Hyy-yy-yy-ii!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fobia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fobia

Vieras
Ääää, mä en kestä että mun kotiin tulee noita surriaisia ja monijalkaisia. Istuin tässä lattialla koneella ja yhtäkkiä jalkojen vierestä vilisti jotain mustaa - lukki. Varmaan kymmenes mitä parin viikon sisällä oon täällä kohdannu. Niitten on paras olla tullu avoimesta parvekkeen ovesta just äsken - ei kai ne oo mitään yhdyskuntaa tänne perustanu!? Mua puistattaa, kun sohasin sen paperilla ja kun ne jalat jää vielä liikkumaan itsekseen... hrrr... Tulis jo routa. Ei mulla muuta. :rolleyes:

Hämäheikeistä viis, mutta annas kun saat perääs kaks pesällistä maa-amppareita... Milläs kirveellä saan puskista marjat kun ne on huomaamatta vallannu alapihalta alaa? :kieh:

mun jalkaa pitki käveli hämis ja heräsin siihen.. kiljuin ja otin talouspaperin palan, poistaakseni sen otuksen jalastani.. mutta!!! siinä talouspaperissakin oli hämähäkki!!!!

meillä on ollut pakko tottua lukkeihin ja tavan hämiksiin siitä syystä että ylä- ja alakerran kuistien ovet ovat olleet koko kesän auki yötäpäivää...mutta meille on etsiytynyt jotain ihme hämähäkkejä (nyt oon listinyt 3) joilla on aivot, siis ne osaa perääntyä jos menee listimään ja SE on ihan järkkyä...näitten lisäksi on tullut ihmeellisiä koppiksia ja vastaavia joita jahtaan sitten unissani myös...eli ampparit on inhoja mutta niiden kanssa vielä pärjää mutta muuten luonto EI kuulu mielestäni sisälle...

No ampiaisia mä vasta kammoankin! Ne ei ollenkaan tajua mistään mitään tähän aikaan vuodesta eikä kyllä juuri muulloinkaan, ja ne tunkee joka paikkaan häiritsemään mua! Yritä ny sit siinä olla levittämättä omia kammoja lapselle. Oon vähän oppinu tässä aikuisiällä olemaan huitomatta, mutta spontaaneja kiljahduksia ja "mene pois" -käskyjä mä kyllä vieläkin päästelen :D Ja kun tässä nyt puistatellaan, niin todettakoon samalla, että kylmiä väreitä saa aikaan myös ne isot yöperhoset, jotka kolisee seinästä toiseen! :)

Kyllä mä vielä hämikset kestän mutta käärmeet.
Kerran kuullut marjametässä kun sihisi jossakin jalkojen juuressa.
En onneksi nähnyt sitä.Jos sellasen joskus kohtaan ni kuolen siihen paikkaan sydäriin =(

Meillä on kesäisin vain vähän ölliäisiä. Enemmän on syksyllä ja talvella, kun puuvarastosta heräilee öttiäisiä sitä mukaa, kun uutta puuta tuodaan sisälle. Palo-ovi puuvaraston ja khh:n välillä onneksi vähän hillitsee niiden maailmanvalloitusta, mutta...

Entä jos tämä tulisi vierailulle?

E_sarvikuonokas.jpg

Ei tulis meidän kotiin vierailulle! En halua edes miettiä niitä väristyksiä, jos tuollaisen näkisin mun kotiovella, koska en tietäis miten sen listisin - kovat kuoret kun näyttää olevan. Mutta sano nyt että toi on jostain eksoottisesta maasta eikä tollasia Suomessa oo!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei tulis meidän kotiin vierailulle! En halua edes miettiä niitä väristyksiä, jos tuollaisen näkisin mun kotiovella, koska en tietäis miten sen listisin - kovat kuoret kun näyttää olevan. Mutta sano nyt että toi on jostain eksoottisesta maasta eikä tollasia Suomessa oo!

Se on tosiaan Suomessakin asustava sarvikuonokas.

http://www.metla.fi/metinfo/metsienterveys/lajit_kansi/ornasi-p.htm

Hämähäkit niitä pahimpia on...hrrrr....
Ampiaiset ei kivoja, mut ne sentään kuulee...
Mut hämppikset vaanii hiljaa, hiipii pitkin seiniä, kattoja, sänkyjä ja lattioita, YYYÖÖÖÖKKKKK!!!!!!
Toissa iltana heräsin yöllä ku oli jano ja lähin juomaan. Valot räpsäytin päälle ja menin silmät sirrissä keittiöön, otin mukin jaavasin hanan, ni eikö jumakauta hämis tehnyt siihenkin jo seitin :o Sit aloin katteleen ympärille ni sain 3 hämistä litistettyä, ei tarvinnut taas sen jälkeen nukkua kun vainoharhaisena kyttää seiniä...
Asutaan ihan metsän reunassa ja jumalattoman isoja hämähäkkejä näkyy päivittäin, suurin näkemäni oli lammen rannassa ja se oli läpimitaltansa yli 5cm!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pahimmat oli takuulla nämä... Kävin viime syksynä postin hakemassa (illalla) ja sit vessaan ni sivusilmällä näin et jokin mönki hiuksissa, ekaks aattelit et joku yöperhonen ja huitasin ni helvetti lattialle kopsahti, ISO hämähäkki, no uni ei sen jälkeen kovin hyvin tullut.
Toinen kerta ku yöllä heräsin et naamaa kutitti, luulin et kissa taas hännällänsä huiskii vieressä, jonkin aikaa raksutti et hyi saatana se on hämis!!!
Sit viel näitä ikimuistoisia hetkiä.... toissa päivänä istuskelin pimeellä kuistilla ja sisään tullessa tuntu et jokin jalkaa kutitti, hierasin reiden kohtaa ja tunsin pallukan, jonka rutistin samantien sormien väliin, samalla huusin ja riisuin housuja pitäen kiinni möykystä. Housut sain pois ni hervottoman kokoinen lukkihan sieltä paljastu. YYYYÖÖÖKKK!!!!!
Ja yhtä ikkunaa en uskalla pestä ku tiedän siellä vaanivan sellaisen ison tarantelan.....
Onhan näitä syitä inhota hämiksiä....

Yhteistyössä