Hyviä vatsalihasliikkeitä?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pömppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla massu pysyi kuosissa enne raskaurra juoksulla ja sit-upseilla, joista ns. naisten versio. ELi koulussa meidän piti tehdä vatsalihakset niin että selin makuulla lattialla, jalat polvista koukkuun lattialle, kädet niskan taakse ja siitä nostettiin selkä irti maasta ja koskettiin päällä polviin. Mulle tuo oli täys mahdottomuus ja sattui aika tavalla selkään. OOn myöhemmin kuullutkin että tuo liike noin tehtynä on haitaksi selälle. Nyt teen siis tuosta sen naisten mallin eli en nosta selkää niin paljon irti lattiasta että koskisin päällä polviin vaan ainoastaan sen verran mitä kohtuudella irti saan eli noin puoleen väliin. Ja sitten toistoa toistoa ja toistoa :D Noita ku teen joka päivä semmosen 100-200 niin on ollut apua.

Nyt synnytyksen jälkeen oon taas alottanu sekä juoksun että nuo lihasharjoitukset ja kyllä näyttää tulosta taas syntyvän.

Mä olen tehny KuntoPlussan vatsalihastreeniä ja saanu hyvin tuloksia. Tärkeetä on tehä erilaisia liikkeitä jotta kaikki vatsalihakset vahvistuu. Lisäksi, toistoja ei tarvita montaa jos liike on kunnolla tehty. Jos toistoa menee sata, liike on liian helppo eikä ainakaan muokkaa vatsaa.
Toi ohjelma löytyy KuntoPlussan nettisivuilta. Mun suosikkiliikkeet on pito eli oisko se staattinen jännitys: kontalan jännittää vatsalihakset minuutiks, 30sek. rentona ja uusiks. Toinen on dippi: jalat koukussa vatsan päällä ja sit "dippaa" varpaat lattiaan n. 10 kertaa ja tuo kolmesti. Sit kolmas: jalat koukussa vatsan päällä ja kämmen polvia vasten. Toinen käsi niskan takana ja pää irti lattiasta. Sit jännittää vatsalihakset niinku vetäs jalkoja vatsaa vasten mut pistää kädellä samalla hanttiin. Niitä kokmesti 10:n sarja.
Saikohan noista selvää... Mutta tuolta www.kuntoplus.fi ne löytyy ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2005 klo 22:11 auryn kirjoitti:
Mä olen tehny KuntoPlussan vatsalihastreeniä ja saanu hyvin tuloksia. Tärkeetä on tehä erilaisia liikkeitä jotta kaikki vatsalihakset vahvistuu. Lisäksi, toistoja ei tarvita montaa jos liike on kunnolla tehty. Jos toistoa menee sata, liike on liian helppo eikä ainakaan muokkaa vatsaa.
Toi ohjelma löytyy KuntoPlussan nettisivuilta. Mun suosikkiliikkeet on pito eli oisko se staattinen jännitys: kontalan jännittää vatsalihakset minuutiks, 30sek. rentona ja uusiks. Toinen on dippi: jalat koukussa vatsan päällä ja sit "dippaa" varpaat lattiaan n. 10 kertaa ja tuo kolmesti. Sit kolmas: jalat koukussa vatsan päällä ja kämmen polvia vasten. Toinen käsi niskan takana ja pää irti lattiasta. Sit jännittää vatsalihakset niinku vetäs jalkoja vatsaa vasten mut pistää kädellä samalla hanttiin. Niitä kokmesti 10:n sarja.
Saikohan noista selvää... Mutta tuolta www.kuntoplus.fi ne löytyy ;)

Oon ite joskus jumpassa tehnyt jotain vastaavaa mutten oikein muista enää noita liikkeitä. Mulla on tosiaan hyvinkin ykspuolista tuo vatsalihasten harjoittelu :laugh: Mutta juoksu treenaa sitten niitä lisää ja ihan oon kuosissa pysynyt ja massukin kasassa. Vois kuitenki kokeilla noitakin liikkeitä mitä tuossa kerrot. Pitää yrittää etsiä tuolta kuntoplussan sivuilta tarkemmat ohjeet.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2005 klo 14:59 malla80 kirjoitti:
Oon ite joskus jumpassa tehnyt jotain vastaavaa mutten oikein muista enää noita liikkeitä. Mulla on tosiaan hyvinkin ykspuolista tuo vatsalihasten harjoittelu :laugh: Mutta juoksu treenaa sitten niitä lisää ja ihan oon kuosissa pysynyt ja massukin kasassa. Vois kuitenki kokeilla noitakin liikkeitä mitä tuossa kerrot. Pitää yrittää etsiä tuolta kuntoplussan sivuilta tarkemmat ohjeet.
Mäkin tahtoisin lenkkeillä mutta nivelet ei kestä :/ Ja niin ku se piukentas peffaa, vahvistas luita ynnä muuta... :whistle: Mun on tyytyminen jumppaan ja painoharjotuksiin :)

Sain lääkäriltä loistavan vatsalihasliikkeen alapömppövatsalle.
Selinmakuulla jalat suorana kattoa kohti, kädet vartalon vieressä. Laske jalat suorana alas laskien hitaasti 10. Ilman taukoa nosta jalat taas pystysuoraan ja laske alas. Toista tämä 10 kertaa. Oma pömppöni lähti.

Yhteistyössä