Hyvät talvikengät taaperolle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn

Vieras
Mulla olisi hakusessa talvikengät 1-vuotiaalle pojalle, joka opettelee kävelemään. Superfitin kengät näyttää mukavan kevyilta, mutta olen kuullut että ovat aika kapeita, joten pojan pullukkajalkaan eivät välttämättä käy.

Toki mennään kenkiä vielä yhdessä sovittamaan, mut olisiko arvon palstamammoilla suosituksia hyvistä ja lämpimistä talvikengistä, niin tiedän sitten vähän mitä etsin.

Kiitos etukäteen :)

En osaa sanoa talvikengistä mutta meillä Superfitin syyskengät ja ainakin meidän 1v neidin leveään jalkaan ihan hyvät, en huomannut että lesti olisi erityisen kapea. Hyvät kengät olleet.

Meillä oli ekana talvena 1v:llä Kuomat, tokana talvena Kuomat ja Kavatin talvikengät. Kuomista kannattaa ottaa senverran reilu koko, et mahtuu villasukka. Noissa ei varpaat ainakaan meillä paleltunut. Kavateissa oli se iso plussa, et pitivät vettä.
Nyt meinaan ostaa taas Kuomat ja jotkut muut vettä pitävät, ellei noita Kavatteja vielä saa.

Kuomat on ihan hyvät rattailuun ja isommalla lapsella, mutta pienltä ne tahtoo tippua jalasta ja olla muutenkin vähän kömpelöt. Meil ollu Pionin nahkakengät, mutta saakohan niitä enää. Kavat vois olla vastaava. Niihin sit meinaa mennä lunta jos umpihangessa möyryy, pitää olla kunnon kuminauhat housunpuntissa.

Kiva että ootte jaksaneet vastailla :) Pionit ja Kavatit lisätty testattavien kenkien joukkoon.

Joo, Kuomat on varmaan hyvät ihan pakkaskelillä, mut niiden lisäksi varmaan pitäis olla jotkut vähän kosteutta kestävät popot, jos tulee taas sellainen perinteinen Etelä-Suomen loskatalvi.

Mä valitsen ehdottomasti Kavatin tarrakiinnitteliset vettä pitävät. Lapsella on ollu ne ekasta talvestaan lähtien. Helpot pukea, lämpimät ja tosiaan jalat ei ole niissä vielä koskaan kastunu.

Ihan varteenotettavia vaihtoehtoja ovat myös Reimatec-kengät, Tepsut ja Vikingit.

Tässä vielä linkki Tepsujen sivuille, vielä ei tosin ole talvimallistoa kuvissa.
http://www.tepsut.fi/tuotteet.php

Pullukkaan ja leveään jalkaan noi Kavatit ja Tepsut on varmasti hyviä! :wave:

Meillä on kaksi suht kapeajalkaista tyttöä, Eccot ja Superfitit on olleet meidän lapsille hyviä.

Kuomia älä missään nimessä osta!

Minäkin entisenä kenkäkauppiaana sanoe, ettei kuomia missään nimessä! Eivät tue jalkaa tarpeeksi. Mutta kuten on ehdotettu, superfitit ja eccot on hyviä, samoin kavatit ja ehkä tepsutkin. Pioneita ei myöskään kannata ostaa, yleensä niissä on muotoiltu pohja ja ovat keinonahkaa.. Mutta jos löytyy malli, missä on tasainen pohja ja ovat oikeeta nahkaa niin sitten ok.

meillä lapsilla ollut vikingin goretex-kengät, ja sellaiset tulevat myös tänä vuonna, eccot ja reimat ei ole olleet yhtä toimivia...mutta koska 30 pakkasissa niillä pilkillä jäätyvät jalat niin noita paukkupakkasia varten molemmille tulee kuomat ja niihin villasukat. eikä vielä kertaakaan ole palellut jalkoja:) kuomista en muuten itse pidä mutta niiden kanssa ei kumpikaan ole itkenyt jalkojen palelua ja ainakin meillä poitsu tosi herkkä jalkojensa kanssa!

Uusimmat

Yhteistyössä