Ihanaa! ! ! Helmikuu on kohta jo puolessa välissä, eikä lunta ole paljoa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kevään lapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kevään lapsi

Vieras
Toki sitä ehtii vielä tulla nietokset, mutta mahtavaa, että kevät kolkuttelee jo ovella. :)
Jos lunta tulee koko talven aikana vain vähän, se tarkoittaa sitä, että kevätauringolla on mahdollisimman vähän sulatettavaa ja kesä tulee ajoissa. :)

Minustakin on ihanaa, että on vähän lunta, vaikka olenkin talvi-ihminen. Ihan riittävästi lunta siihen että on puhdasta ja kaunista ja muutenkin on talven tuntu. Yhtään enempää ei tarttisi tulla, niin päästään sitten keväällä tosi lyhyellä loska-ajalla. :)

Olen kesäihminen, mutta talviasiassa pessimisti. Se on sitten jälleen myöhänen kevät ja kesä. Tottakai ne lumet ja pakkaset tulee aina siinä tammi-maaliskuu. Viime kevät tuli myöhään. Yleensä lumet sulaa jo huhtikuussa ja ensimmäiset kukat kukkii, mutta viime vuoden huhtikuussa oli vielä korkeasti lunta ja lämmintä tuli vasta kesäkuussa. Kukat kukkivat vasta toukokuun lopussa.

Päivät kuluu niin nopeaan! Mikä on mahtavaa meille kevään odottajille. Kuvitelkaa, pian taas puissa lehdet, on valoa, tuoksuja, maailma herää! Joko teillä on kesäsuunitelmat tehty? Vaellukset, festarit, perhematka meren äärelle kuuluu meidän kesään 2014.

[QUOTE="viera";29542988]Olen kesäihminen, mutta talviasiassa pessimisti. Se on sitten jälleen myöhänen kevät ja kesä. Tottakai ne lumet ja pakkaset tulee aina siinä tammi-maaliskuu. Viime kevät tuli myöhään. Yleensä lumet sulaa jo huhtikuussa ja ensimmäiset kukat kukkii, mutta viime vuoden huhtikuussa oli vielä korkeasti lunta ja lämmintä tuli vasta kesäkuussa. Kukat kukkivat vasta toukokuun lopussa.[/QUOTE]

Kyllä toukokuussakin oli jo lämmintä koska otin aurinkoakin jo silloin.
Toki varmaan riippuu siitäkin missä itse asuu koska se lämmin tuli.

Tällänen talvi on just passeli. ei hirveesti lumitöitä, mutta riittävästi lunta kuitenki muksujen touhuihin :) Kun nyt ei enää lisää tulis.

Joo, muuten hyvä, mutta tuo lumi ja -2 astetta olisi saanut tulla 2kk aiemmin. Nyt syksy venyi turhan pitkäksi.

Itse taas ajattelen että vaikka vielä tulisikin lunta ja pakkasta, niin joka tapauksessa sen aika jää lyhyeksi. Lohduttavaa siis :).

[QUOTE="viera";29542988]Olen kesäihminen, mutta talviasiassa pessimisti. Se on sitten jälleen myöhänen kevät ja kesä. Tottakai ne lumet ja pakkaset tulee aina siinä tammi-maaliskuu. Viime kevät tuli myöhään. Yleensä lumet sulaa jo huhtikuussa ja ensimmäiset kukat kukkii, mutta viime vuoden huhtikuussa oli vielä korkeasti lunta ja lämmintä tuli vasta kesäkuussa. Kukat kukkivat vasta toukokuun lopussa.[/QUOTE]

Plus että kuitenkin juhannuksena sataa lunta

Mua vähän hirvittää perennoiden ja köynnösten selviytyminen vähälumisesta talvesta. Hakoja laitoin kyllä suojaksi, mutta tiedä sitten paljonko se auttaa. Muuten tosi kiva ettei ole tarvinnut lumihommia liiemmälti tehdä.

[QUOTE="viva";29543242]Mua vähän hirvittää perennoiden ja köynnösten selviytyminen vähälumisesta talvesta. Hakoja laitoin kyllä suojaksi, mutta tiedä sitten paljonko se auttaa. Muuten tosi kiva ettei ole tarvinnut lumihommia liiemmälti tehdä.[/QUOTE]

Pikkulinnuista ja -eläimistä puhumattakaan :(.

Yhteistyössä