Ihan v*tun kiva perhe mulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermot meni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermot meni

Vieras
Lapset on syöneet aamupalan, koulussa ruuan, välipalan ja söivät muroja ja leipää kun tulin viideltä kotiin töistä. Olivat myös syöneet eilisen munakkaan.
Ja sitten kun mä aloin laittaa itelleni ruokaa (olen syönyt tänään tasan yhden kerran), niin jo olivat kaikki vinkumassa että on nälkä ja nälkään kuolee jne. Heti siltä istumalta. Vaikka olivat jo syöneet aiemmin.

Meni niin hermot. Ne kolme kananpalaa jotka itselleni olin paistamassa, annoin noille. Ihan sama. Hain pakkasesta kalapuikkoja ja seitifileitä, paistan nekin ja syötän noille. Ja kas kummaa, maha onkin ihan "täynnä" siitä yhdestä perkeleen kananpalasesta.

Eli siis suomeksi, niillä ei edes ollut nälkä, mutta aina, joka ikisen kerran kun MÄ yritän jotain suuhuni laittaa, on vähintään kolme nälkään kuolevaa vinkumassa vieressä. Ihan saatanan sama. Syötin noille kaikki, eipä mun tartte mitään syödäkään. Tää äiti elää pyhällä hengellä. V*ttu.

Ja joo. On nälkä. Ja väsyttää. Ja itkettää.
Ja oon lapsellinen. Mutta mä en jaksa tätä. En sitten syö. En enää ikinä.

Niiiin tutun kuullosta! :D
Vaikka sillon ei naurata ei yhtään :snotty:
Pitäs olla helvetin pikajuna joskus..kieuhuu "välillä" :O

Jaksuja kovasti sinne! :)
Ja syö.. muista se! ;)

No mä ainakin sanoisin, että nämä on mulle, syön ensin itse ja annan sitten teille. Kyllä, mä olen niin paska mutsi että syön itse ensin. Koska jos mulla on kamala nälkä, mistään ei tule mitään. Ja kerran lapset oli syöneet jo, niin hyvin joutivat odottaa mun syömiseni ajan (sun esimerkissäsi ).

En ymmärrä tuollaista marttyyriutta. Olisit syönyt ja antanut kersoille sen jälkeen lisää, jos olisivat vielä halunneet.

no huh. onko oikeasti paha juttu jos lapsilla on nälkä? koulun ruoka on huonoa ja harva lapsi saa sillä mahan täyteen. meidän lapsilla hirveä nälkä koulun jälkeen. ja muroilla ei tule myöskään maha täyteen. ja eilisestä munakkaasta tuskin kaikille riitti.

Mutta ymmärrän kyllä ahdistuksen. Minua väsyttää ihan samalla tavalla se jatkuva nälklä ja sen huutaminen. Kun koulusta tullaan huudetaan nälkää ja kohta taas huudetaan nälkää. Se on rankkaa tarjota sitä sapuskaa jatkuvasti.

Tiedän tunteen.

Hassua, mut meidän lapsilla on kans aina nälkä kun näkevät minut tai kun tullaa jostain kotiin ja vaikka oltais just syöty.
Mä ymmärrän sinun ajatukset ihan täysin. Halaus.

Okei. Ensiksikin, voimia sinulle tuohon arkeen.
Eikö teillä ole ruoka aikoja? Siis ihmettelen vähän, että miten teillä ruokailut menee. Kuulostaa nimittäin siltä, että ruokaa saa jos osaa kinuta, mutta kinuaminenkin voi tulla väärään aikaan. Ja etkö itse saa syötyä sillä aikaa kun lapset ovat koulussa?
Olen vähän hämmentynyt.

