Ihan oikeesti näitä mun mietteitä. :D

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
:D :D

Kaikkea ajankohtaista... :whistle:

Juttelin siskoni kanssa tänään lasten nimistä. Siskolla lapsia, meillä sitä ekaa vasta yritellään. Eli periaatteessa siskolla on realistisemmat ja "oikeemmat" ajankohdat miettiä noita nimiä kuin mulla. ..kai..

No joka tapauksessa. Mä oon vuosia jo ajatellut, että jos saan joskus tyttären, siitä tulee tietyn niminen. Ukon kanssakin tästä ollaan juteltu ja ukko tykkää siitä nimestä kanssa.

Mutta sitten sisko alkoi tänään sanoa, et he on ukkonsa kanssa päättäneet, et jos heille tulee seuraavaksi tyttö, niin siitä tulee just tämän niminen, joka meillekin on ajateltu. :snotty: Eivät siis tienneet näistä meidän aatteista, mut kuulemma ukkonsa tykkää hiiiiiiirveesti siitä nimestä ja on joku sen vanha suvun nimi (niiden suvussa ollut). Siskoni ei edes tiedä, että meillä yritellään vauvaa...

Tuli sit vähän höh-olo. Ensinnäkin pitänee alkaa varautua siihen, et en sitten itse ehdikään pistää mahdolliselle tyttärelleni koskaan tuota nimeä, mut sit toisekseen, jos mä vaikka sattuisinkin saamaan tyttären ensin, tiedän, et siskolle tulis tämä sama olo kuin mulle...

Niin.. ja se pointti. Miksi on pakko "varailla" noita nimiä tolleen? Jos pitäis itsellään omat haaveensa niin ei tarvis munkin viettää lauantai-iltaani murehtien tämmöisiä... :saint:

Mä olen aina miettinyt ennen lapsia että voi ei jos meidän joku sukulainen tai ihan kaveri saisi lapsen ja antaisi mun keksimän nimen..tätä mä mietin silloin kauan aikaa ennen ekaa lasta,sillä mä olen päättänyt kaikkien lastemme nimet jo nuorena tyttönä.Onneksi vielä kukaan ei ole ehtinyt antaa omalleen samaa nimeä..

miks luovutat nimen siskolles? tiedän perheen jonka kaikilla 4 lapsella on pojat ilari ja jaakko. eivät siis ole välittäneet et serkut on samannimisiä. kun siis ovat kukin perhe tyukänneet noista nimistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Monsoon:
Mä olen aina miettinyt ennen lapsia että voi ei jos meidän joku sukulainen tai ihan kaveri saisi lapsen ja antaisi mun keksimän nimen..tätä mä mietin silloin kauan aikaa ennen ekaa lasta,sillä mä olen päättänyt kaikkien lastemme nimet jo nuorena tyttönä.Onneksi vielä kukaan ei ole ehtinyt antaa omalleen samaa nimeä..

Ihanaa! ...siis ihanaa, että oikeesti löyty joku samanlainen. :D

Mä oon kanssa jo lapsesta asti miettinyt, että minkä nimisiä lapsia joskus tahtoisin. Joo, enhän mä vielä tiedä, tuleeko niitä edes, mutta silti. Ja sitten kun olen itse jo vuosia ajatellut, että tyttärestäni tulis se ja se, miten sitten suu pannaan, jos sisko ehtii ensin.

Mulla on ilmeisesti pelottavan samanlainen nimimaku siskon kanssa. Se antoi jo mun kummilapselleni nimen, jota olin ajatellut, että jos joskus saan pojan... Mut onneksi se nimi oli semmoinen kolmannelle, neljännelle pojalle annettava nimi, niin se ei tuntunut vielä niin "isolle" menetykselle... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja VIEKKU:
miks luovutat nimen siskolles? tiedän perheen jonka kaikilla 4 lapsella on pojat ilari ja jaakko. eivät siis ole välittäneet et serkut on samannimisiä. kun siis ovat kukin perhe tyukänneet noista nimistä.

Mun kaksi serkkuani antoi tytöilleen samat nimet ja se tuntui jotenkin hassulta kyllä. Ja tuntuu edelleen. ..joten musta niinkin läheisillä sukulaisilla kuin mun ja siskoni lapset (serkukset) ei tarvi olla sama nimi. Eli siis, jos sisko ehtii ensin... Bugger. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja Monsoon:

Ihanaa! ...siis ihanaa, että oikeesti löyty joku samanlainen. :D

Mä oon kanssa jo lapsesta asti miettinyt, että minkä nimisiä lapsia joskus tahtoisin. Joo, enhän mä vielä tiedä, tuleeko niitä edes, mutta silti. Ja sitten kun olen itse jo vuosia ajatellut, että tyttärestäni tulis se ja se, miten sitten suu pannaan, jos sisko ehtii ensin.

