Ihanaa hamstrata taas ihan pieniä vauvanvaatteita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Veljelleni ja hänen vaimolleen on kesällä tulossa ensimmäinen lapsi. Meillä nuorimmainen (lapsia 3) täyttää pian vuoden ja minä - innokas tuleva täti - hamstraan huutonetistä ja kirpparilta kaikkea ihanaa 50 ja 56 senttistä. :)

Kovasti odotan sitä, että saisin tietää kumpaa sukupuolta tulokas on niin tämä hamstraus käy vielä helpommaksi. :)

Meidän naperon pitäis syntyä näillä näppäimillä ja kaikki mitä sain ostettua uutena (vaatteista siis) on yksi pitkähihainen body, kevyempi ulkopuku ja tumput.

*muoks* ja siis hukutaan vauvan vaatteisiin, jos vertaa vaikka omaan vaatekaappiin, niin yllättäen tulee mieleen, että ompas mulla vähän kudetta.

Tietty osa tuli äippäpakkauksesta, muutaman vaatteen oon itte ostanu kirppikseltä ja kauheet läjät käytettyjä vaatteita on tungettu mulle suunnasta jos kolmannestakin.
(Ei niissä mitään vikaa, nättejä ovat ja varmasti käytetään)

Ja olet aivan varma, että sinua miellyttävät vaatteet ovat myös heidän mieleensä?
Itse en välttämättä ilahtuisi, jos joku kantaisi meille kasapäin vaatteita joista en pidä. Kaunis ajatushan tuo sinulta on, mutta...

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Ja olet aivan varma, että sinua miellyttävät vaatteet ovat myös heidän mieleensä?
Itse en välttämättä ilahtuisi, jos joku kantaisi meille kasapäin vaatteita joista en pidä. Kaunis ajatushan tuo sinulta on, mutta...

En minäkään kovin ilahtuisi, varsinkaan mistään kirppiskamasta...

Onneksi mulla ei ole noin nihkeät välit veljeni ja hänen vaimonsa kanssa mitä täällä aina oletetaan. Heti ollaan nokka nyrpyllä, jos joku on niin röyhkeä että uskaltaa viedä toiselle "jotain kirppiskamaa".

No voin kertoa, että he kyllä varmasti ilahtuvat ja kyselivät että onko minulla itselläni säästössä vaatetta. Eivät ole itse hankkineet vielä yhden yhtä vaatetta vauvalle. Ja jos nyt niin on, että joku ostamistani ei miellytä (pidän omaa vaatemakuani melkoisen tarkkana ja hyvänä) niin en minä ole aseen kanssa vahtimassa, että niitä käytetään.

Mutta siis joo ihan kauheen kauheeta tällänen käytös multa.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
en ymmärrä mitä vikaa niissä kirppisvaatteissa on..???

Ilmeisesti toisten mielestä pitää aina vain antaa uutta. Itse olen tosi tarkka siitä mitä ostan kirpparilta ja huutonetistä, joten mitään nuhjuista ei ole pienintäkään pelkoa saada minulta.

Mutta nuo huomautukset on kans hassuja että "anna heidän itse valita mitä ottavat". Öh.... En minä ole ajatellut vahtia, että käyttääkö ne kaikkia mitä minä vien. Erikoista.

Ei mitään! Kirppikseltä tekee toisinaan todella hyviä löytöjä!
Mutta minun pointtini oli se, että vaikka toisi UUSIA vaatteita meille, en välttämättä niistä pitäisi. Haluan kuiten pääasiassa itse valita lastemme vaatteet.
Ja ainahan se oma maku on paras ;)

Huomaavaista kierrättää ja hankkia toisille vaatteita. Kiva että hekin ovat järjestelystä iloisia. :) Kirppisvaatteissa ei ole mitään vikaa

Minua itseäni jäi harmittamaan, kun köyhinä opiskelijoina esikoista odottaessamme kaikki muut ostivat (tai vanhojansa lahjoittivat) meille niin paljon (monta muovikassillista pelkkiä vaatteita, lisäksi leluja, liinavaatteita, harsoja jne..) vauvanvaatteita, ettei itse päästy hankkimaan niitä. Hypistelin sitten kirpparilla ja kaupoissa pikkuvaatteita ja jäi valitsemisen ja itse ostamisen ilo saamatta kun toiset olivat vieneet homman. Hyväähän he tarkoittivat ja vaatteista oli tosiaan hyötyä, mutta olisi ollut kiva itsekin päästä valitsemaan jotain...

