Ihan hirvittävän vaikea päätös.. Kumpi koira..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Seropi jossa labbis/tanskandoggia ja schäferiä vaiko sakemanni?

Molemmat narttuja.
Ekaksi koiraksi tulossa lapsiperheeseen.
Aktiivinen perhe.
Jossa paljon halua ja tahtoa opettaa/kouluttaa koiraa.

En kertakaikkisesti osai oikein päättää..

[QUOTE="mä";23357647]Vois olla aika ihana tuo sekarotuinen. Siihen mä varmaankin päätyisin :)[/QUOTE]

se on todella lutuinen ja hyvä luonteinen samoten kyllä tämä sakemannikin.. siksi tämä onkin niin vaikeaa..

Kävisin katsomassa niitä koiria ja tekisin päätöksen sitten. Valitsisin niistä sen, joka olisi käytökseltään rauhallisempi, suhtautuisi uteliaasti mutta ei säikkyisi jos sen viereen heittäisi vaikka avainnipun, ei hössöttäisi liikaa mutta ei olisi arkakaan. Ovatko nämä pentuikäisiä?

[QUOTE="vieras";23357743]Kävisin katsomassa niitä koiria ja tekisin päätöksen sitten. Valitsisin niistä sen, joka olisi käytökseltään rauhallisempi, suhtautuisi uteliaasti mutta ei säikkyisi jos sen viereen heittäisi vaikka avainnipun, ei hössöttäisi liikaa mutta ei olisi arkakaan. Ovatko nämä pentuikäisiä?[/QUOTE]

Molemmat ovat joo pentuikäisiä.
Näinhän se on varmasti tehtävä, viikonloppu menee ajellessa mutta minkäs teet :)

[QUOTE="aloittaja";23357790]muuta mainintaa ei ollut kuin että: kyynereet: 0/0, lonkat: B/B
ja hinta on puolet halvempi kuin suurimmalla osalla kyseistä rotua..[/QUOTE]

No eihän niitä voi tutkia ihan pikkupennulta, joten ei taida ihan pentu enää ollakaan? Jos on halvempi, niin onko rekisteröity kuitenkin? Älä vaan tue mitään pentutehtailijaa ostamalla halpaa pentua. Jos täysin puhdasrotuinen on rekisteröimättä, niin yleensä kasvattaja on huijari. Vanhempien terveystutkimukset tekemättä tai ovat sairaita tai kyseessä välijuoksupentue eli narttua pennutettu liian tiheään.

kysy ihmeessä, miksi myyvät halvalla? Yleensä kertoo siitä, että ko. koiralla on jotain vikaa ainakin näyttely- ja jalostustoiminnan kannalta. Kaikki viathan ei ole paha asia, mutta terveys ennen kaikkea. (Itse en siis ole näyttelyihmisiä.)

Pyydä nähdä ainakin emä! Jos sakemannin takapää on tosi alhaalla, niin itse en ottaisi. (tiedäthän, kun niillä joskus takapuoli viistää maata) Ja ehdottomasti sitten katsomaan koiria niiden kotiin, ei mihinkään bussipysäkille tms. Tärkeää nähdä, minkälaisista oloista ovat.

No eihän niitä voi tutkia ihan pikkupennulta, joten ei taida ihan pentu enää ollakaan? Jos on halvempi, niin onko rekisteröity kuitenkin? Älä vaan tue mitään pentutehtailijaa ostamalla halpaa pentua. Jos täysin puhdasrotuinen on rekisteröimättä, niin yleensä kasvattaja on huijari. Vanhempien terveystutkimukset tekemättä tai ovat sairaita tai kyseessä välijuoksupentue eli narttua pennutettu liian tiheään.

juu anteeksi nämä oli tutkittu koiran isältä.. ei ole rekisteröityjä koiria..

Mulla on ollu 2 sakemannia ja tykkään ihan älyttömästi mut kyllä mä sen sekarotuisen ottaisin. Kuulostaa kivalta. :) Mut kannattaa opiskella kaikista yhdistelmän roduista ja kysellä vanhempien luonteista ym. ja tietty kouluttaa koira.

[QUOTE="aloittaja";23357848]juu anteeksi nämä oli tutkittu koiran isältä.. ei ole rekisteröityjä koiria..[/QUOTE]

Jos se sakemanni ei ole rekisteröity, niin unohda se saman tien. Todennäköisesti emä ei täytä teveysvaatimuksia tms. hämärää on hommassa mukana.

Eli jos noista kahdesta olis pakko valita, niin ottasin sen sekarotusen. Tosin minkähän kokonen siitä mahtaa oikein kasvaa :D

rekisteröimätön on yhtä arvokas kuin sekarotuinen eli ei siitä kannata maksaa puolta rotukoiran hinnasta

Jos rotukoiran vanhemmat ovat puhdasrotuisia ja rekisteröityjä, niin jotain on pielessä, jos pentuja ei rekata

Jos se sakemanni ei ole rekisteröity, niin unohda se saman tien. Todennäköisesti emä ei täytä teveysvaatimuksia tms. hämärää on hommassa mukana.

Eli jos noista kahdesta olis pakko valita, niin ottasin sen sekarotusen. Tosin minkähän kokonen siitä mahtaa oikein kasvaa :D

Okei eli sakemanni kannattaa unohtaa..

Tää seropi miellytti meitä tosi paljon ja viikonloppuna päästäänkin paikan päälle katsomaan ja mahdollisesti ottamaan matkaan.

minkä kokoiseksi kasvaa.. hmm.. se taitaa jäädä nähtäväksi :D mutta kaunis kun mikä!!

