Ideoita kaverisynttäreille ongintapusseihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli olen aina ollut vastaan näitä synttäreiden kaverilahjoja, mutta nyt 7v tyttö tahtoo ongintaa. Tai siis oikeastaan ongitaan Tähkäpään letillä, kun on Tähkäpää-aiheiset synttärit.

Mutta mitä keksisin niihin pusseihin? Mitään kauheita rahoja en aio siihen laittaa vaan panostan mieluummin tarjoiluun jne. Eilen illalla sain idean, että laittaisi kaksi Tähkäpää värityskuvaa niihin. Mies saa tulostettua töissä netistä eli se on ilmaista. Mutta mitä muuta värityskuvien lisäksi?

Kannattaako ollenkaan, kuulosta jo niin ankealta että ei voi olla kovin hyvät kekkerit tulossa. Sinun rahanahneus tekee hyvistä bileistä huonot, sijoita enemmän rahaa ja nauti.

[QUOTE="vieras";26485347]Kannattaako ollenkaan, kuulosta jo niin ankealta että ei voi olla kovin hyvät kekkerit tulossa. Sinun rahanahneus tekee hyvistä bileistä huonot, sijoita enemmän rahaa ja nauti.[/QUOTE]

Niin... lapsethan nauttii vain silloin aidosti,kun euroja on käytetty mahdollisimman paljon. No voit olla huoleti, olen taatusti käyttänyt niitäkin ja käytän vielä lisääkin. Mutta kaverilahjat on minusta naurettava jenkkien keksintö.

Kyllähän nuo värityskuvat suklaan kerakin riittää,mutta jos vielä lisäksi löytyis vaikka tähkäpää tarroja.
Mun mielestä se ettei upota kaverisynttäreihin kauheesti rahaa ei tarkoita sitä ettei voisi olla kivat juhlat.

• Tykkää
Reactions: marabou
[QUOTE="alkup";26485362]No ei tietysti tarvitse eikä saakaan olla mitään kummoisempaa. Se vaan, että äkkiä sitä tulee hintaa kun ostaa 12:sta lapselle jotain "ei kovin kummoista". :/[/QUOTE]

Tuo on totta. Mutta lapset on tosiaan tyytyväisiä jo pienestä :) ( ainakin useimmiten )

[QUOTE="alkup";26485362]No ei tietysti tarvitse eikä saakaan olla mitään kummoisempaa. Se vaan, että äkkiä sitä tulee hintaa kun ostaa 12:sta lapselle jotain "ei kovin kummoista". :/[/QUOTE]

No mihin sinä olet niitä rahojas käyttänyt kun et lahjoihin pistä mitään? kakkuako olet ostanut isolla rahalla vai?

Ihan pientä kivaa tosiaan vain, eli karkkia, tarroja, kynä, kumi tms. Ei vieraille tarvitse ostaa lahjoja, nehän tuovat sankarille. En ymmärrä tätä nykyään vallitsevaa trendiä, että vieraillekin pitäisi kovasti hienoja lahjoja antaa, ihan hullua. Kilpavarustelua, pöh. Hyvältä tuo kuulostaa ja terveeltä.

[QUOTE="vieras";26485374]No mihin sinä olet niitä rahojas käyttänyt kun et lahjoihin pistä mitään? kakkuako olet ostanut isolla rahalla vai?[/QUOTE]

Siis onko sulla lapsesi kaverisynttäreillä kallein hankinta kaverilahjat? Nehän on ihan turhat. Miksi opetat lapsia siihen, että toisen synttäreiltä saa kaikki lahjoja? Onneksi omani eivät saa kovin usein muiden synttäreiltä eivätkä sellaisia osaa odottaakaan. Iloisesti ovat yllättyneet, jos ovat joskus saaneet.

Mutta jos sua kiinnostaa niin olen ostanut mm. Tähkäpää aiheiset servetit, lautaset ja mukit sekä pöytäliinan. Ne taisi maksaa reilu 30e confetista. Lisäksi olen laittanut jo rahaa kutsuihin, kun askarreltiin tytön kanssa yhdessä ne. Olen myös tehnyt keltaisesta villalangasta pari Tähkäpään lettiä koristeluun ja sitten siihen ongintaan.

Leivon myös kakun joo (osaan itse, ei tarvi tilailla mistään) ja tietty muitakin herkkuja, en vaan ole vielä päättänyt mitä kaikkea.

[QUOTE="jes";26485380]Ihan pientä kivaa tosiaan vain, eli karkkia, tarroja, kynä, kumi tms. Ei vieraille tarvitse ostaa lahjoja, nehän tuovat sankarille. En ymmärrä tätä nykyään vallitsevaa trendiä, että vieraillekin pitäisi kovasti hienoja lahjoja antaa, ihan hullua. Kilpavarustelua, pöh. Hyvältä tuo kuulostaa ja terveeltä.[/QUOTE]

Joo minä en kans tykkää ja muuten en tähän suostuisi, mutta kun tyttö sitä nyt niin toivoo ja se sopii aiheeseen, että saavat laskea sen Tähkäpään letin "linnasta" alas kuten elokuvassakin. :) Eli perusongintaa en ottaisi ohjelmaan enkä ikinä jakaisi lähtiessä mitään pussukoita.

Muistan itse, että oli tosi hienoa saada joskus synttäreiltä mukaan sellainen paperinen "sateenvarjo" mikä oli jäätelöannoksessa. Ihan mitättömän pieni juttu ja se tosiaan riitti kun joskus satunnaisesti jossain kaverilla oli.

