T
"terttu"
Vieras
chef nii sitä kai kutsutaan sinkkutaloudeksi missä voi syödä mitä vaan millon vaan.
ja hieman ykspuolikseks ruokavalioks.
ja hieman ykspuolikseks ruokavalioks.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
No miksi sitä "ruokaa" ei voisi tehdä sitten tuplamäärää, jos mies kerran haluaa juuri sitä syödä, eikä niitä lisukkeita, leipiä jne?
Mä söin pari tuntia sitten päivällisen. Mies kysyi, että otanko lisää (oli ihan mielettömän hyvää ruokaa, jonka kehuin maasta taivaaseen) ja sanoin, etten ota, koska en halua mitään ähkyoloa. Hetki sitten heräsin päikkäreiltä ja kun mies tuolla keittiössä hääräsi, niin pyysin häntä laittamaan mulle vielä pienen annoksen sitä ruokaa. Ja hän laittoi.
Kyllä mä iltapalaksi varmaan vielä jogurttia otan, mutta olen siis syönyt tänään lounaan, päivällisen ja vielä kolmannenkin lämpimän aterian. Enkä näe tässä ongelmaa. Ruokaa tehtiin riittävästi, joten sitä riitti kaikille ja jäi niin paljon yli, että vaikka sitä pienen annoksen hetki sitten söinkin, sitä jäi vielä huomiselle lounaallekin. Ja jos ei olisi jäänyt, oltais lounaaksi sitten tehty jotakin muuta.
Mä en ymmärrä nyt kyllä lainkaan sitä, että jos sillä ukolla on nälkä, niin miksi sitä ruokaa ei voi tehdä niin paljon, että hän, lapset ja kaikki muutkin pöydän ääreen istuvat saisivat vatsansa kunnolla täyteen?
Herkkujen suhteen olen vähän samantyylinen, kuin miehesi. Niin kauan kun herkkuja on, niitä syön. Poikkeuksena toki lasten herkut ja jos mies nyt jonkun herkun itselleen "nimeäisi", en siihen koskisi. Mutta ei ole koskaan nimennyt.
Kyllähän tuo ap:n ukko vähän epänormaalilta kuulostaa, mutta jos nyt edes siihen perus arkisyömiseen saisi helpotusta tekemällä safkaa vaikka tuplamäärän, niin aika pienellä vaivalla siitä ongelmasta mielestäni pääsisi.
Kyllä monessa perheessä tulee ihan taloudelliset reaaliteetit vastaan ruoan määrässä/laadussa. Ei kaikkien talous kestä sitä, että joku vetäisee pihvejä naamaansa joka aterialla useita kappaleita a30/kilo. Kyllä sillä "nälällä" pitää joku tolkku olla. Ei kukaan tolkuissaan oleva vedä 3-4 pihviä napaansa, vaikka niitä tarjolla olisikin.Jos tarjolla on pihvejä, perunaa ja salaattia, mä en ota lainkaan pottuja, vaan vain pihvejä ja salaattia. Ap tästä jotakin nurisi, eli että mies siis syö pihvejä enemmän, kuin niitä on henkilömäärää kohden "laskettu" olevan. Jos meilläkin oltaisiin laskettu 1 pihvi per pää ja mä söisinkin niitä kaksi, niin samassa veneessä oltais, kuin ap. Joten siltä osin tuo mun syömiseni rinnastuu ihan samaan.
Mutta kun meillä on tosiaan tapana ostaa ruokaa niin paljon, ettei tartte jokaista lihapullaa laskeskella, ei meille tule tuosta käytännön tasolla mitään ongelmaa, kuten ap:n perheessä tulee.
Meillä oli juuri eilen pihvejä ruoaksi ja olin ostanut niitä niin paljon, että yli jäi. Ja pidän tätä pelkästään positiivisena asiana...kaikki saavat napansa varmasti täyteen. Siskokin soitti, että onko ruokaa niin paljon, että hänkin mahtuu pöytään ja tottahan toki sitä oli.
Mitään hotkimisia en harrasta (paitsi kiireessä, mutta silloin mulla ei ole edes aikaa ottaa lisää, kun on kerran kiire) mutta en tosiaan pidä sitäkään kovinkaan mukavana jos pitää mennä samalle linjalle, kuin koulussa, eli 2 kalapuikkoa per ruokailija.
Tai mitä jos sä vaan poistuisit tästä ketjusta, jos noin ahdistaa?
Olen samaa mieltä kommentoijan kanssa: Olet kusipää.Tai mitä jos sä vaan poistuisit tästä ketjusta, jos noin ahdistaa?
No ei varmaan kenenkään perheessä ole joka aterialla nimenomaan pihviruokaa? Kai sitä erilaisia laatikoita, keittoja jne. myös perheissä syödään? Eikä ne ole laadullisesti yhtään huonoja ruokia, vaikka edullisempia ovatkin.
Ja pihvejä saa kyllä edullisempaankin kilohintaan, kuin 30/kilo.
Kyllä mä vielä sen 3 pihviä voin ison miehen lautasella nähdä, mutta 4 on jo kieltämättä liioiteltua isommankin ukon kohdalla, se on ihan totta.