Ihan kauheeta tämä virtsankarkailu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aargh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aargh

Vieras
Mulla on raskausviikkoja vasta 20 ja risat ja hirveä yskä. On todella noloa, kun aina yskiessä lirahtaa ainakin teelusikallinen housuihin. Kävinkin jo ostamassa inkontinenssisuojia...

Vieläkö ehtii treenaamaan lihaksia ennen synnytystä jollain apteekkivehkeellä?
Mitä laitetta suosittelette?
Kai raskauden aikana saa käyttää jotain kuulia tms. Vai onko liian suuri infektioriski tai jotain? Mulla ei ole koskaan ollut mitään kuulia, joten en tiedä saako ne desinfioitua kunnolla. Ei kai niissä ole mitään saumoja tai reikiä?

Kuulia ei suositella raskauden aikana. Se on hätävarjelun liioittelua, mutta silti. Voit treenata lantiopohjan lihaksia ilman kuuliakin. Jos kohtu painaa pahasti virtsarakkoa, niin ei sille kyllä välttämättä ole paljoa tehtävissä, ei muuta kuin vaippoja housuihin:)

Hei!

Nimeni on Manda Karlsson ja opiskelen kätilöksi Arcada-korkeakoulussa. Olen käyttänyt tätä keskustelua opinnäytetyötä varten. Työ on analyysi virtsankarkailusta kärsivien tuoreiden äitien kokemuksista ja tietämyksestä aiheesta. Kaikki kommentit käsitellään anonyymina, enkä viita tähän keskusteluun tai mainitse foorumin nimeä tekstissä. Minuun voi olla yhteydessä sähköpostitse (manda.karlsson@arcada.fi) jos on kysymyksiä tai haluaa lukea opinnäytetyön.

Ystävällisin terveisin,

Manda Karlsson

Yhteistyössä