Yritän löytää jotain Tähkäpää aiheisia tarroja Tiimarista tai jostain alkuviikolla. Parasta ois tosiaan jos sattuis löytyyn just sitä aihetta. :)

• Tykkää
Reactions: marabou
Muuta ohjelmaa olen muuten suunnitellut, että lakkaan tyttöjen sormen ja/tai varpaiden kynnet. Mulla on aika iso valikoima erivärisiä lakkoja ja se oli tytön mielestä kiva idea. Miltä se teistä kuulostaa?

Tyttö ois myös halunnut, että teen jotai pikakampauksia hänen kavereilleen, mutta siihen sanoin että heillä voi olla jo valmiiksi tukat laitettu niin se on ehkä hankalaa. Sitä voi tietysti katsoa, että jos ei ole mitään ihmeellistä niin voin tehdäkin. Olen siis kampaaja itse joten siksi tyttö tuota ehdotti.

Nykyään lapsia opetetaan siihen hemmetin tavaran paljouteen muutenkin liikaa. TOista se oli silloin kun itse oli muksu. Aivan, juuri tuo sateenvarjo juttu oli silloin ISO juttu :)

Pusseihin voi laittaa myös herkkutarjoilua eli jakaa mahdolliset tikkarit, karkit pussukoihin. Lisäksi voi laittaa jokaiselle vaikka ilmapallot (pussillinen ilmapalloja maksaa sen pari kolme euroa ja siitä riittää yhdet kaikille), värityskuvat ym.

[QUOTE="alkup";26485383]Siis onko sulla lapsesi kaverisynttäreillä kallein hankinta kaverilahjat? Nehän on ihan turhat. Miksi opetat lapsia siihen, että toisen synttäreiltä saa kaikki lahjoja? Onneksi omani eivät saa kovin usein muiden synttäreiltä eivätkä sellaisia osaa odottaakaan. Iloisesti ovat yllättyneet, jos ovat joskus saaneet.

Mutta jos sua kiinnostaa niin olen ostanut mm. Tähkäpää aiheiset servetit, lautaset ja mukit sekä pöytäliinan. Ne taisi maksaa reilu 30e confetista. Lisäksi olen laittanut jo rahaa kutsuihin, kun askarreltiin tytön kanssa yhdessä ne. Olen myös tehnyt keltaisesta villalangasta pari Tähkäpään lettiä koristeluun ja sitten siihen ongintaan.

Leivon myös kakun joo (osaan itse, ei tarvi tilailla mistään) ja tietty muitakin herkkuja, en vaan ole vielä päättänyt mitä kaikkea.[/QUOTE]

Ei tietenkään kalleinta ole kavereille annetut voitot vaan synttärisankarin lahja tietenkin, miksi sinä et vaan osta jotain kivaa lapsille vaan tulkutat vaan rahasta, taidat olla aika köyhä, työtönkin varmaan olet. Pthyi työttömille ja köyhille!!

Kasvomaalaus ja tatuoinnit on kans kiva ohjelmanumero :)

Mietin muuten, että tatuoinnit sinne pussiin ois kivat. Olin sen jo unohtanut, mutta se tuli mulle markkinoilla mieleen yhtenä päivänä. Pitääkin kurkata jos löytäisin jostain sellaisia, että sais leikattua arkista samanlaisia tai lähes samanlaisia niin sekin ois edullinen ja lapset tykkää niistä yleensä. :)

[QUOTE="alkup";26485409]Mietin muuten, että tatuoinnit sinne pussiin ois kivat. Olin sen jo unohtanut, mutta se tuli mulle markkinoilla mieleen yhtenä päivänä. Pitääkin kurkata jos löytäisin jostain sellaisia, että sais leikattua arkista samanlaisia tai lähes samanlaisia niin sekin ois edullinen ja lapset tykkää niistä yleensä. :)[/QUOTE]
:)
JEs .

[QUOTE="vieras";26485406]Kukaanhan ei kiellä sinua elämästä köyhästi, senkus vaan lahjoitat heti kun rahaa tulee tilille niin spR:lle ne rahas.[/QUOTE]

miks ei . Eilen annoinkin rahaa keräykseen.

[QUOTE="alkup";26485394]Muuta ohjelmaa olen muuten suunnitellut, että lakkaan tyttöjen sormen ja/tai varpaiden kynnet. Mulla on aika iso valikoima erivärisiä lakkoja ja se oli tytön mielestä kiva idea. Miltä se teistä kuulostaa?

Tyttö ois myös halunnut, että teen jotai pikakampauksia hänen kavereilleen, mutta siihen sanoin että heillä voi olla jo valmiiksi tukat laitettu niin se on ehkä hankalaa. Sitä voi tietysti katsoa, että jos ei ole mitään ihmeellistä niin voin tehdäkin. Olen siis kampaaja itse joten siksi tyttö tuota ehdotti.[/QUOTE]

Kuulostaa kyllä kivalta, mutta voisiko olla, että jonkun tytön vanhemmat ei pahemmin välitä jos noin pienellä on kynnet lakattuina kun tulee kotiin? Eli kysyisin sitä kyllä ehkä etukäteen vanhemmilta, että onko ok jos kynnet lakattaisiin. Lapset varmasti tykkäisi :)

Ja siihen lahjapussi-juttuun, mun mielestä riittää ihan hyvin nuo mitä teillä jo siihen on + vaikka pari tarraa (tarviiko olla sitten aiheen mukaista? jotkut eläin tarratkin vois olla kivoja :) ) ja vaikka jokaisen pussiin yksi marianne-karkki :) Musta tuo olis ihan riittävä, eikä rahaakaan noihin menisi kuin 3-4 euroa :)