Ihan paras synttärilahja!! *kuva*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihania! Mä haluaisin, mutta en osaa kutoa mitään, kerran yritin tehdä kaulaliinaa ja ihmettelin kun lankaa menee eikä homma juuri etene, ja jotenkin paksultakin se tuntu :). Äiti tuli sitten katsomaan, ja olinkin kutonut sellaista pussia (ei ollu toi nurjan tekeminen hallussa :)). Nyt joulupukki toi mulle lankaa, puikot ja ohjeet, ja olen mä jo varmaan 50cm saanu kaulaliinaa kudottua. Ohjeista tosin en ymmärtäny, mutta äiti ja sisko neuvoo ja korjaa aina tarvittaessa :).

Ihania! Mä haluaisin, mutta en osaa kutoa mitään, kerran yritin tehdä kaulaliinaa ja ihmettelin kun lankaa menee eikä homma juuri etene, ja jotenkin paksultakin se tuntu :). Äiti tuli sitten katsomaan, ja olinkin kutonut sellaista pussia (ei ollu toi nurjan tekeminen hallussa :)). Nyt joulupukki toi mulle lankaa, puikot ja ohjeet, ja olen mä jo varmaan 50cm saanu kaulaliinaa kudottua. Ohjeista tosin en ymmärtäny, mutta äiti ja sisko neuvoo ja korjaa aina tarvittaessa :).

No mut siitä se lähtee! :)

Mua harmittaa ku oon purkanu ekan tekemäni villapuseron, sitä ois hauska esitellä näin 17 neulomisvuoden jälkeen, se oli kertakaikkisen kamala! :laugh: Leveyssuunnassa siihen ois mahtunu kolme mua, se oli vähän liian lyhyt ja lisäks siinä oli kaiken maailman reikiä ja vaik mitä :D Ja kaula-aukko oli nii iso et se holahti suorilta läpi :laugh: Mut mä en suostunu sillo purkaa yhtään joten sellane siitä sit tuli :D

Tuollaanen liike olis mun paratiisi! Tampereelle olen menossa 13. päivä, mutta "onneksi" ei ole rahaa ostella lankoja.

Nyt on työn alla yhden palstalaasen tilaamat pitkävartiset sukat.

Tuollaanen liike olis mun paratiisi! Tampereelle olen menossa 13. päivä, mutta "onneksi" ei ole rahaa ostella lankoja.

Nyt on työn alla yhden palstalaasen tilaamat pitkävartiset sukat.

Kylhän tuo vähän sellanen oli ku ois taivaaseen päässy :D

Mul on ny vaiheessa taikajakku, ollu jo jonku aikaa mut voipi olla et täytyy alottaa jotai uutta.. :whistle:

Mua harmiitta niin paljon,että en osaa tehä villasukan kantapäätä!!! oon monesti kokeillu ja kattonu netistä ohjeita,mut ikinä en anna itelleni anteeks että en kuunnellu kunnolla kässän tunneilla :( Meil ois villasukka tarvetta ja olen yrittänyt tehdä,mutta ei siitä mitään tuu,prkl!!

Mua harmiitta niin paljon,että en osaa tehä villasukan kantapäätä!!! oon monesti kokeillu ja kattonu netistä ohjeita,mut ikinä en anna itelleni anteeks että en kuunnellu kunnolla kässän tunneilla :( Meil ois villasukka tarvetta ja olen yrittänyt tehdä,mutta ei siitä mitään tuu,prkl!!

En mäkään kässän tunneilla kantapäätä oppinu, kyl se sillo meni täysin ohi.. Ootko kokeillu kuvallisia ohjeita?? Käspaikasta, Novitalta tai Garnstudiolta? Se on loppupeleissä yllättävän helppo. Mulla kesti vuosia ennenku uskalsin kokeilla mut lopulta totesin ettei se niin kauheen vaikee olekaan :)

Toi delano (?) näyttää ihanalta, onko se jotain huopuvaa juttua??

Ai että jos mäkin pääsisin tolleen lankakauppaan :p inhottaa kun aina on pienellä budjetilla liikkeellä ja se rajottaa kaikkien ihanien lankojen hamstrausta. Seuraavana pitäis tehdä esikoiselle villatakki ja lähteä katselemaan lankoja siihen (eli saa mennä katselemaan ale hyllyjen tarjontaa...)

Tosin mun mies kyllä sanoi että ostaa mulle Wiin synttärilahjaksi, kyllä sekin mulle kelpaa :D

Kantapää on oikeasti ihan helppo kun sen hoksaa. Voin koettaa laittaa simppelin slityksen jos haluat

Toi delano (?) näyttää ihanalta, onko se jotain huopuvaa juttua??

Ai että jos mäkin pääsisin tolleen lankakauppaan :p inhottaa kun aina on pienellä budjetilla liikkeellä ja se rajottaa kaikkien ihanien lankojen hamstrausta. Seuraavana pitäis tehdä esikoiselle villatakki ja lähteä katselemaan lankoja siihen (eli saa mennä katselemaan ale hyllyjen tarjontaa...)

Tosin mun mies kyllä sanoi että ostaa mulle Wiin synttärilahjaksi, kyllä sekin mulle kelpaa :D

Ei oo, siinä on 5% alpakkaa, 5%mohairia, 10% villaa ja 80% akryyliä. Mut tosi ihanaa lankaa :)

Tooooodella harvoin mäkin pääsen tälleen lankaostoksille et mut paiskataa kauppaa ja sanotaa et osta mitä haluut. Ja sit viel yllytetää et ooks ny varma et toi riittää, otetaa nyt toinenki paketti.. :laugh:

Eihän se wiikään ole yhtään huono synttärilahja :D

Yhteistyössä