I love kuukuppi! Mahtava keksintö!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuukuppiin tyytyväinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuukuppiin tyytyväinen

Vieras
Vuosi sitten hankin vihdoin kuukupin. Olin siitä kuullut ja lukenut mm. näiltä palstoilta, mutta ajatus tuntui jotenkin inhottavalta. Minulla on niukat menkat ja siteillä olin pärjännyt hyvin. Tamponeja en ole koskaan käyttänyt, jotenkin inhottanut nekin. Mutta vuosi sitten päätin antaa kuukupille mahdollisuuden ja tilasin sen uteliaisuudesta.

Alku oli karmea, en meinannut saada kuppia sitten sisään millään. Lopulta opin oikean tekniikan mm. kuukuppikunnan nettisivujen avulla. Ja voin sanoa, että on niin mahtava juttu, että harmittaa, etten siirtynyt kuppiin aiemmin. Vaikka minulla on niukat eli siten hyvin vaivattomat menkat, mutta nyt niitä ei todellakaan tunne ollenkaan (lukuunottamatta ekan päivän joitakin tunteja kestävää mahakipua). Tilasin MoonCupin tehtyäni vertailua netissä eri kuppimerkeistä ja onnekseni oli minulle sopiva. Nyt menkkojen aikaan vaihdan kupin aamuin ja illoin ja se ei edes ehdi täyttyä tuossa noin 12 tunnissa. Menkkoja ei tunne tai huomaa muuten kuin kuppia vaihtaessa. Side ei tunnu housuissa, voin nukkua yöt selällään eikä enää tarvitse pelätä, että vuoto valuu persevakoa pitkin housuihin ja sänkyyn. Voin uida menkkojen aikaan, olo on todella paljon vapaampi. Ja niitä vuoto "valahduksia" ei enää tunne. Kuppi maksoi noin 30 ? ja vuoden jälkeen on loistavassa kunnossa, kestää varmasti useampia vuosia. Enää ei tarvitse raahata sidepaketteja mukanaan, riittää yksi pieni kuppi laukussa.

En voi kuin suositella kuppia! Alku voi olla hankalaa ennen kuin oppii oikean asettelutekniikan, mutta kun se sujuu niin sitten on juhlaa!

Olen harkinnut pitkään tuon hankkimista.. Ongelmana ovat vaan erittäin erittäin runsaat kuukautiset.. Itse joudun käyttämään aina tampoonia sekä sidettä, jotka tarvitsee vaihtaa parin ekan päivän aikana kahden tunnin välein.. Olen siis aina jättänyt kupin hankkimatta =(

Tarkoitus olisi myös hankkia. Mitäs kun ootte jossakin vaikka yökylässä, eikös se pitäisi keittää joka ilta? (Vai muistanko ihan väärin, kun se ei nyt ole ollut ihan ajankohtainen asia raskauden takia. ) Onko teillä yökyläään ja matkoille siteitä vai onnistuuko niissäkin kuukupittelu?

Jes, mäkin haluun...se on ollu ostoslistalla jo useemman vuoden... :whistle:
Super runsaiden menkkojen kanssa vaan mietityttää että saisko sitä sitten tyhjentää tunnin välein? (Siteitä saa puolen tunnin välein 3 ekaa päivää)

Alkuperäinen kirjoittaja pb:
Tarkoitus olisi myös hankkia. Mitäs kun ootte jossakin vaikka yökylässä, eikös se pitäisi keittää joka ilta? (Vai muistanko ihan väärin, kun se ei nyt ole ollut ihan ajankohtainen asia raskauden takia. ) Onko teillä yökyläään ja matkoille siteitä vai onnistuuko niissäkin kuukupittelu?
Ei sitä tarvitse keittää kuin kerran kierrossa eikä ole katastrofi vaikka unohtuisi sekin.

Yökylässä varsinkin ihan superkätevä kun mitään ei tarvitse ottaa mukaan ja kuljettaa vessaan.

Yhtäkään sidettä en ikinä enää housuihini pistä! Vai että matkalle siteitä, buahahhahhah!

Kuppia ei tarvitse käyttää joka ilta, itse keitän ainoastaan kuukautisten välissä eli kun menkat loppuu niin keitän noin 5 minuuttia niin on sitten taas kunnolla puhdas.

Vaihtokerroilla kun tyhjennän kupin niin pesen ensin kylmällä vedellä, ettei veri "pala" kuppiin kiinni. Kun olen pessyt kylmällä vedellä niin sen jälkeen sitten lämpimällä vedellä ja laitan taas takaisin. ELi vaihdot pyrin hoitamaan vessoissa, jossa lavuaari. Onnistuu tosi hyvin kun itsellä vaan kaksi vaihtokertaa vuorokaudessa eli voin kotona vaihtaa ja jos kylässä niin useimmissa on kyllä lavuaari vessassa ja jos ei ole niin sitten vaan pyyhin paperilla. Ja ihan hyvin hoituu siis matkat ja yökyläilyt kupin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja kuukuppiin tyytyväinen:

Kuppia ei tarvitse käyttää joka ilta, itse keitän ainoastaan kuukautisten välissä eli kun menkat loppuu niin keitän noin 5 minuuttia niin on sitten taas kunnolla puhdas.

Vaihtokerroilla kun tyhjennän kupin niin pesen ensin kylmällä vedellä, ettei veri "pala" kuppiin kiinni. Kun olen pessyt kylmällä vedellä niin sen jälkeen sitten lämpimällä vedellä ja laitan taas takaisin. ELi vaihdot pyrin hoitamaan vessoissa, jossa lavuaari. Onnistuu tosi hyvin kun itsellä vaan kaksi vaihtokertaa vuorokaudessa eli voin kotona vaihtaa ja jos kylässä niin useimmissa on kyllä lavuaari vessassa ja jos ei ole niin sitten vaan pyyhin paperilla. Ja ihan hyvin hoituu siis matkat ja yökyläilyt kupin kanssa.

SIis ei tarvitse KEITTÄÄ joka ilta.

Yhteistyössä