Ihan hirveän huono omatunto sairaslomasta raskauden aikana... :( Muilla samaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mollaM.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mollaM.

Vieras
Tekis mieli mennä töihin vaikka istuminen tekee kipeää ja aiheuttaa supisteluja, olen tyhmä, tiedän :( Ei niinkään sen TYÖN takia vaan siksi, että on niin huono omatunto kun jouduin jäämään 2kk ennen äitiysloman alkua sairaslomalle. Työterv.lääkäri ja neuvolalääkäri olivat samoilla linjoilla: sairaslomalle loppuajaksi. Jotenkin vaan tuntuu "lusmulta" olla kotona seuraavat 3kk ja vain odotella vauvaa..

Onko kellään samoja ongelmia? Joku töissä tuhahti että nauti nyt kun saat koko kesän vain olla, millon viimeksi olet voinut niin tehdä ja saat siitä vielä palkkaa!! Mut en osaa ajatella asiaa noin..

ajattele niin, että tää on viimestä aikaa, kun saat olla rauhassa oman itsesi kanssa (mikäli siis ootat ekaa lasta) senjälkeen elämä ei tuu enää koskaan olemaan niin huoletonta ja spontaania, aina pitää miettiä ensin lapsi, sitten vasta muut. itse olen tismalleen samassa tilanteessa, ja äidinmaidosta saanut jo asenteen, että töitä pitää tehä vaikka pää kainalossa! mutta kun ei kertakaikkiaan pysty olla töissä, ni ei voi mitään!! (hoitoalalla olen). hirveästi ressas, ja väliin vieläkin, että miten voi olla pois töistä ym. mutta onneks mun työkaverit ihania, sanoovat just että kukaan ei saa sen suurempaa sulkaa hattuunsa, vaikka täällä puolikuolleena oliskin.. nautitaan nyt kesästä vaan, kyllä sitä kerkeää vielä töitäkin tehä!! :)

Mulla oli sama juttu :(
Kävin jopa kokeilemassa pari kertaa jos vaikka pystyisin olemaan töissä mutta viimeiset 2kk ennen äippälomaa olin saikulla. Parempi niin että saivat mulle sijaisen loppuajaksi.
Asiaa pahensi se että pystyin kuitenkin liikkumaan normaalisti mutta töihin en ollut kykenevä huonojen työasentojen työn kuormituksen ja nosteluiden takia.

Mulla oli aikanaan myös alkuun todella huono omatunto saikulle jäämisestä, etenkin, kun olo oli hyvä eikä vaarallisen korkeat verenpaineet edes tuntuneet missään. Mutta sun ja lapsesi parasta saikulla haetaan, eli pois huono omatunto!

Yhteistyössä