I love kela

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juntti pölönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juntti pölönen

Vieras
Kävin just kelassa ja jos mahdollista, olen vielä typerämpi kuin sinne mennessäni.
PLEASE, jos tiedätte niin kommentoikaa: äitiyslomani loppuu lokakuun puolivälissä, nämä kaksi viimeistä viikkoa annan isälle jemmaan isäkuukautta varten. Lokakuun alusta aloitan 2 kk vuosiloman (sovittu työnantajan kanssa) sekä haen kotihoidontukea vuoden loppuun. Eli ilmeisesti voin olla lomalla samaan aikaan kun saan kotihoidontukea. Sitten tammikuun alusta olen ajatellut mennä töihin ja mies jäisi tuolloin kotiin, pitäisi siis isäkuukauden ja sen jälkeen jatkaisi kotihoidontuella.

Siis voiko tää mennä näin vai mitä mä en ole tajunnut? Argh
 
Kyllä, käsittääkseni juuri noin voi toimia.
Kotihoidontukea voi saada samaan aikaan kuin loma-ajan palkkaa työstä, mutta ei samaan aikaan kun isä pitää isäkuukauttaan.
 
okei, kiitos. Lähinnä tässä ihmetytti se kun se virkailija sanoi jotain tyyliin "isäkuukausi täytyy pitää ennen kuin sinä menet töihin..." Siis hä, mun on pakko ollut ymmärtää väärin. Ja vielä kysyin että voiko mies sitten kotihoidontuella jäädä tammikuussa kotiin niin kuulemma voi. Mitäköhän se tarkoitti vai ymmärinkö aivan väärin...voi hyvänen tavaton...:)
 

Yhteistyössä