Ihanaa, huomenna ei tarvitse viedä lapsia hoitoon :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt äiti"

Vieras
Ollaan kotona ja nukutaan pitkään. Tänään saan itkeä pahaa mieltä ja väsymystäni eikä tarvitse murehtia ovatko silmät punaiset aamulla. Lapset ovat ihania ja heidän kanssaan on ihana viettää aikaa. Jos ei olisi pakko en veisi heitä päiväkotiin ollenkaan..Helpottaako tämä päiväkotiarki vielä? Aamulla kuskaa väsyneet lapset hoitoon ja illalla hakee vielä väsyneemmät kotiin..:/

• Tykkää
Reactions: Joxu
Miks ne lapset on koko ajan väsyneitä? Liian vähän unta? Vai onko päiväkotielämä vielä heille uutta, niin että eivät ole tottuneet? Vai ovatko vielä liian pieniä päiväkotiin?

Mä antaisin vaikka mitä, että saisin hoitaa ite lastani kotona. Lapsi alottaa maanantaina päivähoidon ja mä meen jatkaa opiskelua :(. Ollaan tässä pitkin viikkoo käyty tutustmassa päiväkotiin ja mua masentaa ajatuski siitä, että oon lapsesta erossa sen ajan minkä oon koulussa. Meillä lapsi ollu todella vähän missään hoidossa, ite oon hoitanu. Laps tällä hetkellä 1v 9kk. Tällä hetkellä semmonen tunne, että tää ei helpota ikinä. Mua on itkettäny ihan hirveesti, että yhteinen aika on käymässä vähiin tyttären kanssa :(. Ahistaa, miks tän pitää olla niin hemmetin vaikeeta. Me ollaan huminen ja perjantai tyttären kanssa kaksin kotona ja toki viikonloppuna myös. Oon itkeny melki silmät päästäni siitä lähtien, kun sain kuulla, että tytär sai päivähoito paikan ja sitä onkin ollu tasaseen joka päivä itkukurkussa. Oon niin, nauttinu tyttären hoitamisesta ja mihinkään en ole ilman tytärtä liikkunu ja nyt yht'äkkii pitäs olla monta tuntia erossa, en pysty. Itkettää ja tekis mieli karata tyttären kanssa jonnekkin, missä ei tartteis ajatella mitään tämmösiä :(. Paska olo kertakaikkiaan.

Mä antaisin vaikka mitä, että saisin hoitaa ite lastani kotona. Lapsi alottaa maanantaina päivähoidon ja mä meen jatkaa opiskelua :(. Ollaan tässä pitkin viikkoo käyty tutustmassa päiväkotiin ja mua masentaa ajatuski siitä, että oon lapsesta erossa sen ajan minkä oon koulussa. Meillä lapsi ollu todella vähän missään hoidossa, ite oon hoitanu. Laps tällä hetkellä 1v 9kk. Tällä hetkellä semmonen tunne, että tää ei helpota ikinä. Mua on itkettäny ihan hirveesti, että yhteinen aika on käymässä vähiin tyttären kanssa :(. Ahistaa, miks tän pitää olla niin hemmetin vaikeeta. Me ollaan huminen ja perjantai tyttären kanssa kaksin kotona ja toki viikonloppuna myös. Oon itkeny melki silmät päästäni siitä lähtien, kun sain kuulla, että tytär sai päivähoito paikan ja sitä onkin ollu tasaseen joka päivä itkukurkussa. Oon niin, nauttinu tyttären hoitamisesta ja mihinkään en ole ilman tytärtä liikkunu ja nyt yht'äkkii pitäs olla monta tuntia erossa, en pysty. Itkettää ja tekis mieli karata tyttären kanssa jonnekkin, missä ei tartteis ajatella mitään tämmösiä :(. Paska olo kertakaikkiaan.

Älä mene kouluun. Siirrä parilla vuodella. Kerkee sitä vielä sittenkin...

