Hyviä neuvoja 1v4kk nukuttamiseen!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oinas äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Oinas äiti

Jäsen
29.12.2005
101
0
16
Elikkäs kaipaisin nyt neuvoja ja kokemuksia muilta vanhemmilta. Pojalla siis ikää pian 1v5kk. Omassa huoneessa nukkunut jo yli puolivuotta, ja pari kuukautta sitten siirtyi jatkettavaan sänkyyn..kun yöt muuttuivat tosi levottomiksi. Ja tämä auttoikin hyvin.Yöt meni ihan ok, eikä nukuttamisen kanssa ollut ongelmia.Kiltisti poika jäi sänkyyn iltaisin.Mutta...tätäpä ei kestänytkään kuin pari viikkoa..ja sit alkoi joka iltainen nukutus operaatio. Tähän kaipaisin nyt vinkkejä teiltä muilta,miten olette menetelleet. Poika menee nukkumaan n. klo 20.Laitetaan omaan sänkyyn, toivotellaan hyvät yöt, ja lähdetään pois. Ovi rakosilleen. No, käpsyttelee sängystä pois....LUKUISIA kertoja, ja viimeistään huoneen kynnyksellä vien pojan takaisin sänkyyn, ja sanon että nyt nukkumaan. Tätä jatkuu toista tuntia.Välillä hän tulee pois sängystä, mutta ei yritäkkään pois huoneesta, vaan jää leikkimään leluilla.
Ilta toisensa jälkeen yritimme tätä taktiikkaa, mutta aina venähti reilusti yli kymmeneen tuo nukahtaminen. Eli aivan liian myöhään.
sitten toinen taktiikka on se, että poika viedään nukkumaan, ja jäädään itse sinne pimeään huoneeseen. Alkuun kokeiltiin vaan istua sängyn vieressä puhumatta mitään, ja aina kun poika yritti tulla pois sängystä, niin kädellä laitoimme vastaan, ettei pääse. Mitään ei siis puhuttu. Tässäkin venähti toista tuntia.Poika vaan pyörii sängyssä, istuskelee, jotlailee, huutelee, seisoo ym. Pojan sängyn vieressä on lattialla patja, jos tippuu yöllä sängystä, niin on pehmoinen alusta. Välillä pötköttelen itse siinä patjalla hiljaa, ja sama kuvio toistuu: poika yrittää pois sängystä, mutta kun huomaa ettei pääse..niin alkaa leikkimään, seisomaan..ym, ym!!!! :o :o
Nyt on myös öisin alkanut kävelemään.tulee meidän makuuhuoneeseen. olen valmis ottamaan pojan viereen, ja niin on tehtykkin..mutta poika vaan vääntää siinä välissä, jotlailee, ja potkii.Välillä istuu. ei siis nukahda, vaikka kello olisi 02.00. sit jos viedään omaan sänkyyn, niin ei jää sinne, vaan lähtee kävelemään. eli taas keskellä yötä on jäätävä pojan sängyn viereen makoilemaan, ettei tule pois sängystä.Ja sit hän nukahtaakin uudestaan. Mutta saattaa taas 04.00 herätä ja yrittää pois sängystä :o

Eli, mitä ihmettä mun nyt pitäisi tehdä????? |O
Olis kiva jos joku kertoisi kokemuksistaan, toimia tällaisessa tilanteessa. Olen jo ihan puhki tästä "rallista", ja kaipaan pikaisia neuvoja :ashamed:

Ihan kuin olisin itse kirjoittanut! Meidän pojalle tosin tuli ikää jo 1v.9kk, itsekkin pähkäilen samaa kun alkaa välillä olla aika väsyny ja töissäkin pitäs käydä.
Sillon jos herää yöllää 04.00 aikoihin niin välillä otan parinsänkyyn viereen, minä reunalla ja poika seinän puolella ja siihen hän pienen kitinän jälkeen nukahtaa ja herää vasta 07.00 aikoihin jolloin muutenkin aina herää yöunilta... Juu, tiedän omaan sänkyyn pitäs saada mutta välillä olen NIIN väsynyt että riittää kunhan pienokainen vaan nukahtaa uudestaan...

Kiva kun löyty joku kohtalotoveri =)
Menempä tästä nauttimaan iltapalaa kun taas pikkutaistelun jälkeen hän nukahti, saa nähdä miten tänä yönä herää...
Saas nähä millon itse saan unta :D

Uusimmat

Yhteistyössä