Ideoita keittiöremppaan? *kuvia*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chostra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Chostra:
Joo, toi lattia on kauhea.. Se pitäis kait purkaa kokonaan pois, on alkuperäinen. Jotain ihmemateriaalia.

Toisaalta lattiaan sopis mustavalkea, 50-lukulainen keittiösisustus kodinkoneineen ;) Semmonen baarityyli :)

Ideoikaa oheiseen keittiöön remonttiehdotuksia. Ihan hirveän suuri budjetti ei ole, joten mitään luxuskeittiötä en haaveilekaan saavani.

ihan aluksi lopettaisin tupakanpolton ja säästäisin pitkän pennin, tekisin sen jälkeen kunnon remontin!

Laita lattiaan laminaatti, ja sen värin mukaan sitten pöytätasot ym. listat. Maalaa kaapin ovet vaaleaksi ja osta kantikas pöytä. Matto pois kokonaan.
Panelin voit mös maalata vaaleaksi, kerman värinen olis kiva. Ihana keittiö sinulla on, mutta nykyinen väri varmaan kyllästyttää nopeasti? Verhot voivat olla sitten punaiset tms.

Mitä mieltä ootte tuosta kaminasta tuolla nurkassa? Pitäiskö sille tehdä jotain? Se on toisaalta lämmityksen kannalta hyvä (ja muutenkin tykkään kyllä tulisijoista) mutta se on jotenkin .. pieni.

Itse säilyttäisin kaapit, jos toimivat. Lattian repiminen/alta lautalattian kaivaminen hiominen. Tai helpompi, laminaatti pintaan. Kulkuoven maalaisin valkoiseksi... liikaa vihreetä, jos joka paikassa. Vetimet kaappeihin, kaikkiin samanlaiset / uudemmanaikaiset, muuttais heti keittiön ilmettä =) Tässä mitä minä tekisin ns.pikaremontti =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ideoikaa oheiseen keittiöön remonttiehdotuksia. Ihan hirveän suuri budjetti ei ole, joten mitään luxuskeittiötä en haaveilekaan saavani.

ihan aluksi lopettaisin tupakanpolton ja säästäisin pitkän pennin, tekisin sen jälkeen kunnon remontin!

Noniin.
Silloin kun nuo kuvat on otettu, en ole itse asunut siellä. Joten eipä ole mun tupakkakartonki joka siellä näkyy.
Palattaisko asiaan?

Alkuperäinen kirjoittaja heips:
Itse säilyttäisin kaapit, jos toimivat. Lattian repiminen/alta lautalattian kaivaminen hiominen. Tai helpompi, laminaatti pintaan. Kulkuoven maalaisin valkoiseksi... liikaa vihreetä, jos joka paikassa. Vetimet kaappeihin, kaikkiin samanlaiset / uudemmanaikaiset, muuttais heti keittiön ilmettä =) Tässä mitä minä tekisin ns.pikaremontti =)

Niin ja liesituulettimen vaihtaisin modernimpaan =)

Mä tykkäsin noista vanhoista kaapeista. Jos niiden sisusta on toimiva säästäisin ne, nehän voi myös maalata mieleisen värisiksi. Omaan silmään pahin juttu oli se lattia, jonka haluaisin ehdottomasti vaihtaa.

ton näkyvän lattian alta voipi löytyä alkuperäinen puulattia =)
Mun pikkuvinkkejä: Maalaa ton puolipaneelin uudelleen, ovet hioo ja maalaa uudelleen ja vaihtaa vetimet. Ja tietysti teidän perhettä miellyttävällä sävyllä.
Ja jos ton lattian repii auki, niin tuolla neliömäärälle uusi lattia ei maksa paljoa. (siis jos alla ei ole alkuperäistä lattiaa)

Ai laminaatin voi laittaa suoraan tuon päälle? Se oiskin helppo juttu. Tosiaan tuo lattia on ihan alkuperäinen, sen alla ei ole lautalattiaa vaan betonia tms.
Vaaleaa sävyä olen itsekin miettinyt, että jos maalais nuo ovet vaaleiksi ja panelit kanssa.
Sävyideoita kellään? :xmas:

Entäs niitä vetimiä, onko ne helppo vaihtaa vanhoihin oviin? Nuo kaapistot taitaa olla kanssa ihan alkuperäiset joltain vuodelta 50 tai 60.

Jos te aiotte maalata ne ovet, niin nehän irrotetaan joka tapauksessa siinä hommassa. Ostatte puukittiä ja kittaatte ne vetimien kolot. Siten ei haittaa, vaikka uudet vetimet eivät olisi samaa kokoa kuin nyt olevat vetimet.

Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:
Ehdottomasti säästätte kaminan, jos kerran toimii. Nykypäivänä pitää mielestäni olla joku tulisija talossa, koska sitä ei koskaan tiedä koska tulee sähkökatkos.

Hyvin toimii. Talossa on kolme muutakin tulisijaa joten kylmä ei ennätä tulla. Ajattelin muutenkin lämmittää lähinnä puilla, talossa kun on muuten sähkölämmitys.

Yhteistyössä