Idiotismia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
enemmän mua pelottaa liikenteessä tyyppi joka lukee samalla päivän lehteä kun ajelee autolla, kuin tyyppi joka puhuu puhelimeen. jälkimmäinen edes katsoo tietä..

Tai juo kahvia, syö hernekeittoa, päivittää läppärillä naamakirjaa, harrastaa seksiä...Ja kaikkea tätä samaan aikaan kunhan ei puhu kännykkään! :laugh:

Noista kaikista voi muuten rapsahtaa sakot. Löytyvät tieliikennelaista kohdasta muu liikenteen vaarantaminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Noista kaikista voi muuten rapsahtaa sakot. Löytyvät tieliikennelaista kohdasta muu liikenteen vaarantaminen.

Onko ne erikseen mainittu siellä kuten kännykkä?

Ei. Laki on kirjoitettu riittävän väljäksi, jotta poliisi voi käyttää harkintaansa tilanteessa kuin tilanteessa. Tosin näitä rangaistuksia tulee pääsääntöisesti vain kolareiden yhteydessä. Olen esimerkiksi ollut paikalla kun poliisi kirjoitti kuskille sakot puukenkien käytöstä.

No te jotka vastustatte tätä lakia niin perustelkaa miksi, miten se haittaa teidän elämäänne? Miksi teille on tärkeää puhua puhelimessa ilman hands free-laitetta tai ajaa ilman turvavyötä?

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Kännykkään ei saa puhua paitsi jos se on johdolla kiinni kojelaudassa. Kertokaa miten se johto tekee siitä turvallisen?

Sulla on kädet vapaana reagoimaan nopeasti.

Siis se känny on ihan samalla tavalla kädessä mutta siitä menee johto autoon. Eli ei kädet sen vapaampana kuin ilman johtoakaan.

No te jotka vastustatte tätä lakia niin perustelkaa miksi, miten se haittaa teidän elämäänne? Miksi teille on tärkeää puhua puhelimessa ilman hands free-laitetta tai ajaa ilman turvavyötä?

Ei minua tuo laki ole häirinnyt tähänkään asti. Puhun kännyyn niin kuin ennenkin. Eli ihan sama.

Kännykkään ei saa puhua paitsi jos se on johdolla kiinni kojelaudassa. Kertokaa miten se johto tekee siitä turvallisen?

Sulla on kädet vapaana reagoimaan nopeasti.

Siis se känny on ihan samalla tavalla kädessä mutta siitä menee johto autoon. Eli ei kädet sen vapaampana kuin ilman johtoakaan.

Ai? Mä oon ilmeisesti nähnyt vaan sellaisia laitteita joissa ei tarvitse muuta tehdä kuin painaa nappia handsfree laitteestaan kun vastaa ja lopettaa puhelun ja puhelimen ei tarvitse olla kädessä.

muoks. niin siis puhuin Bluetooth-laitteista jotka "menee korvan taakse", en vanhemmista malleista joita varmaan on hankalampi käyttää mutta eipä laitteen päivityskään paljon maksa.

Ai? Mä oon ilmeisesti nähnyt vaan sellaisia laitteita joissa ei tarvitse muuta tehdä kuin painaa nappia handsfree laitteestaan kun vastaa ja lopettaa puhelun ja puhelimen ei tarvitse olla kädessä.

Laki kun sallii KIINTEÄSTI asennetun puhelimen käytön. Mutta sitä en ymmärrä että mikä siitä tekee turvallisemman. Ammattiautoilijoitahan varten se on tehty.

Tänään kaupungin keskustassa, yksisuuntaisella kaksikaistaisella tiellä oli autoja toisella kaistalla pysähtyneenä suojatiellä. Viereistä kaistaa tulee farmariauto joka ei pysähdy eikä edes hiljennä, ja me suojatietä ylittäneet saamme väistää sydän kurkussa. Farmarikuski puhui kännykään, kuinkas muuten :/ Olisi edes seurannut liikennettä samalla.

Yhteistyössä