Hyviä kastikkeita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja all day long
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

all day long

Aktiivinen jäsen
27.06.2006
1 251
0
36
Mulla meinaa sormi mennä suuhun kun joku kastike pitäis tehdä, aina vaan niitä samoja eli jauheliha-, ruskea- ja kermakastike. Kaupan valmiista ei tykätä ollenkaan.
Nyt hyviä (ja aikasta helppoja) kastikkeita kehiin. :)

Jos mä teen vaikka pihvit tai muuta hyvää, niin teen kastikkeen näin.

Pannulle vähän voita ja siihen pipurirouhetta maun mukaan. Niitä paistellaan hetki ja lisätään purkillinen kermaa. (käy ruoka versiotkin)
Sekä sekaan loraus konjakkia ja suolaa. Keitellään kokoon ja nautitaan.
Helppoa ja lihan kanssa hyvää. :p

Alkuperäinen kirjoittaja lillmam:
Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:
Ruskea Maizena suuruste. On helppo tehdä ja ihan hyvääkin. Ja sopii viel gluteenittomalle.

Aijaa :) Sopiiko se millasiin ruokiin ja maustetaanko sitä jotenkin? (olenko mä ehkä vähän avuton)

Mä olen tehnyt siitä makkara kastiketta ja jauheliha kastiketta. Keitetään vaan vesi ja lisätään sitä auurustetta sinne ja annetaan kiehahtaa. Ihan muutamassa minuutissa valmista. Sitä saa vaan aika paljon laittaa sinne että tulee makua. Mä olen maustanut jauhelihan ja sit vähän laittanut suolaa kastikkeeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja papan mamma:

Pannulle vähän voita ja siihen pipurirouhetta maun mukaan. Niitä paistellaan hetki ja lisätään purkillinen kermaa. (käy ruoka versiotkin)

Kuulostaa hyvälle :p Mutta mites, voiko tuota konjakkia jollain korvata?

Varmaan voi tai jättää poiskin. Mutta se antaa siihen mun mielestä hyvän maun. Meillä ei alkoholia käytetä juuri ollenkaan, mutta kastiketta varten mulla on oma pullo. ;)

Millä ajattelit sen korvata?

Varmaan voi tai jättää poiskin. Mutta se antaa siihen mun mielestä hyvän maun. Meillä ei alkoholia käytetä juuri ollenkaan, mutta kastiketta varten mulla on oma pullo. ;)

Millä ajattelit sen korvata?

Hmmm, en kyllä tiiä, jos jotain semmosta tujumpaa maustetta laittais, mitäs niitä on niissä pulloissa jotain HB? Mä kun vähän vieroksun tota alkoholia ruuissa, mutta vois kokeilla, sillähän se selviäis :)

Kokeile vaan, mistä itse tykkäät. Eihän se nyt varmaan pilalle mene. :)

Ja tuota konjakkia voi laittaa vaan ihan pienen lusikallisen, niin ei maistu liikaa.

Pitääpäs lähtee siwaan hakeen piffejä :) Nii vaan ei ole sitä konjamiinia. No, maanantaina kokeilen tätä.

Yhteistyössä