Alkuperäinen kirjoittaja kolmas kerta:

Mutta minun pointtini oli se, että vaikka toisi UUSIA vaatteita meille, en välttämättä niistä pitäisi. Haluan kuiten pääasiassa itse valita lastemme vaatteet.

Eli pahoitat mielesi, jos joku tuo hyvää hyvyyttään jotain sinulle etkä sinä pidäkään siitä? Mielenkiintoiset tavat sullekin opetettu. On vissiin rankkaa lasten synttäreiden yms. aikaan kun pitää vastaanottaa kaikenlaista lumppua lahjaksi, kun kerran itse pitää kaikki hankkia.

No minä tiedän, että varmasti ilahtuvat hankkimistani vaatteista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:

En minäkään kovin ilahtuisi, varsinkaan mistään kirppiskamasta...

Jo on kummaksi maailma mennyt :o

Meille ainakin kelpaa niin uutena, kuin käytettyinä hankitut vauvanvaatteet ja jos joku ei ole ollut mieluisa niin sitä emme sitten vain ole käyttäneet.

Ei siitä sen kummempaa numeroa pidä tehdä eikä muutama yksittäinen vaatekappale joka ei meitä miellytä ole myöskään vaatteiden lahjoittajan mieltä pahoittanut...yleensä meille kyllä on ihan suoraankin sanottu jotta mikäli ette tykkää niin laittakaa eteenpäin. Ja näin ollaan tehty.

Ei mun mielestä siinä mitään väärää oo jos haluaa auttaa tai ilahduttaa toisia.
Mä olen ainakin kiitollinen kaikista vaatteista mitä saattiin, vaikka niitä kyllä sitten tulikin ihan hemmetisti.
Toivottavasti ehditään ees pientä osaa niistä käyttämään.
Vaikka onkin käytettyä ja vähän vanhempaa settiä tai itse kirparilta ostamiani ne on silti suurin osa tosi söpöjä ja ne loput jotka ei oo, on käytännöllisiä (kietaisubodyt/paidat)

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Ei mun mielestä siinä mitään väärää oo jos haluaa auttaa tai ilahduttaa toisia.
Mä olen ainakin kiitollinen kaikista vaatteista mitä saattiin, vaikka niitä kyllä sitten tulikin ihan hemmetisti.
Toivottavasti ehditään ees pientä osaa niistä käyttämään.
Vaikka onkin käytettyä ja vähän vanhempaa settiä tai itse kirparilta ostamiani ne on silti suurin osa tosi söpöjä ja ne loput jotka ei oo, on käytännöllisiä (kietaisubodyt/paidat)

Minusta on ihanaa ostella kaikkea. Me emme ole saaneet koskaan keltään mitään tuollaista ns. extraa. Toki lapset on saaneet vauvalahjoja syntyessä ja synttäreinä jne. kaikenlaista vaatetta ja lelua. Mutta ei koskaan ole kukaan tullut ja sanonut, että "näin tälläisen ihanan ja ostin teidän vauvalle". :( Minusta se on vähän kurjaakin, mutta itse koen aina niin suurta antamisen iloa että haluan ilahduttaa kuitenkin.

Mun pikkusisko oli jostakin hommannut ihan uudenverosen imetystyynyn mulle :o
Olin aika otettu.
Mut vaatteet on tullu lähinnä "mul olis tuutko kattoo" ja " mä tuon näytille jos sä haluat jotain"

Tosi kiva kun viet vaatteita veljelle ja sen vaimolle. Kyllä minä ainaki oon ollu ilonen kaikista vaatteista mitä tytölle on tuotu. ja käyttöön kaikki kuitenki menee

No minä en ilahtuisi siitä, että joku hamstrailee minun vauvalleni kamaa ja kantaa sitten kassikaupalla (vaikka sitä kirppiskamaa) kaappeihin pyörimään tai pois heitettäväksi tai joutuisin itse sitten niitä järkkäilemään kirppikselle jos ja kun en tykkääkään niistä. Kyllä lahjat on kivoja saada, vaikkakin sitä siistiä kirppisvaatetta, mutta kohtuus kaikessa. En katsoisi hyvällä jos joku sukulainen tai ystävä riehaantuisi noin yliampuvasti MEIDÄN vauvasta...