Mulla on ilmeisesti pelottavan samanlainen nimimaku siskon kanssa. Se antoi jo mun kummilapselleni nimen, jota olin ajatellut, että jos joskus saan pojan... Mut onneksi se nimi oli semmoinen kolmannelle, neljännelle pojalle annettava nimi, niin se ei tuntunut vielä niin "isolle" menetykselle... :ashamed:

Mäkään en ole sanonut kun silloin esikoisesta ihan miehelle ja omalle äidille että mikä on nimi jos tulee tyttö ja mikä jos tulee poika..me kun alettiin seurustelemaan miehen kanssa ja oli jo puhetta lapsista niin hyvissä ajoin ilmoitin että muuten jos me joskus saadaan lapsia niin nimet on nämä eikä niistä keskustella..ja olen pääni saanut pitää näiden kahden kanssa..tosin ekasta mies kysyi että olisko joku muukin ehdolla,mut mä pidin pääni..

Onneksi meillä on tosi pieni suku
;)

Ei kai se varsinaisesti ole este, vaikka sun siskolla oliskin jo sen niminen. Tietty voi vähän kysellä, että haittaako niitä, jos laitat saman nimen. On meillä ainaki samanniminen poika kuin mun siskolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Nöf nöf täti:
Älä huoli, kyllä me täällä sun tytölle hyvä nimi keksitään sitten kun sen aika tulee ja pojalle kans ;)

Mutta mulla on jo ekalle ja tokalle tytölle sekä ekalle, tokalle ja kolmannelle pojalle nimet valmiina. Neljännelle pojalle olis ollut, mut kun sen sisko jo vei. :laugh:

Jooh... Tiiän tiiän sanomattakin. :ashamed:

Mä oon aika halunnut antaa mahdolliselle pojalleni tietyn nimen. No saman niminen opiskelukaverini ihastui muhun ja yritti mua pitkän aikaa. Nykyään ollaan kavereita sen kanssa.

Että mies ei todellakaan suostuisi antamaan sitä nimeä enää, jos poika saatais! :/

Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
Mä oon aika halunnut antaa mahdolliselle pojalleni tietyn nimen. No saman niminen opiskelukaverini ihastui muhun ja yritti mua pitkän aikaa. Nykyään ollaan kavereita sen kanssa.

Että mies ei todellakaan suostuisi antamaan sitä nimeä enää, jos poika saatais! :/

Tämäkin on typerää. Siis jos nimet menevät jotenkin "pilalle". Mun kolmas vaihtoehto tyttärelle meni pilalle, kun tapasin ekan sen nimisen ihmisen ja ...no kauniisti sanottuna meillä ei sitten yhtään osunu kemiat yhteen... :snotty: Joten nyt en voi enää laittaa sitä nimeä, kun siitä tulee aina se yks mieleen. :kieh:

Tämäkin on typerää. Siis jos nimet menevät jotenkin "pilalle". Mun kolmas vaihtoehto tyttärelle meni pilalle, kun tapasin ekan sen nimisen ihmisen ja ...no kauniisti sanottuna meillä ei sitten yhtään osunu kemiat yhteen... :snotty: Joten nyt en voi enää laittaa sitä nimeä, kun siitä tulee aina se yks mieleen. :kieh:

Ei varmaan tulis kauaa vain se yks mieleen :D

Ei varmaan tulis kauaa vain se yks mieleen :D

Juu ei... mut jotenkin laimeni into käyttää sitä nimeä. :D

Mutta nyt kulkaas siskot peukut pystyyn, että meillä on tässä kuussa tärpännyt ja luvassa on lisää hameväkeä tähän taloon. ...jotta ehdin nimiapajille ennen siskoani... :whistle:

Jos nimi on sellainen, että voit luopua siitä, niin sitten vain uusia katsastamaan. Harmihan se on, että tällainen sattuma sattuu omalle kohdalle. Yksi vaihtoehto on, että sanot siskollesi ihan suoraan tästä ja kysyt onko ok, jos annat nimen vaikka toiseksi nimeksi, koska se on tärkeä sinullekin. Meillä esimerkiksi kolmannen pojan toinen nimi on sama kuin minun isälläni. Mietin ensin, että mitäköhän isä mahtaa tuumia, mutta hänestä se oli oiva idea :D

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaParkula:
Jos nimi on sellainen, että voit luopua siitä, niin sitten vain uusia katsastamaan. Harmihan se on, että tällainen sattuma sattuu omalle kohdalle. Yksi vaihtoehto on, että sanot siskollesi ihan suoraan tästä ja kysyt onko ok, jos annat nimen vaikka toiseksi nimeksi, koska se on tärkeä sinullekin. Meillä esimerkiksi kolmannen pojan toinen nimi on sama kuin minun isälläni. Mietin ensin, että mitäköhän isä mahtaa tuumia, mutta hänestä se oli oiva idea :D

Niin... Mä tahtoisin juuri tuon nimen kuitenkin juuri etunimeksi.. :snotty:

Sitä en tiiä, kannattaisko sittenkin kertoa siskolle, että yritetään vauvaa. Koska toisaalta en usko, että ois tämmöisiä alkanut rupatella tänään, jos oisi tiennyt, että aihe voi olla hyvinkin ajankohtainen myös meillä... (toivotaan ainakin niin) :D

Yhteistyössä