Eli vaihtiksina seropi jossa takana rotuja joissa kaikissa on perinnöllisiä sairauksia mm. lonkissa ja kyynärissä, sekä selässä. Onko näistä yhtäkään tutkittu???

Tai

sakemanni joka ei oo rekattu, mut isällä on kuitenki tarkastustulokset.

En miettis seropia hetkeäkään. Siinnä on myös rotuja, jotka eivät varmasti tee koirasta helppoa.

Eli vaihtiksina seropi jossa takana rotuja joissa kaikissa on perinnöllisiä sairauksia mm. lonkissa ja kyynärissä, sekä selässä. Onko näistä yhtäkään tutkittu???

Tai

En miettis seropia hetkeäkään. Siinnä on myös rotuja, jotka eivät varmasti tee koirasta helppoa.

Eikö toi sakemanni sitten sun mielestä kuulosta tehtailulta? Tai siltä että jotain on pielessä, kun pentuja ei rekata?

Ei minustakaan tuo seropi ole ihanne, enkä ikinä itse ottais tuollaista yhdistelmää, mutta jos kyse on näistä kahdesta... Itse en ainakaan haluais tukea "rotukoirien" tehtailua, sillä eihän tuo saku mikään rotukoira edes ole, seropi yhtä lailla.

Tai

just.. miksi niin moni on sekarotuisia vastaan?

Minä ainakin tiedän paljon enemmän hyväpäiviä ja terveitä sekarotusia kuin vimpan puhdasrotusia.

Eikö toi sakemanni sitten sun mielestä kuulosta tehtailulta? Tai siltä että jotain on pielessä, kun pentuja ei rekata?

Ei minustakaan tuo seropi ole ihanne, enkä ikinä itse ottais tuollaista yhdistelmää, mutta jos kyse on näistä kahdesta... Itse en ainakaan haluais tukea "rotukoirien" tehtailua, sillä eihän tuo saku mikään rotukoira edes ole, seropi yhtä lailla.

Mä en ihan ekana ala syyttelemään tehtailusta tai mistään muustakaan, kun se perkeleen vahinkokin ihan on saattanu käydä ja koirien omistaja ei vaan halua rekata pentuja.

Ekaksi koiraksi ei suositella ns. kovia rotuja.
Ja tos toises on risteytetty jo niin montaa eri rotuu, et ei kiitos.Tiedä mitkä piirteet siin sit korostuu..

Mieluummin silti tuo sakemanni

[QUOTE="vieras";23358008]just.. miksi niin moni on sekarotuisia vastaan?

Minä ainakin tiedän paljon enemmän hyväpäiviä ja terveitä sekarotusia kuin vimpan puhdasrotusia.[/QUOTE]

Enkö mä just tossa kirjottanu mikä TOSSA seropissa mun mielestä on huonoa.

Kyllä mä tiedän ihan mukavia seropejakin, ihan sellasia joiden terveystarkkeihin omistaja on ollu valmis uhraamaan useita satoja euroja, koska taustalla saattaa olla aivan muuta ku terveitä koiria.

Noi kumpikaan koira ei sovi ENSIMMÄISEKSI koiraksi.

Toisekseen en ottaisi ainakaan alle kouluikäisten laseten perheeseen kumpaakaan.

Ekan koiran pitäisi olla kohtuullisen taipuisa koulutettavaksi, ei tuollainen, joka tarvitsee erittäin määrätietoisen kasvatuksen jotta siitä voi tulla tottelevainen, hyvä koira. Onhan noidenkin rotujen edutajissa niitä lussukoita, mutta sitä ei pennusta näe millainen on.

Tehkää itsellenne palvelus, ottakaa pienempi ja helpompi rotu!!! Ja siitä kannattaa oikeasti maksaa, että ottaa koiran kunnolliselta, tunnetulta kasvattajalta ja valitsee rohkean ja uteliaan pennun. Säästyy monelta murheelta.

Noi kumpikaan koira ei sovi ENSIMMÄISEKSI koiraksi.

Toisekseen en ottaisi ainakaan alle kouluikäisten laseten perheeseen kumpaakaan.

Ekan koiran pitäisi olla kohtuullisen taipuisa koulutettavaksi, ei tuollainen, joka tarvitsee erittäin määrätietoisen kasvatuksen jotta siitä voi tulla tottelevainen, hyvä koira. Onhan noidenkin rotujen edutajissa niitä lussukoita, mutta sitä ei pennusta näe millainen on.

Tehkää itsellenne palvelus, ottakaa pienempi ja helpompi rotu!!! Ja siitä kannattaa oikeasti maksaa, että ottaa koiran kunnolliselta, tunnetulta kasvattajalta ja valitsee rohkean ja uteliaan pennun. Säästyy monelta murheelta.

aina on näitä jotka sanoo et ei sovi ekaksi koiraksi ja aina tulee olemaan.

Minä itse ottaisin juuri sen koiran joka minu ittiäni miellyttäs ja täten sen kautta huvittas tehdä sen kanssa hommaa. Kuka ylipäätään haluaisi koiran josta ei pidä??

ap ota just se minkö ITSE halua, ihan varmasti saatte siitä hyvän ja teidän oloisen koiran kun vaan viitsitte nähdä vaivaa/tehdä töitä sen eteen.
Kuka vaan pystyy siihen kun tahtoa ja halua on.

Yhteistyössä