*ideoita* Mitä ruokaa Broiskusuikaleista??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pastaa ja kanaa (broilerisuikaleita, sipulia, ananasta tai suolakurkkua ja ranskankermaa)

Toinen on makaroni-broilerilaatikko (makaronia, broilerisuikaleita, herneitä, maissia, porkkanaa ja joko lihaliemi tai sitten ruokakermaa - esim kolmen juuston kerma on hyvää)

http://www.kotimami.vuodatus.net/blog/272454

toi oli tosi hyvää.Varsinki sen muutaman pekonin kanssa.Kyllä maistui koko perheelle ja mies tykkäs enemmän kuin paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja ihan uutta minulle:

Mä taas kuulin vähän aikaa sitte että joku sanoo broikku.. Meillä on aina lapsuudenkodista asti sanottu broiskuksi =)

Joo listalla on sitten tänää kana-ananas-kermasoosia ja pastaa, muuten olisin tehny kiusausta mut joku on käyny syömässä mun kilon peruna-sipuli pussin. Kiitos arvon palstalaiset. Miten mulla ei tullu mieleen ku vaan kanakastike ja riisi..

Palottele perunat ja sipulia pataan, lisää sinne suikaleet, vettä ja mausteita. Lisäksi sinne voi laittaa vaikkapa pähkinöitä ja ananaspaloja. Hillosipulitkin sopii lisukkeeksi hyvin. Paista kypsäksi.

Paista öljyssä sipulia, paprikasuikaleita, porkkanaa. Lisää fileet ja ruskista kypsäksi. Lisää tomaatipyree-purkki, mausteita mielesi mukaan. Lisää mukaan valmispunaviinikastikepussi ja vettä. Tulee muuten hyvää :D Äläkä unohda valkosipulia!
Tarjoa riisin tai perunan kanssa.

Broilerit uunivuokaan, päälle sipulia/purjoa ja paprikasuikaleita, mausteita oman maun mukaan ja kaiken päälle pari-kolme desiä ruokakermaa/ranskankermaa/edellämainittujen sekoitusta, johon on sekoitettu ruokalusikallisen verran vehnäjauhoja. Uuniin 225 asteeseen n. 45 minuutiksi. Toimii ainakin riisin kanssa. :)

Maailman helpoin kanakeitto: kattilaan loraus öljyä ja vähän curryä ja kun ovat lämmenneet, laitat broilerisuikaleet kattilaan myös. Anna kypsyä muutama minuutti ja kaada päälle litran verran kana/kasvislientä (kuutiosta tai fondista) sekä pussi/pari (n. 400 g) kasvissuikaleita. Kypsennä kymmenisen minuuttia ja purista keittoon puolen sitruunan mehu. Mausteeksi lopuksi joukkoon hiukkasen timjamia ja sitten syömään! Nam.

Jos tuntuu liian kevyeltä, niin perunakuutiot tai jonkinsortin makaronit sopivat myös täydentämään soppaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Soppaa?:
Maailman helpoin kanakeitto: kattilaan loraus öljyä ja vähän curryä ja kun ovat lämmenneet, laitat broilerisuikaleet kattilaan myös. Anna kypsyä muutama minuutti ja kaada päälle litran verran kana/kasvislientä (kuutiosta tai fondista) sekä pussi/pari (n. 400 g) kasvissuikaleita. Kypsennä kymmenisen minuuttia ja purista keittoon puolen sitruunan mehu. Mausteeksi lopuksi joukkoon hiukkasen timjamia ja sitten syömään! Nam.

Jos tuntuu liian kevyeltä, niin perunakuutiot tai jonkinsortin makaronit sopivat myös täydentämään soppaa. :)

Aivan, tää on ihanaa :)

Yhteistyössä