Sori, mutta mä en ymmärrä näitä pakko mennä töihin tai kouluun juttuja. En ainakaan silloin jos perheessä on myös se isä. Toiset asettaa rahan etusijalle, toiset lapset. Ja näin se menee ihan kylmästi ja suoraan sanoen.

Mä en myöskään jaksa ymmärtää sitä hoitoon kuskaamista, varsinkaan jos ei ole pakko. Pienille lapsille päiväkotiarki on raskasta, vaikka nukkuvatkin päikkärit. Tarkotan tällä viestillä virikelapsia

Vähän pakko mennä jatkaa. Mies tuskin tykkää hyvää siitä, että jäisin tytärtä hoivaa kotiin. Ollaan tosta asiasta jo väännetty ja käännetty.

No kyllä se kuule on aika hirveetä, toiset ottaa raskaammin kuin toiset. Sori nyt vaan, mut mulle on ollu tärkeetä olla tyttären kanssa, hoivata ja huolehtia hyvinvoinnista ja siitä todellakin olen nauttinu.

[QUOTE="vieras";25420301]Sori, mutta mä en ymmärrä näitä pakko mennä töihin tai kouluun juttuja. En ainakaan silloin jos perheessä on myös se isä. Toiset asettaa rahan etusijalle, toiset lapset. Ja näin se menee ihan kylmästi ja suoraan sanoen.[/QUOTE]

Ei se nyt aina noinkaan mene. Aika rohkea olet, kun noin tuomitset toisten tilanteita tietämättä.

Meidän perheen isä sattuneista syistä opiskelee ja minä olen perheen elättäjä vielä pari vuotta. No, hoidan silti lapseni itse 3-vuotiaaksi, mutta ei se kaikille ole mahdollista. Tai vaikka monelle olisikin, niin mahdollisten haittojen ja hyötyjen suhde on arvioitava kokonaistilanteen kannalta ja siihen on paha kenenkään muun mitään sanoa.

Olen opiskeleva yh ja lapset ovat pieniä vielä. Opiskelemani tutkinto on vaativa ja opintoja vielä vuosia jäljellä. Ei ole mahdollista jäädä kotiin, koska en halua elää toimeentulotuella vailla tietoa paremmasta elämästä. Nyt elämme opintotuella ja lainalla (plus asumistuki, lapsilisät, elatusapu). Päivähoitoarkea on kestänyt jo pidempään, mutta tuntuu ettei tämä ikinä tästä helpommaksi muutu. Lapset menevät aikaisin illalla nukkumaan, mutta nuorimmaisella vaihe että nukahtaminen jostain syystä vaikeaa ja valvottaa siinä vanhempaakin lasta sitten...Jospa tämä tästä taas iloksi muuttuu. Välillä on ollut hiukan parempiakin kausia, mutta päivähoidon ylisuuret ryhmäkoot verottavat lasten jaksamista. En ymmärrä ihmisiä jotka vievät lapsensa virikehoitoon, mutta ehkä heidän lapsensa päiväkodissa ryhmäkoot sitten ovat inhimillisempiä ja arki rauhallisempaa. Omat lapset käyvät ihan ylikierroksilla hoitopäivien jälkeen, helpommalla pääsee kun ovat kotona.

[QUOTE="huoh";25420320]No hei haloo, ei se lapsen hoitoon vieminen nyt noin kauheata ole.[/QUOTE]

Joillekin on ja toisille ei. Jotka vaikeaksi kokevat heidän tulisi ehdottomasti tehdä kaikkensa että pystyisivät lastaan itse hoitamaan kolmevuotiaaksi. Äidit jotka eivät asiassa ongelmaa näe heidän tulisi ottaa riittävästi selvää minkälainen päivähoito on alle kolmevuotiaille parasta mahdollista, lapsen ikävaihekohtaiset huomioiden. Tässä kannattaa todellakin kuunnella päivähoidon ammattilaisia jotka ovat lapsia pitkään seuranneet omassa työssään.

Uusimmat

Yhteistyössä