Tiedän tunteen! Aina kun menen meidän ainokaiseen vessaan, niin heti on jollakulla muulla hätä. Aina kun puhun puhelemissa, niin alkaa huomionhaku älämölä. Jos hetken haluaisin istahtaa rauhassa, niin ollaan roikkumassa kiinni. Jos kerrankin haluisin katsoa jotain ohjelmaa, niin sitten tulee mies ja vaihtaa kanavaa...

koululaisella ihan varmasti on nälkä iltapäivällä ja haluaa lämpöisen ruoan.
munakkaalla ja muroillako niiden tulisi aamuun pärjätä?
Itse olen koulun keittäjä,ja jo nyt kannan huolta kuinka jotkut lapset pärjäävät joululoman kun eivät saa koulun tarjoamaa aamupalaa,lounasta ja välipalaa,eikä kotonaan lämmintä ruokaa.

Mä oon päivät töissä, jos en ehdi siellä syömään niin seuraava mahis on kotona. Ja tänään oli taas sellainen päivä. Mä oon ihan hemmetin väsynyt ja poikki ja nälkäinen eikä mun pinna riitä siihen että takuulla kylläiset lapset tulevat kinuamaan MUN ruokaa!! Niillä EI ollut nälkä, ei tasan ollut, näkihän sen jo siitäkin että yhden rintafilepalan syötyään oli jo mahat ihan täynnä. Kunhan vaan vinkuivat kun näkivät että mä yritän jotain syödä. Se on aina tää ihan sama juttu. Aina.

Ei sillä ole mitään väliä, vaikka mä syöttäisin nuo ensin. Yleensä teen ruuan kello kuudeksi ja syötän noi ja sitten vasta syön itse, mutta silloinkin on ihan sama juttu. Niinkuin tänäänkin. Ja siihen ei kenenkään lapset kuole, että _joskus_ on päiviä jolloin mennään vaan yhdellä lämpimällä aterialla. Kylmäkin ruoka on ruokaa ja täyttää vatsan ihan samalla tavalla.

[QUOTE="joo";22684071]no huh. onko oikeasti paha juttu jos lapsilla on nälkä? koulun ruoka on huonoa ja harva lapsi saa sillä mahan täyteen. meidän lapsilla hirveä nälkä koulun jälkeen. ja muroilla ei tule myöskään maha täyteen. ja eilisestä munakkaasta tuskin kaikille riitti.

Mutta ymmärrän kyllä ahdistuksen. Minua väsyttää ihan samalla tavalla se jatkuva nälklä ja sen huutaminen. Kun koulusta tullaan huudetaan nälkää ja kohta taas huudetaan nälkää. Se on rankkaa tarjota sitä sapuskaa jatkuvasti.

Tiedän tunteen.[/QUOTE]

Ja miten monesti olenkaan toivonut että mieheni olisi töissä ravintolassa tai jossain ruokalassa ja kantaisi kotiin sapuskaa tai laittaisi kotona himona hyvää ruokaa.

Se sapuskan laittaminen kun huudetaan nälkää on tosi rankkaa. Ja usein harmittaa kun mies tulee lähes aina vaan valmiille.

Siis itselle kyllä nyt otti korvaan tuo, että lapset saa muroja, kun itsellesi valmistat kunnon ruokaa? Eikö teillä tehdä kotona ruokaa lapsille ollenkaan vai mitä ne syö? Välipaloja vaan kotona?
Kyllä kannattais ehkä harkita jotain ruoka-aikojen organisointia. Aamupala, kouluruoka, välipala ja sitten kotona laitettu lämmin ruoka ja iltapala, jos vielä jollain on nälkä. Mutta mä en käsitä yhtään tuota, että VAIN itselles kokkaat jos lapsillas on nälkä.

MIKSI ettei voi syödä koko poppoo samaan aikaan? Luulisi, että siinä samalla kun OMAN ruokasi valmistat, valmistaisit ruoan koko sakille. Miksi tosiaan lapsille jotain murohöttöä ja itsellesi lämmintä ruokaa..?

