Ihan v*tun kiva perhe mulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermot meni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapset oli jo syöneet ne eiliset ruuat. Sen takia ap arveli ettei niillä voi olla enään nälkä. Ja joutu paistelemaan kanaa, kun varmasti oli kotimatkalla ajatellu et ihanaa, eiliset mikroon vaan ja mahaan!

Niinä harvoina kertoina kun mies on ruokkinut lapset, laittanut ja tarjonnut lämpimän ruoan, ja itse tulen myöhemmin, olen ehkä laittanut tullessani ruoan vain itselleni. (jos miehen laittama on loppunut kesken tai jos siitä jää sopivasti seuraavaan päivän niin ehkä olen päättänyt laitta itselleni jotai muuta). Mutta tuolloin lapset on jo ruokittu lämpimällä ruoalla, tehty läksyt ja huomioitu eivätkä edes ole huutamassa nälkäänsä siinä vieressä. Muuten en voi oikein kuvitella että laittaisin vaan itselleni.

Yritä saada miestä osallistumaan enemmän.

[QUOTE="vieras";22684412]Mielestäni on kohtuutonta olettaa, että lapset ajattelisivat asian samalla tavoin kuin aikuiset. Lapset ovat lapsia, ja syyttömiä siihen että äitiä kiukuttaa oma syömättömyytensä.[/QUOTE]

Siksipä äidin täytyykin huolehtia itse omasta hyvinvoinnistaan ja olla ihan reippaasti itsekäs. Musta tulee ihan hirveä jos en saa ruokaa ja mistään ei tule mitään eikä tuohon tilaan todellakaan auta mikään pelkkä hedelmä, siksi olisin varmaan tuossa tilanteessa käynyt kaikessa hiljaisuudessa ja lapsille kertomatta syömässä jonkun pikaruoka-aterian tms. ennen kotiin menoa. Ja sit jos kotona olisi ollut kauhea kitinä ja väninä päällä, olisin vaan muistellut hekumoiden tuota yksityistä, rauhallista herkkuhetkeäni. Tai sit olisin vaan sanonut että nyt pois keittiöstä, äiti syö nyt ja teidän vuoro on sen jälkeen kun äiti on syönyt ja jaksaa miettiä mitä ruokaa teille laittaa.

Lapset nyt vaan on pohjattoman itsekkäitä, ei useimmilta voi muuta odottaakaan. Evoluutio on ohjeistanut ne vastasyntyneestä murkkuun vaikka imemään vanhempansa kuiviin, jotta selviäisivät itse ja siltä se usein varmasti tuntuukin. Mut jos äiti muistaa joka päivä hemmotella ja huomioida itse itseään, sitä kestää paremmmin. Marttyyrimeinistä kärsii eniten lopulta kaikki. Ymmärrän sua kuitenkin hyvin. Toivottavasti miehesi asenne ei ole lapsellinen.

Kyllä mä ymmärrän ap:ta, ei ne lapset ollu oikeesti nälkäsiä, nehän oli syöneet aamupalan, lounaan koulussa, välipalan kotiin tultuaan ja sen välipalan lisäksi vielä muroja ja munakkaan loput! Eli pari kertaa olivat jo ehtineet neljän tunnin aikana syödä...

Itse tein tuota samaa pienenä, tulin koulusta kotiin, söin välipalan, ja kun äiti paria tuntia myöhemmin tuli kotiin, oli mulla yhtäkkiä "hirveä nälkä", joka johtui tasan siitä, että äiti toi mukanaan tuoretta leipää, makkaraa leivän päälle jne... Alkoi tehdä mieli, vaikka oikea nälkä ei ollutkaan.

Meillä tehdään kyllä kaikille lämmin iltaruoka, vaikka lapset olisivatkin naahineet muroja yms. mikä ei ole sallittua välipalan ulkopuolella. Tässä tapauksessa olisi mies luultavasti ollut kotona tekemässä sen iltaruoan kaikille, jos itselläni olisi mennyt pidempään.

On se v*ttu kumma kun ei äiti osaa ruoka-aikoja pitää talossa. Sitten v*ttu inistään täällä kun lapsilla on nälkä. Ja on se v*ttu kumma kun niistä kanafileistä ei voinut tehdä esim. risottoa josta riittää koko perheelle. uus avuttomuus huipussaan...

[QUOTE="vieras";22684527]No enpä nyt sanoisi, ellei sitten sulata ihan suoraan vaan jotain valmista pakastimesta.[/QUOTE]

Eikö se oo ihan sama vaiva vaikka keittäisit kattilallisen perunoita sen sijaan että laitat sinne 2 perunaa?

[QUOTE="vieras";22684516]Itse tein tuota samaa pienenä, tulin koulusta kotiin, söin välipalan, ja kun äiti paria tuntia myöhemmin tuli kotiin, oli mulla yhtäkkiä "hirveä nälkä", joka johtui tasan siitä, että äiti toi mukanaan tuoretta leipää, makkaraa leivän päälle jne... Alkoi tehdä mieli, vaikka oikea nälkä ei ollutkaan.[/QUOTE]

Siten pitäisikin ymmärtää, että ei lapset sitä ilkeyttään ja kiusallaan tee, vaan tulkitsevat vain mieliteon näläksi. Turha heille siis kiukutella.

Tuollaiset ap:n kaltaiset marttyyriäidit ovat raivostuttavia.

sun ehkä kuitenkin kannattais saada se verensekorei kuntoon enneko räjäytät palstan :D

siis ymmärrän kyllä tilanteesi, monesti olen itsekin kotimatkalla autossa ilmoittanut lapsille että äiti on nyt niin nälkäinen että sovitaanko että olette ihan hiljaa ja kiltisti kunnes ollaan syöty.

ja jos lapset on samassa jamassa kuin äiti, aloitamme kyllä kaikki , jos ei muuta , niin mehulasillisella että ei mene ihan sodaksi kotonaolo.

