ihan vähän hävetti äsken tuolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hemppuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
:wave: :wave:
voi luoja sitä hävetystä..
kerran myyjä kailotti että ei taida katetta olla...
sillon palo käämit ja karjasin suoraan että pyydäppä pomos paikalle...
eipä oo sitä muijaa enää kassalla näkyny siinä puljussa... :laugh:

ja varmasti oli katetta ku aamulla oli tullu palkka ja maksoin jopa laskujakin pois...

Eipä kuulu myyjän tehtäviin kailottaa yhtään mitään. Myyjähän ei sitä syytä edes tiedä, miksi kone ilmoittaa, ettei kortti käy: tähän voi olla syitä monia! Useimmiten syyt on nykyaikaisissa, huippuhyvissä ja takuutoimivissa (?) sähköisissä yhteyksissä.
Mutta myöskään myyjä ei sille mitään voi, jos ei kortti tahi yhteydet toimi. Ei pidä siis syyttömälle myyjällekään alkaa huutaa (näin käy valitettavan usein). Syy kun vain on siinä, että nykyaikana toimitaan niin jumalattoman monimutkaisesti, pelkän rahan kanssa ei tämmöisiä maksuongelmia olisi. Toki se olisi monin tavoin turvattomampaa, kun asiakkaat joutuisivat kuljettamaan suuriakin summia rahaa mukanaan ja kaupat niitä säilyttämään.

jos mulle electron ilmoittaa "ei myyntioikeutta" niin sanon että tämä kortti ei mene läpi,onko mahdollisuutta maksaa muulla kortilla/käteisellä.siinä vaiheessa asiakas alkaa kyseleen miksei käy,niin sanon vaan tuon saman litanian heille eli "kone ilmoittaa ettei myyntieoikeutta"

Alkuperäinen kirjoittaja no:
eikö nykyään enää voi kassalla näpytellä sitä kortin numeroa, jos ei magneettijuova toimi?
ja älä huoli, näitä on varmaan tapahtunu enemmänki viime aikoina, kun sampolla on ollu sitä häslinkiä. eihän ollu niiden kortti?

Visa electronia ja muita on-line -maksukortteja ei voi näpytellä, koska ne pitää varmentaa aina koneellisesti, olis ostos minkä suuruinen tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Laikku:
ei sattunu oleen op kortti?meillä töissä ne herjannu viime viikosta asti...
No just se :/
Meinasin jo että pitääkö tässä taas pankkiin soittaa ja tilata uus kortti; mut jos se ei sit olekaa viallinen oikeesti :whistle:
meillä koneet ei päästä läpi op:n electronia,sanoo vaan et soita varmennuskeskukseen.
paitsi nääkin vähän 1x2 eli jotku menee jotku ei...
No mulla tuo on ihan se tavallinen op- pankkikortti..
Muoks. eli siruton kortti

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eihän sulla ole pino magneettijuovia lompsassa ne pitää olla erillään ne tuhoaa toisensa. On käynyt mutta jätin ostokset kassan hoiviin ja hain pikapankista rahaa.

Miten sä sait automaatista rahaa jos magneetijuova ei toimi?
Meillä kassat ainakin näppäilee sen kortin numeron jos ei muuten toimi

Alkuperäinen kirjoittaja Hemppuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
:wave: :wave:
voi luoja sitä hävetystä..
kerran myyjä kailotti että ei taida katetta olla...
sillon palo käämit ja karjasin suoraan että pyydäppä pomos paikalle...
eipä oo sitä muijaa enää kassalla näkyny siinä puljussa... :laugh:

ja varmasti oli katetta ku aamulla oli tullu palkka ja maksoin jopa laskujakin pois...

Eipä kuulu myyjän tehtäviin kailottaa yhtään mitään. Myyjähän ei sitä syytä edes tiedä, miksi kone ilmoittaa, ettei kortti käy: tähän voi olla syitä monia! Useimmiten syyt on nykyaikaisissa, huippuhyvissä ja takuutoimivissa (?) sähköisissä yhteyksissä.
Mutta myöskään myyjä ei sille mitään voi, jos ei kortti tahi yhteydet toimi. Ei pidä siis syyttömälle myyjällekään alkaa huutaa (näin käy valitettavan usein). Syy kun vain on siinä, että nykyaikana toimitaan niin jumalattoman monimutkaisesti, pelkän rahan kanssa ei tämmöisiä maksuongelmia olisi. Toki se olisi monin tavoin turvattomampaa, kun asiakkaat joutuisivat kuljettamaan suuriakin summia rahaa mukanaan ja kaupat niitä säilyttämään.

jos mulle electron ilmoittaa "ei myyntioikeutta" niin sanon että tämä kortti ei mene läpi,onko mahdollisuutta maksaa muulla kortilla/käteisellä.siinä vaiheessa asiakas alkaa kyseleen miksei käy,niin sanon vaan tuon saman litanian heille eli "kone ilmoittaa ettei myyntieoikeutta"

täsmälleen, senhän myyjä tietää, kun kerran koneen näytössä niin lukee =) ja sen voi asiakaskin ihan omin silmin todentaa, jos ei myyjää usko.