[QUOTE="Vieras vaan";22684132]Siis itselle kyllä nyt otti korvaan tuo, että lapset saa muroja, kun itsellesi valmistat kunnon ruokaa? Eikö teillä tehdä kotona ruokaa lapsille ollenkaan vai mitä ne syö? Välipaloja vaan kotona?
Kyllä kannattais ehkä harkita jotain ruoka-aikojen organisointia. Aamupala, kouluruoka, välipala ja sitten kotona laitettu lämmin ruoka ja iltapala, jos vielä jollain on nälkä. Mutta mä en käsitä yhtään tuota, että VAIN itselles kokkaat jos lapsillas on nälkä.[/QUOTE]

Voisitko mitenkään lukea noita mun viestejä ja vielä ymmärtääkin lukemaasi? Ja jos haluat riitaa haastaa provoilemalla niin painu jonnekin muualle. Mä en nyt todellakaan jaksa.

Ei muroilla jaksa, eikä eilisillä munakkailla. Ja kyllähän jonkun alakoululaisen maha täyttyy kanan rintapalasta. Meillä täyttyy kyllä koivestakin. Silti heillä todennäköisesti oli nälkä kun ruokaa pyysivät.

Eikö miehesi voisi tehdä joskus perheelle lämpimän ruoan? Jos ottaa voimille, niin kuin se jatkuva toisten palveleminen ja toisille eläminen kyllä useimmilla ottaa.

Joo ei ne murot ja leipä pidä nälkää kuin minuutin. Olisit vaan heti paistanut kaikille sitä kanaa ja olisitte istuneet kaikki samaan pöytään syömään yhtä aikaa niin kaikki olisi ollut tyytyväisiä. Ei voi olla niin vaikeaa.

Ei sillä ole mitään väliä, vaikka mä syöttäisin nuo ensin. Yleensä teen ruuan kello kuudeksi ja syötän noi ja sitten vasta syön itse, mutta silloinkin on ihan sama juttu. Niinkuin tänäänkin. Ja siihen ei kenenkään lapset kuole, että _joskus_ on päiviä jolloin mennään vaan yhdellä lämpimällä aterialla. Kylmäkin ruoka on ruokaa ja täyttää vatsan ihan samalla tavalla.

No milkset tee niin, että syöt itse ensin? Sanot vaan, että nyt hiljaa, mä syön ensin ja annan sitten teille.

Tai miksette syö yhdessä koko perhe?

Jepjep,lasten vikahan se on että äiti ei syö päivän aikana kunnolla ja tulee väsy-nälkä-kiukkusena kotiin. Jos on mahdotonta opettaa lapsille "te söitte just,nyt on äitin vuoro syödä" niin opettele edes itse syömään ennen tollasta tilannetta. Jos ei muu onnistu,niin voisitko syödä edes jonkun hedelmän kotimatkalla tai heti kun tulet kotiin? Sillä sais pahimman nälän pois ja verensokerin sen verran kohotettua ettei heti menis hermot. Ja tosiaan,niinku joku toinenkin sanoi - opetelkaa koko perhe tapa että syötte päivällistä yhdessä esim klo 18. Jos tuut useimmiten viideltä kotiin niin tunnissa ehdit hengähtää hetken ja laittaa ruoan. Ja lapset oppii olemaan vinkumatta nälkäkuolemaa kun tietävät että kuudelta saa ruokaa. sitä ennen voi syödä (jos nälkä) hedelmää/muroja ja leipää.

Uaaaah!!!

SIKSI kun mulla meni tänään töissä pitkään, eilistä ruokaa oli jääkaapissa ja nuo osaavat itsekin syödä kaapista leipää, muroja, mysliä, hedelmiä jne jos nälkä on. Että SIKSI mä en tänään töistä tultuani klo 18.00 jaksanut enää alkaa vääntämään mitään LÄMMINTÄ ruokaa noille, kun niillä ei enää edes ollut nälkä. Ja SIKSI mä aloin paistamaan itselleni pari palaa kanan rintafilettä, koska MULLA ON NÄLKÄ kun en ole ehtinyt koko perkeleen päivänä suuhuni laittamaan mitään muuta kuin yhden hemmetin kinkunpalasen!!

Jos te muutamat ette vieläkään tajunneet, niin ei sitten väkisin.