Identtiset kaksoset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2sonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2sonen

Vieras
Identtiset kaksoset on tottakai monella tapaa eri juttu, kuin vaikka kaksoset tai sisarukset. Siihen liittyy monenlaisia tunteita. Jotkut kaksoset haluavat näyttää samalta myös pukeutumalla, jotkut haluavat poiketa toisistaan mahdollisimman paljon. Kysynkin nyt, että miksi vanhemmat yleensä vaatettavat lapset täsmälleen samalla lailla? Miksi vaikeuttaa heidän elämäänsä niin, etteivät he saa olla yksilöitä? Vaikka he ovatkin täsmälleen samannäköisiä ja muutenkin samankaltaisia, ovat he silti kaksi eri ihmistä. Luonnollisesti muut ihmiset haluavat erottaa, että kumpi on kumpi ja itsekin varmaan haluavat sitä.

Tunsin kerran identtiset kaksoset. Erotin heidät vain, jos he olivat vierekkäin. Harmitti, kun en tunnistanut heitä takaapäin ja en tiennyt kumpaa kutsua. Kerran toinen loukkaantui minulle, kun kutsuin häntä väärällä nimellä. He pukeutuivat samalla pukeutumistyylillä, mutta eri vaatteisiin. Hiukset oli värjätty ja leikattu täsmälleen samanlaisiksi.

Nykyään ei enää niin paljon samanlaisteta kaksosia. Sehän on söpöä kun ovat aina samiksia, mutta nykyisin ehkä enemmän näkee kaksosia erilaisissa vaatteissa.

Kysynkin nyt, että miksi vanhemmat yleensä vaatettavat lapset täsmälleen samalla lailla? Miksi vaikeuttaa heidän elämäänsä niin, etteivät he saa olla yksilöitä? Vaikka he ovatkin täsmälleen samannäköisiä ja muutenkin samankaltaisia, ovat he silti kaksi eri ihmistä. Luonnollisesti muut ihmiset haluavat erottaa, että kumpi on kumpi ja itsekin varmaan haluavat sitä.

No jotkut haluavat pukea koko lapsilaumansa samanlaisiin vaatteisiin, on sitä täällä palstallakin nähty, kun epätoivoisesti haettu samanlaista vaatetta eri kokoisena toisella lapselle, kun toiselle se on jo löytynyt. Ei tuolla ole välttämättä mitään tekemistä kaksosuuden kanssa.

Minulla on 5-vuotiaat kaksostytöt. Meillä on suurimpaa osaa vaatteista kaksi samanlaista kappaletta. Saavat itse valita muutamasta vaihtoehdosta, mitä laittavat päälle. Hämmästyttävän usein valitsevat samat vaatteet. Olen sanonut usein, että kannattaisi laittaa erilaiset, niin pk-kaverit*tunnistaisivat paremmin. En kuitenkaan vaadi erilaisia vaatteita.

No jotkut haluavat pukea koko lapsilaumansa samanlaisiin vaatteisiin, on sitä täällä palstallakin nähty, kun epätoivoisesti haettu samanlaista vaatetta eri kokoisena toisella lapselle, kun toiselle se on jo löytynyt. Ei tuolla ole välttämättä mitään tekemistä kaksosuuden kanssa.

Lasteni serkkujen äiti tekee usein tuota. Hän ei jaksa kuunnella sitä huutoa, jos toisella on joku vaate mitä toisella ei ole... Eivätkä ole tosiaan edes kaksoset.

Kuulin, et yks isä ei edes erottanut lapsiaan toisistaan, kun näki heitä harvemmin. Asiaa ei todellakaan auttanut se, että heidät oli puettu samalla tavalla. Siis tätä mä en tajua, et miks identtiset kaksoset pitäis pukeakin identtisiks, koska se on söpöä? Joo jotkut kaksoset pukeutuu niin omasta tahdostaan, mut onko se kotoa opittu tapa? Kun he ovat aina toimineet niin, olleet toistensa täsmälliset peilikuvat. Siinä ei ole musta väärää, jos lapset on itse näin päättäneet.

Yhteistyössä