan oo todisteita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä varmaan keräisin todisteita ennenkuin puuttuisin asiaan. Jos syytät pettämisestä turhaan, ystävyys saattaa todella mennä karille. Ja vielä tärkeämpää - lapsi jää ilman isää. Ota siis asiasta selvää OIKEASTI ja mieti sitten uudelleen.

Itse marssisin ehkä siinä kohtaa (kun pitävät todisteet on olemassa) miehen puheille ja vaatisin menemään testeihin ja lupauksen siitä ettei toistu. Muussa tapauksessa toimitat todisteet vaimolle.

Kyllähän pettämisestäkin voi päästä yli, ja suhde voi jatkua (varsinkin jos ystäväsi on tuon sorttinen ja kiltti) - mutta jatkuva pettäminen pitäisi tietysti saada loppumaan.

Siis haluisin vaan ettei ystävä ois niin helposti vedätettävissä ja hyväksys mieheltä mitä tahansa. Et se vaikka vähän seurailis miestä eikä uskos sokeesti kaikkee niin ja kävis niissä testeissä.

Niin ja mulla ei mitään todisteita asiasta ole, mutta olen lähestulkoon 100prosenttisen varma asiasta...

Miä kertosin vasta sitten, kun olisin 100 prosenttisen varma. JOS se ei vaikka petäkkään...

No jos ei petä niin hyvä niin, mutta kuulisittepa niitä miehen selittelyjä yö poissa oloistaan jne... Haluisin kuitenkin, että ystävä kävisi edes klamydia testissä varmuuden vuoksi tai jotain. Olen oikeesti 100prosenttisen varma mulla ei vaan oo todisteita.

Mutta onhan siinä ollut myös toinen osapuoli (ja ilmeisesti useampiakin) - etkö pysty selvittämään, että kenen kanssa on pettänyt? Ja missä. Ketä ne "ihmiset" ovat, jotka "puhuvat" - ja mitä?

Mä toivoisin että mulle kerrottais, vaikkei ois 100% varmuuttakaan, selviäispä asia. Ja jos riita on aiheeton, niin riita on kuitenkin pientä verrattuna siihen, jos asian annetaan jatkua. Ole ystäväksi ystävä, äläkä tämän miehen!

En kertois. Varsinkaan kun en ole 100% varma. Ja jos ystävä ei haluakaan uskoa, niin miksi kiusaisin? Jos ystävä haluaa sulkea silmänsä asialta ja elää niin, niin miksi väkisin tuputtaisin totuutta jota ystävä ei halua kuulla?

Jos ystäväs on rv 11, niin neuvola teettä sp-testit hänelle ihan tuotapikaa. Ainakin sen saa tietää, jos ei muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En kertoisi tuossa tilanteessa. Jos ystäväsi on kuullut jo huhuja ja uskoo miehen ontuvat selitykset, niin tuskin uskoo sinunkaan sanomisia sen enempää.

Peesi.

Mä kertoisin vasta sitten, kun omin silmin jotain konkreettista näen. En kertoisi huhupuheita tai omia kuvitelmiani.

Alkuperäinen kirjoittaja Lex:

Jos ystäväs on rv 11, niin neuvola teettä sp-testit hänelle ihan tuotapikaa. Ainakin sen saa tietää, jos ei muuta.

Tämäpä hyvä tietää! En sitten taida sanoa vielä mitään, mutta jos testi näyttää positiivista ja mies saa senkin jotenkin seliteltyä silloin kyllä sanon suorat sanat ihan sama mitä minusta sen jälkeen ajattelee.

Mua kyllä loukkaisi ihan pirusti, että kun mies lopulta narahtaa, niin selviää, että mun ystäväkin on tiennyt! Ja pohdittu sitä palstoilla ja kuppiloissa, muttei asianosaisen kanssa..mistä tiedät vaikka lukisi palstaa tälläkin hetkellä? Menisi luotto ystäväänkin! Jos teillä on oikea ystävyyssuhde, niin kai hän tietää, ettet kevyin perustein tuollaista epäilyä hänelle esittäisi. Ja vaikka hän on juoruja jo kuullutkin, niin ehkä vain tarvitseen jonkun luotettavan ihmisen hänelle sen sanomaan ja silmät avaamaan. Kerro hänelle rehellisesti kuinka olet asian kuullut. Tiedän, että olet epämieluisassa tilanteessa, mutta itse todella toivoisin että minulle kerrottaisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Mua kyllä loukkaisi ihan pirusti, että kun mies lopulta narahtaa, niin selviää, että mun ystäväkin on tiennyt! Ja pohdittu sitä palstoilla ja kuppiloissa, muttei asianosaisen kanssa..mistä tiedät vaikka lukisi palstaa tälläkin hetkellä? Menisi luotto ystäväänkin! Jos teillä on oikea ystävyyssuhde, niin kai hän tietää, ettet kevyin perustein tuollaista epäilyä hänelle esittäisi. Ja vaikka hän on juoruja jo kuullutkin, niin ehkä vain tarvitseen jonkun luotettavan ihmisen hänelle sen sanomaan ja silmät avaamaan. Kerro hänelle rehellisesti kuinka olet asian kuullut. Tiedän, että olet epämieluisassa tilanteessa, mutta itse todella toivoisin että minulle kerrottaisiin.

Tiedän kyllä mitä tarkoitat ja itseasiassa melkein toivoisin että näkisi tämän ketjun... Kertoisin kyllä heti jos en tietäisi ystäväni uskovan mieluummin miestään. Oletko törmännyt ihmisiin jotka kieltäytyvät näkemään totuutta. Uskon että jos hän haluaisi saada totuuden selville hän sen saisi. Pelotta että jos kerron niin minä olen se paha paska ja kateellinen jne...

Yhteistyössä