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Mun pikkusisko oli jostakin hommannut ihan uudenverosen imetystyynyn mulle :o
Olin aika otettu.
Mut vaatteet on tullu lähinnä "mul olis tuutko kattoo" ja " mä tuon näytille jos sä haluat jotain"

Mulla on yksi puolituttu kaveri, joka myy pilkkahintaan oman tyttönsä vaatteita mulle. Eli saan valita mitä haluan ja hän sitten sanoo hinnan. Mieluusti ostan, kun halvalla saan hyviä ja kun ei tosiaan ole sisarusten lapsia tms. josta tulisi niin on kiva saada jostain edes helposti vaatetta. Ja tykkään, että kun maksan niistä niin ne on sitten sen jälkeen mun joten helpompaa kuin jotkut lainaus/antamis systeemit.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Eli pahoitat mielesi, jos joku tuo hyvää hyvyyttään jotain sinulle etkä sinä pidäkään siitä? Mielenkiintoiset tavat sullekin opetettu. On vissiin rankkaa lasten synttäreiden yms. aikaan kun pitää vastaanottaa kaikenlaista lumppua lahjaksi, kun kerran itse pitää kaikki hankkia.

Tuoda "jotain" on eria asia kuin kantaa kassitolkulla. Ymmärrätkös? Kuten joku tuossa aiemmin kertoi, häneltä itseltään jäin hypistelyn ja valitsemisen ilo kun toiset ostivat puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja no:

Tuoda "jotain" on eria asia kuin kantaa kassitolkulla. Ymmärrätkös? Kuten joku tuossa aiemmin kertoi, häneltä itseltään jäin hypistelyn ja valitsemisen ilo kun toiset ostivat puolesta.

No en minä sentään ole sanonut kassikaupalla kantavani mitään heille. Mutta itse en kyllä käsitä tuotakaan. Meillä lapsilla on PALJON vaatetta ja silti minä aina ostan lisää. Ei olisi mennyt minulta hypistelyn ja ostelun ilo, vaikka joku ois kuorma-.autolla tuonut vaatetta tähän.

Jotenkin mä ajattelen että olis ollu kiva ostella ittekkin niitä vaatteita, mutta toisaalta säästöähän se vaan on, ja meni kaikkiin muihin tarvikkeisiin sitä rahaa kuitenkin. Ja varmasti viimestään kun napero on teini-iässä niin sille ei mummot ja sen sellaiset ostele enään vaatteita, niin viimestään silloin on mun vuoro :D

No minä en ilahtuisi siitä, että joku hamstrailee minun vauvalleni kamaa ja kantaa sitten kassikaupalla (vaikka sitä kirppiskamaa) kaappeihin pyörimään tai pois heitettäväksi tai joutuisin itse sitten niitä järkkäilemään kirppikselle jos ja kun en tykkääkään niistä. Kyllä lahjat on kivoja saada, vaikkakin sitä siistiä kirppisvaatetta, mutta kohtuus kaikessa. En katsoisi hyvällä jos joku sukulainen tai ystävä riehaantuisi noin yliampuvasti MEIDÄN vauvasta...

Kerro nyt missä sinä näet sellaisen kohdan, jossa kerron ostaneeni kassikaupalle sitä vaatetta? Minä olen kotihoidontuella ja vaatetan myös kolme omaa lastani, joten en minä nyt sentään herranjestas ihan järjettömiä määriä sitä vaatetta hanki. Kovasti he ainakin pyytelivät minulta meidän lasten pieniäkin vaatteita ja ne mitä minulla tuolla on säästössä niin on pääasiassa sellaisia, joita en raaski antaa edes lainaan ja näin ollen minusta on kiva antaa jotain muuta.

Kerro nyt missä sinä näet sellaisen kohdan, jossa kerron ostaneeni kassikaupalle sitä vaatetta? Minä olen kotihoidontuella ja vaatetan myös kolme omaa lastani, joten en minä nyt sentään herranjestas ihan järjettömiä määriä sitä vaatetta hanki. Kovasti he ainakin pyytelivät minulta meidän lasten pieniäkin vaatteita ja ne mitä minulla tuolla on säästössä niin on pääasiassa sellaisia, joita en raaski antaa edes lainaan ja näin ollen minusta on kiva antaa jotain muuta.

Jo otsikossa mainitset hamstraavasi. Se siis kertoo mielestäni isosta kasasta vaatteita, ei muutamasta.