Meinasin jo että pitääkö tässä taas pankkiin soittaa ja tilata uus kortti; mut jos se ei sit olekaa viallinen oikeesti :whistle:
meillä koneet ei päästä läpi op:n electronia,sanoo vaan et soita varmennuskeskukseen.

okei,no ne toiminut.Eix se siellä lidlissä sitten näpytellyt käsin korttia koneelle?
koska jos mulle tulee pankkikortti jossa esim se magneetti viallinen niin surutta näppäilen käsin kortin ja ohjeistan asiakasta vaihtamaan kortin uuteen.

Eihän sulla ole pino magneettijuovia lompsassa ne pitää olla erillään ne tuhoaa toisensa. On käynyt mutta jätin ostokset kassan hoiviin ja hain pikapankista rahaa.

Miten sä sait automaatista rahaa jos magneetijuova ei toimi?
Meillä kassat ainakin näppäilee sen kortin numeron jos ei muuten toimi
Mullaki se kai yritti sitä numeroo näpytellä..mut eihän tuo toimimaan saanu silti.

okei,no ne toiminut.Eix se siellä lidlissä sitten näpytellyt käsin korttia koneelle?
koska jos mulle tulee pankkikortti jossa esim se magneetti viallinen niin surutta näppäilen käsin kortin ja ohjeistan asiakasta vaihtamaan kortin uuteen.
Joo yritti se, mut eipä saanu toimimaan :whistle:
Vissiin sitten niin tumpelo kassasetä tänään :whistle:
Tai niil oli koneissa vikaa itellään...

Mulla oli yks Marimekon laukku tehokas korttien tuhoaja. :/ Kaiken kaikkiaan se laukun magneettinappi tuhosi multa ainakin 5 eri korttia, yksi niistä oli pankkikortti. Piti ottaa bensaa ja ostaa ruokaa, kun kortti ei sitten toiminutkaan, onneksi näin sattumalta äitini kyseisessä kauppakeskuksessa ja lainasin sit häneltä rahaa. Kyseinen Marimekko laukku ei enää oo käytössä. :whistle:

koneet tilttailee kyl tämän tästä.mut jos muut siinä pystynyt makseleen,niin luulenpa että setä ei oo osannu käsin varmentaan... :whistle:

minulla käynyt kanssa noin... pari-kolme viikkoa sitten cittarissa ja op:n kortilla. myyjä sanoo, ettei varmaan ole katetta, kun ei kortti kelpaa. mulkasin ja ärjäsin, että joo! minä lähden yleensä kauppaan ilman rahaa |O

kyllä nolotti (vaikkei minun vika ollutkaan) ja v*tutti jättää ostokset kassalle :kieh:

koneet tilttailee kyl tämän tästä.mut jos muut siinä pystynyt makseleen,niin luulenpa että setä ei oo osannu käsin varmentaan... :whistle:
Voi olla...pitää valita eri kassa ens kerralla ;)
Kun kyllä tuo eilen vielä varsin hyvin pelitti, maksoin s-marketissa...

mulla on op:n kortti ja 1 ainoan kerran ei ole käynyt kaupassa..olin siwassa yks sunnuntai..lapoin sitten kärryn täyteen tavaraa(n.3-4muovikassia)..kassalla sit kortti ei käynytkään..pikkuisen hävetti...no laitoin ostokset valmiiksi pusseihin ja lähdin kylälle 5km matkaa hakeen automaatilta rahaa..kellokin oli 5vaille 9illalla..oli siinä kiirekin sit jo =)

muuten on siis toiminut hyvin ja ei tarvi edes uusia kuin silloin muutaman vuoden välein..miehelläni taas menee 3-4 korttia vuodessa..hajoo aina ne magneettinauhat..

Onko kyseessä Sampo pankin kortti ? Viine viikolla huomasin kun kävin yksityisellä terveysasemalla, että Sampo pankin sirukortit eivät toimi. Eli vika ei ole minun vaan Sampo pankin uudessa järjestelmässä. Nimittäin kun kortti vedettiin sitten perinteisesti niin meni hienosti läpi eikä ollut ongelmia eli siruominaisuus ei uusissa korteissa toimi.

Eilen kun kävin Lindexissä niin sama toistui ja heillä on taas sellainen pääte, että sirukorttia ei pysty vetämään perinteisesti van järjestelmä hokee käytä sirua. Onneksi miniulla on olemassa toisessa pankissa ns. varatili joten maksoin osuuspankin kortilla, jossa ei ole siru ominaisuus.

Kävimme perjantaina vaihtamassa myös lainat ja kaken rahaliikenteen toiseen pankkiin, mutta vaihto kestää muutaman päivän joten pitää käyttää käteistä.

mulla ainakin lidlissä käynyt op:n electronilla pari kertaa ettei kone lue, kunnes sitten molemmilla kerroilla laittoivat kuitin väliin kortin ja höyläsivät niin kone luki kortin.

Yhteistyössä