hyvintoimeentulevan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arki?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arki?

Vieras
Onko täällä sellaisia ihmisiä, jotka voivat huoletta ostaa itselleen vaikka kuinka kalliita merkkivaatteita? Siis rahaa on käyttää vaikka kuinka paljon. Mietin itse, kun olen ollut pienissä rahoissa elämäni, tuntuisi varmaan hämmentävältä, jos aina saisi vaan ostaa, jos tekisi mieli jotain kivaa esim. kallista talvitakkia

meillä on kyllä vara ostaa mitä haluamme, mutta en käytä rahoja esim merkkivaatteisiin. En näe mitään järkeä siinä. Kuljen silti ihan kauniissa vaatteissa, asia on periaatekysymys, etten osta merkkivaatteita. Olen onnellinen kun ei tarvitse joka euroa laskea, mutta muut asiat merkitsevät enemmän. Esim onnellinen avioliitto ja terveet lapset ovat tosi tärkeitä.

Meillä olisi varaa ostaa mitä halutaan...ei sentään taloja yms mutta vaikka kalliita vaatteita,mutta:Me ei osteta,vaan päinvastoin säästetään ja ostetaan halpaa,ja juuri siksi sitä rahaa onkin säästynyt!Ei rahaa kerry tuhlaamalla!Toki on joskus aina nautittavakin rahoista ja silloin teemme vaikka matkan koko perhe tai muuta kivaa...mutta ei raha tee elämästä mitenkään onnellisempaa,ehkä vähän helpompaa kyllä....

Mä yhdyn edellisiin, eli periaatteessa voitais ostaa kalliita merkkivaatteita, mutta käytän rahat mieluummin muuhun ja sillä tavalla niitä sitten riittääkin! Ostetaan vaatteet siis lähinnä alennusmyynneistä ja kirppareilta, ja käytetään rahat mieluummin esim. matkusteluun ja kunnon ravintoloissa syömiseen (esim. viikonlopun kauppareissulla ei käydä lasten kanssa mäkkärissä vaan jossain oikeassa ravintolassa) ja muuhun elämyksellisempään.

Ja tyhmintä tässä on se, että sukulaiset, jotka voisivat helposti suunnata myös omaa kulutustaan fiksumpaan suuntaan (esim. ei merkkivaatteita tai tatuointeja tai muuta turhuutta) kadehtivat meitä, koska luulevat meidän olevan superrikkaita, koska voimme käydä eksoottisissa paikoissa lomilla ja syödä ravintoloissa. Heilläkin olisi siihen mahdollisuus, jos vain tajuaisivat ostaa vain tarpeellisen eikä hamstrata turhaa tavaraa "kun halvalla sain vaikkei tarvikaan" ja ostella uusia vaatteita tms. harva se viikko.

Ja lisään vielä, että jos tekee mieli jotain kallista talvitakkia, niin ostan sen, jos se on oikeasti hyvä ja sellainen kuin haluan, vaikka oliskin kallis, koska tiedän, että käytän sitä sitten pitkään ja paljon. Mutta toisaalta, jos saan tarpeittani vastaavan takin halvemmallakin, niin en osta kallista vain siksi, että se on kallis ja vaikka siihen olisikin varaa!

Eli valitsen vaatteet ja tavarat niiden ominaisuuksien, laadun, kestävyyden ym. perusteella ja sillä tavoin säästän myös, kun ne kestävät pidempään käytössä. Ja sitten onkin varaa ostaa aina laadukkainta...

Säästöjä on minullakin vähän yli 10 000 joten periaatteessa voisin ostaa vaatteita. Asuntolaina hoituu miehen palkalla ja laskut.
Mutta olen aina elänyt pihisti, minule ei tuota mitään nautintoa tuhlata rahaa. Päinvastoin morkkis tulee.
ainoa nautinto kunnolliset ravintolat. Inhoan hampurilaispaikkoja, niissä on kylmä, likaista jne. en pysty koskea mihinkään koska mielestäni on niin likaista ja ankeaa. käydään lasten mieliksi noin kerran vuodessa hesellä ja kunnollisessa ravintolassa noin kerran tai kaksi kuussa. hyvä ruoka on tärkeää.

Alkuperäinen kirjoittaja en ole rikas mutta vastaan silti:
Säästöjä on minullakin vähän yli 10 000 joten periaatteessa voisin ostaa vaatteita. Asuntolaina hoituu miehen palkalla ja laskut.
Mutta olen aina elänyt pihisti, minule ei tuota mitään nautintoa tuhlata rahaa. Päinvastoin morkkis tulee.
ainoa nautinto kunnolliset ravintolat. Inhoan hampurilaispaikkoja, niissä on kylmä, likaista jne. en pysty koskea mihinkään koska mielestäni on niin likaista ja ankeaa. käydään lasten mieliksi noin kerran vuodessa hesellä ja kunnollisessa ravintolassa noin kerran tai kaksi kuussa. hyvä ruoka on tärkeää.

siis noin 200 euroa kuussa menee ravintoloihin. ei sillä merkkivaatteita ostaisi mutta vaikka rahaa olisi miten paljon, en kokisi tarvetta ostaa merkkivaatteita.

Yhteistyössä