Välillä päivät vaan on tuollaisia itkuporturaivaripäiviä aikuisilla ja lapsillakin .

jakselehan, ja koita tosiaan varata vaikka joku pikku välipala töihin tai kotimatkalle,
mm. ne elovenan kaurajuomat on helppoja nopeita verensokerin nostajia eivätkä
haise niinkuin vaikka banaani laukussa.

Toisaalta, ole iloinen että lapset syö. joskus on kamalaa kun lapset itkee ja huutaa
joka asiasta, ja tietää että niillä on nälkä, van eivät myönnä!

[QUOTE="vieras";22684541]Eikö se oo ihan sama vaiva vaikka keittäisit kattilallisen perunoita sen sijaan että laitat sinne 2 perunaa?[/QUOTE]

No jos ne pitää pestä ensin, ei ole.

Jotain makaronia nyt keittää samalla vaivalla isomman satsin, mut sit kaikki mitä pitää prosessoida millään tavalla ennen valmistusta...eli käytännössä kaikki, mitä sen makaronin kanssa söisi.

[QUOTE="vieras";22684527]No enpä nyt sanoisi, ellei sitten sulata ihan suoraan vaan jotain valmista pakastimesta.[/QUOTE]

No eipä sulla ole pahemmin ruoanvalmistustaidot hallussa.

Mä oon kyllä varmaan joku ihme poikkeus ku nälkä ei oo mulle ikinä mikään ongelma. En tajuu miten joillain menee pikkunälästäkin aina hermot ja maailma kaatuu nälkään.
Mä en edes tunne nälkää. Tänäänkin oon juonu 5 kuppia kahvia syönyt aamulla yhden ruskean piparin ja iltapäivällä yhden joulutortun, en tosiaan mitään muuta eikä mulla oo ollu nälästä tietookaan.

[QUOTE="vieras";22684583]Mä oon kyllä varmaan joku ihme poikkeus ku nälkä ei oo mulle ikinä mikään ongelma. En tajuu miten joillain menee pikkunälästäkin aina hermot ja maailma kaatuu nälkään.
Mä en edes tunne nälkää. Tänäänkin oon juonu 5 kuppia kahvia syönyt aamulla yhden ruskean piparin ja iltapäivällä yhden joulutortun, en tosiaan mitään muuta eikä mulla oo ollu nälästä tietookaan.[/QUOTE]

Ei kaadu mullakaan maailma nälkään vaan jatkan eteenpäin sitä mitä pitää tehdä. Mä voin joskus syödä ekan kerran vasta viiden kuuden aikaan.

[QUOTE="vieras";22684563]No jos ne pitää pestä ensin, ei ole.

Jotain makaronia nyt keittää samalla vaivalla isomman satsin, mut sit kaikki mitä pitää prosessoida millään tavalla ennen valmistusta...eli käytännössä kaikki, mitä sen makaronin kanssa söisi.[/QUOTE]

Siinä samalla prosessoi kyllä useammankin, ei siihen aikaa mene vaan siihen että etsit välineet yms.

[QUOTE="vieras";22684583]Mä oon kyllä varmaan joku ihme poikkeus ku nälkä ei oo mulle ikinä mikään ongelma. En tajuu miten joillain menee pikkunälästäkin aina hermot ja maailma kaatuu nälkään.
Mä en edes tunne nälkää. Tänäänkin oon juonu 5 kuppia kahvia syönyt aamulla yhden ruskean piparin ja iltapäivällä yhden joulutortun, en tosiaan mitään muuta eikä mulla oo ollu nälästä tietookaan.[/QUOTE]

Mulla kyllä menee, joten siksikin syön säännöllisesti jottei verensokerit laske. Tämän kun tiedostaa ja varautuu esim. myslipatukalla laukussa, niin ei tartte kiukuta sen takia että on nälkä.

Mun lapsuudessa oli niin, että syötiin aamupala (kotona ), lounas (koulussa ), välipala (kotona), kotona päivällinen neljän viiden aikana. Sitten vielä iltapala.

Tähän samaan rytmiin olen opettanut oman lapseni koska tuo on aivan normaali ateriarytmi. Yleensä päästään likan kanssa kotio vähän yli neljä ja heti melkeen rupian laittamaan ruokaa koska tiedän, että likalla on nälkä.

En vedä kilareita sen takia, että kasvava lapsi on nälkäänen.

Näin meilläkin! Tapa joka on opittu jo omasta kodista....

[QUOTE="vieras";22684563]No jos ne pitää pestä ensin, ei ole.

Jotain makaronia nyt keittää samalla vaivalla isomman satsin, mut sit kaikki mitä pitää prosessoida millään tavalla ennen valmistusta...eli käytännössä kaikki, mitä sen makaronin kanssa söisi.[/QUOTE]

No ei kannata opettaa miestä ja lapsia siihen, että heidän ei tarvitte osallistua mitenkään ruoanvalmistukseen...Varsinkaan miehen...

Siis lapset oli syöneet muroja , leipää ja eilisen munakkaan tähteet ja sillä pitäis nälkä lähteä????
Mä laitan ainakin kunnon ruuan aina iltaseks ettei kenenkään tartte mennä nälkäsenä nukkumaan, ei munakas pitkäksi aikaa nälkää pidä!

Oudolta kuulostaa... Kyllä ihminen tuntee yleensä nälkää useammankin kerran päivässä, ellei sitten aina ehdi syömään ennen kuin nälkä yllättää, mikä sinun tapauksessasi ei voi pitää paikkaansa.