I olut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja @
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
@

@

Vieras
Uskaltaako I olutta juoda raskauden aikana, siinä on 2.5-2.7 % alkoholia? En tarkoita pullotolkulla kerralla vain esim. 2-3 pulloa vkossa. Tykkään kovasti oluen mausta, mutta alkoholiton olut on hirveän makuista. Toisaalta jos sikiölle on haittaa olen mielummin juomatta niin kuin tehnyt tähänkin asti. Lopetin tupakanpolton heti kun sain tietää raskaudesta eikä yhtään tee mieli röökiä, mutta joskus saunan jälkeen tekis mieli edes I olut pullo juoda. Rv on 9 nyt.

Minullekin raskauden todennut gynekologi totesi, että ihan hyvin voi ottaa joskus alkoholia lasillisen tai kaksi. Se ei kuulemma haittaa mitään, joten tuskin yksi pullo pilsneriä mitään aiheuttaa ;-)

Minulle on sanottu että Perheolut ja ykkösolut irroittaa hyvin maitoa sitten imetysaikana... Tosin kohtuudellahan sitäkin varmaan pitää juoda, mutta en kyllä ole kuullut että joku olisi humalaakaan siitä saanut... ; )
Itse olen ottanut lasillisen olutta saunan päälle. Maistuu hyvälle, eikä ainakaan minua turvota samalla tavalla kuin limpparit ja jano lähtee hyvin...

Juo rauhassa I olutta. Olen aina tykännyt kaljasta. Nyt raskauden aikana olen juonnut max 3 pulloa ykkös olutta viikossa (ruuan kanssa). On tietysti viikkoja että ei olut maistu ollenkaan. Asiaa olen kysynyt lääkäriltä. Hän sanoi että tuohon mahtuisi vielä yksi viinilasikin, eikä mitään haittaa. Etelän maissa raskaana olevat naiset juovat viiniä päivittäin ruuan kanssa.
Me suomalaiset naiset aina syyllistämme itsemme kaikesta.
On kolmas lapsi tulossa. Ei minun kaksi aikaisempaakaan lasta ole mitään FAS-lapsia, taikka jälkeenjäänneitä, tai huonosti menestyneitä koulussa. Onnea ja hyvää jatkoa kaikille jotka ovat maha pystyssä. Nauttikaa tästä ajasta.

Tuo on kyllä jo vähän naurettavaa liioittelua. Voit juoda ihan tavallista keppanaa, vaikka parikin pulloa, eikä ole mitään vaaraa, kunhan et tee sitä joka päivä. Isäni, joka on lääkäri sanoi, että riskit kasvaa jos nauttii YLI 7 annosta viikossa. Eli lasillisen viiniä (12cl)/oluen/siiderin voi ottaa ruuan kanssa joka päivä. Tietenkään ei ole hyvä nauttia niitä 7 annosta kerralla, mutta kyllähän sen jokainen tajuaa..
Neuvolassa pyritään pitämään nolla toleranssi, siksi koska on ihmisiä, jotka yhden tai kaksi otettuaan eivät pystykkään jättämään siihen. Ja Suomessa tuo alkoholi on vieläkin sellainen punainen vaate, että eihän neuvolan tädit voi sanoa, että ota vaan pari kaljaa!!

Siis tuo Nikolain alkoholiton on aivan mielettömän hyvää! Voisin kitata sitä laatikko tolkulla. Ja alkaa hyvin röyhtäyttämään...Ennen en voinut sietääkään olutta ja nyt rutkin sitä himona!

Olen samaa mieltä Haloon kanssa, että vähän pitäisi käyttää sitä omaakin järkeä. Itse juon kolmosta ja viiniä silloin tällöin raskaanakin, onko se nyt niin vakavaa? Tietääkseni alkoholin kohdalla puhutaan suurista määristä, pienet määräthän tekevät vain hyvää verenkierrolle :) Ihmiset ovat kummallisen hysteerisiä, ja se tuntuu vain kasvavan vuosi vuodelta. Nikolaita olen itsekin maistanut, ja on ihan normaalin oluen makuista, joten suosittelen sitä, jos pelkää saavansa liikaa alkoholia.

Yhteistyössä